چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

هر جا محور تصمیم گیری در شوراها بر مبنای مسائل جناحی و سیاسی بود شورا آسیب دید.

به گزارش خبرگزاری بیان  حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان در مراسم روز ملی شورا که عصر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر، روز معلم و روز ملی شوراها اظهار داشت :کارگران ،معلمان و اعضای شوراهای اسلامی از مجموعه های تاثیر گذار نظام اجتماعی ما محسوب می شوند.

وی ابراز داشت : از جلوه های بارز مردم سالار ی دینی بحث انتخابات شوراها ست که با اتکا به آرای مردم و پشتیبانی قانون اساسی جایگاه قانونی آن برای همه محرز است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با تاکید بر اینکه اساس شوراها بر خرد جمعی است که با طرح موضوعی به نقطه روشن برسند اذعان داشت : در شورا باید از تک روی پرهیز شود و تصمیمات متکی به فرد نباشد و در هر موضوعی که قانون تعیین می کند اعم از فرهنگی، اجتماعی خدماتی، سیاسی و فراملی با هم فکری و هم اندیشی به یک نقطه روشن با کمترین درصد خطا برسند.

امام جمعه گلپایگان یاد آور شد : حضرت محمد(ص) و علی ابی طالب(ع) با وجود اینکه عصمت از خطا و گناه داشتند اما سیره آنان این بود که از دیگران نظر بگیرند و این درسی است برای همه ما که در هر جایگاهی هستیم مشورت با اهل نظر داشته باشیم.

وی تاکید کرد : البته شرایطی در روایات ما ذکر شده که نباید با آدم ترسو مشورت کرد ، اعضای شورا نباید انگیزه های فردی و شخصی داشته باشند باید نگاه مان به مصالح عمومی و جامعه باشد مصالح فردی و جناحی و سیاسی نباید مبنای عمل قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد: دربعضی جاها شوراهای ما آسیب جدی دیدند بخاطر اینکه مسایل سیاسی وجناحی محورتصمیم گیری قرار گرفت

وی بااشاره به اصل 107 قانون اساسی که درآن آمده است هیچ رویکردی شوراها نسبت به مسائل سیاسی ندارد خاطرنشان کرد: مجموعه شوراها موظف هستند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و خدماتی ارائه خدمت کنند و هیچ رویکرد سیاسی نداشته باشند و شوراها میتوانند منشأ خدمات زیادی در شهر وروستاها باشند

حسین یارمحمدیان فرماندار شهرستان گلپایگان نیز در این مراسم ضمن تاکید به تقویت شوراها گفت: هرچه شوراها و نهادهایی که توسط مردم انتخاب میشوند تقویت بشود بنفع کشور خواهد بود و این یک نکته کلیدی و اساسی درانتخاب شوراها و شهردار است.

وی با اشاره به بحث انتخاب شهردار گلپایگان گفت: فرماندار یا هر مسئول دیگر در دستگاه حاکمیتی باید بپذیرد که اعمال نفوذ در انتخاب شهردار چه قانونی و چه غیر قانونی کاری غلط است یعنی باید پذیرفت مردم شهردار را انتخاب کرده اند و این کار توسط شورا که منتخب مردم میباشد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی از نظر سلسله مراتب بالاترین قانون درکشور است اظهار داشت : در قانون اساسی به اهمیت شوراها پرداخته شده و باید به آن احترام گذاشت

وی گفت : باید شوراها و انتخاب شهرداران مورد پذیرش همه باشد حتی در آینده قدرت آن نیز افزایش یابد مانند کشورهای پیشرفته دیگر که شوراها و شهرداران مسئول امورخدماتی هستند و این کار زیر نظرشهردار و توسط مردم ولی باسلیقه هاو سبکهای مختلفی که انجام می شود.

وی گفت:لذا باید در دراز مدت یا کوتاه مدت به سمتی حرکت کنیم که دستگاه خدماتی بنوعی به شهرداریها انتصاب پیدا کند و این بسیار موثراست.

مسعود اسکندری رئیس شورای اسلامی شهرستان گلپایگان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین و تبریک رو ملی شوراها عنوان کرد: بحث شوراها ازسال 77 در ایران مطرح شد و کسانی وارد این عرصه شدند که عشق خدمت به مردم داشتند

وی تصریح کرد: کسی که وارد شورا می شود وخود را در معرض انتخاب مردم قرار میدهد یعنی عشق کار دارد و دوست دارد به مردم و شهرش خدمت کند و این جای تقدیر و ستایش دارد.

وی ضمن تشکر از روسای ادارات که باشورا همکاری میکنند اذعان داشت: شوراها و روسای ادارات برای هرچه بهترشدن شرایط اقتصادی و انجام شدن کارها به نحو احسن همدلی و مشارکت زیادی داشتند که ان شالله این مشارکت ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم برگ زرینی در دوره پنجم شورا رقم بزنیم

احمدافتخاری رییس شورای شهر گلپایگان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم و تبریک روز کارگر و روز ملی شوراها گفت: دستور تأسیس شوراها در سال ۵۸ توسط امام خمینی (ره)صادر شد تا مردم بر سرنوشتشان حاکم شوند.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت شهری، هنوز نواقصی در قانون شوراها وجود دارد در خصوص انتخاب شهردار گلپایگان گفت: باتوجه به اصل 103 قانون اساسی، استانداران ، فرمانداران، بخشداران و…که از طرف دولت انتخاب میشوند ملزم به اجرای تصمیمات شوراها در چهارچوب قوانین هستند ،ما در انتخاب شهردار گلپایگان محکم ایستاده ایم و امیدواریم استاندار به تصمیم شورا احترام بگذارد و شهردار منتخب را که سرپرست فرمانداری بوئین میاندشت بودند را از سمت فرمانداری این شهر منصرف نمایند.

تصاویر مرتبط:

       

خبرنگار بیان: اکرم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120746 و در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 ساعت ۱۵:۵۲:۵۰
2024 copyright.