چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

دولت و دستگاههای دولتی در ماه مبارک رمضان از دادن افطاری بپرهیزند و هزینه آن را صرف نیازهای جامعه نمایند.

به گزارش خبرگزاری بیان  حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن توصیه به تقوای الهی و حفظ حریم حق تعالی واشاره به نزدیک شدن به حلول ماه مبارک رمضان و توفیق تشرف به این ماه عزیز گفت: ماه مبارک رمضان بسیار معنوی و پر خیر و برکت و سرشار از توفیقات الهی است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای تمرین کار خیر است ادامه داد: این ماه ، ماه نزدیکی به خدا ، توجه و دستگیری از فقرا و صله رحم است امیدواریم این کارهای خیر نقطه شروع کارهای خیر ما در طول سال باشد.

وی گفت : ماه رمضان ماه تمرین صبر و بردباری و شکیبایی و صبر در مصیبت است و این مقدمه ای است تا انسان گناه نکند و بیشتر در جهت اطاعت الهی بکوشد.

خطیب جمعه گلپایگان باتعبیری از حضرت محمد(ص) در خصوص فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف گفت: توجه به فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر در این ماه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. یکی از اصول مهم سبک زندگی پرهیز از اسراف و پرخوری و توجه به قناعت است و روح قناعت کردن باید در خانواده و جامعه حاکم شود.

وی ادامه داد: قبل از ماه رمضان توسط دولت اطلاعیه می دهند که مردم نگران گوشت و مرغ و… نباشند، مگر قرار است در این ماه چه اتفاقی بیفتد، مگر قرار است بیشتر از ماه های دیگر بخوریم و اسراف وخرج کنیم؟ همانگونه که امام خمینی (ره)فرمودند آمریکا و دشمنان اسلام اگر ما را از محاصره اقتصادی وتحریم اقتصادی و جنگ نظامی می‌ترسانند بدانند ما فرزندان رمضان و محرم هستیم ,این ماه ماهی است که باید تمرین نخوردن کرد.

وی با اشاره به شعار رونق تولید درسال جاری گفت: کسری بودجه ای که آمریکا بواسطه تحریم خرید نفت ایران برای ما ایجاد کرده است باید از همین اهرم نفت و فشار بر روی امریکا استفاده کرد ولی لازمه ان تولید در بخشهای صنعتی و کشاورزی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: باید با رونق تولید صادرات را زیاد کنیم و بهترین بازار برای صادرات کشورهای عراق ،سوریه ، لبنان ، روسیه و ِ…است

خطیب جمعه درباره افطاری دادن در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: دولت و دستگاه های دولتی باید پیشگام شوند و نباید افطاری بدهند ولو افطار دادن به کارمندان خود و باید هزینه آن را صرف نیاز های جامعه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی افزود: ماه مبارک رمضان حرمت دارد و باید در حفط آن تلاش کنیم و اجازه ندهیم در ملاعام روزه خواری انجام شود. فردی حق ندارد به بهانه اینکه بیمار است در ملا عام روزه خواری کند مگر درحریم خصوصی خودش ، چرا که روزه خواری در ملا عام جنگ با خدا است و باید به وی تذکر داده شود و در صورت اصرار بر کار خود به دستگاه قضا معرفی شود.

امام جمعه گلپایگان ضمن یاد و گرامیداشت معلم شهید مرتضی مطهری وتبریک هفته معلم خاطر نشان کرد: باتوجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری با فرهنگیان عزیز مخصوصاً مسئولین آموزش و پرورش، معلمان تمدن ساز هستند و این تمدن نوین اسلامی در سایه تربیت نسلی است که عالم ، آگاه، باتقوا، شجاع وکارآمد باشد

خطیب جمعه درخاتمه تاکید کرد: باید دنبال تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باشیم و ابلاغ و اعلام به تنهایی کفایت نمیکند وروح حاکم برسند 2030 که به درد اردوگاه دشمنان ما مخصوصا آمریکا بخورد باید از بین برود کدام کشور زیر بار این ننگ می رود لذا باید توجه بیشتری صورت گیرد.

خبرنگار بیان: اکرم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120728 و در روز جمعه 13 اردیبهشت 1398 ساعت ۱۵:۰۳:۴۸
2024 copyright.