چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

◀️انتخاب شهردار گلپایگان و ماجرای پینگ پنگ


به گزارش خبرگزاری بیان  طی چند ماه گذشته انتخاب شهردار برای شهر گلپایگان به یک چالشی تبدیل شده که ازیک منظر با شعار دولت خصوصا جریان اصلاحات که مدعی احترام به آراء مردم است تناقض دارد و از منظر دیگر حکایت از بی توجهی به مردمی است که اعضاء شورا را انتخاب کرده اند که با تمام شعارهای جریان اعتدالیون و اصلاحات در تعارض کامل قرار دارد ، بهر حال فرای موضوعات پیش آمده در برکناری شهردار قبلی ، متاسفانه احساس می شود استانداری اصفهان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی دولتی به جای دفاع از صیانت انتخاب اعضای شورای شهر که برخواسته از آراء مردمی بوده به نوعی وارد بازی سیاسی شده که دود آن به چشم مردم شهر دمیده می شود .

بعد از کش وقوس های فراوان بالاخره مجددا روز گذشته شهرداری دیگر انتخاب شد ، این انتخاب با وجود فشارهای سیاسی عده ای خورده بورژوا که برای ماندن درقدرت حاضر به فدای مصالح عمومی برای رفع حاجات سیاسی خودبوده ومانع یک فرآینده کامل دمکراتیک می شدند صورت گرفت و شورا با یک تصمیم فرا جناحی و غیرباندی با استقلال کامل گزینه ای را انتخاب کرد . در اینجا اصلا قضاوت درمورد فرد انتخابی مطرح نیست و درصلاحیت نگارنده نیز نیست ، بلکه مسأله استقلال رای اعضای شورای شهر است که نمایش مردم سالاری دینی است که به نوعی وجه المسامحه عده ای قرار گرفته که معلوم نیست گزینه ای که مد نظر دارند قرار است چه منافعی را برای این افراد تامین کند که اینگونه شورای شهر را در تنگنا قرار داده اند . بهر حال وقتی یک انتخاب با اجتهاد کامل صورت گرفته باشد هم انتخاب شونده و هم انتخاب کننده انگیزه کامل برای اثبات تصمیم خود را داشته و منفعت آن برای شهر خواهد بود .هدف اصلی در اینجا اصلا جانب داری از فرد خاصی نیست بلکه استقلال رای شوارا است که مطابق قانون روندی را طی کرده که برخی برای ماندن درقدرت بجای استفاده از نفوذ خود در کمک به انتخاب یک فرد اصلح و پایان دادن به این بازی پینگ پنگی بیشتر خود به یک طرف بازی تبدیل شده و باآرایش سیاسی در تقابل با اعضای شورای شهر درآمده اند تا ختم آن وپا درمیانی .

متاسفانه پایان هر انتخاب با یک تراژدی تلخ از پیش تعیین شده ای مواجه می شود که هرچه جلو تر می رود و خواسته سناریو نویسان محقق نمی شود باید با لگد زیر میز بازی زد تا آنچه نویسنده مد نظر دارد محقق شود . یک فیلم بالیودی که همیشه درآن عده ای صاحب قدرت و ثروت برای رسیدن به مقاصد خود با راه انداختن چماقداران خود به میدان با ایجاد رعب و وحشت خواسته خود را تحمیل کنند ، چیزی که اصلا سازگاری با روحیات وفرهنگ مردم فهیم شهر گلپایگان ندارد . توصیه می شود اجازه داد تا وضعیت بلاتکلیفی شهرداری هرچه زودتر حل شده و اینگونه نمایش قدرت در انظار عمومی که موجبات وهن جمهوریت شده و اصلا در شان مردم نیست را کنار گذاشت .
محمد ولایتی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 121217 و در روز سه شنبه 14 خرداد 1398 ساعت ۰۸:۲۷:۵۶
2024 copyright.