چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

«اینستاگرام» بومی‌سازی شود/ مجلس مخالف فضای مجازی نیست

به گزارش خبرگزاری بیان موضوع فیلترشدن صفحه اینستاگرام  بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که از سوی اغلب شهروندان تاکید شده که «این صفحه مجازی قطعاً از لحاظ اخلاقی مضرترین شبکه‌ اجتماعی فعال است و حتی تعداد زیادی از صفحات غیراخلاقی آن از داخل کشور مدیریت می‌شود. الگوهای رفتاری ایجاد شده در این شبکه به‌ویژه برای جوانان بسیار خطرآفرین است. لازم است به‌سرعت اپلیکیشن‌های مشابه داخلی تولید شده و دسترسی به این شبکه محدود شود.»

مطالبه و خواسته این افراد در قالب حذف کامنت های حمایت از سپاه در اینستاگرام bbc ، کمپین حمایت از مسدود سازی اینستاگرام صهیونیستی و جلوگیری از افشای اطلاعات ایرانی ، روبینو اینستاگرام وطنی مروج فساد، چه کسی بر محتوای شبکه روبینو در روبیکا نظارت می کند؟! ،

چرا با کشف حجاب ها تو اینستاگرام کسی کاری نداره؟ ، کمپین جلوگیری از فیلترینگ اینستاگرام و اینستاگرام فیلتر شود  در سامانه فارس من ثبت شده است.

علیرضا سلیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوال مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» گفت: با مشاهده صفحه اینستاگرام مشخص شده که به صورت مستقل اداره نمی‌شود و تحت تاثیر القاء‌های امریکایی‌ است.

وی ادامه داد: این صفحه مجازی نشان داده با جهت‌گیری خاص، مطالب خود را منتشر می‌کند و بارها اعلام کرده‌ایم که باید نسبت به این اتفاق، اقدام جدی  انجام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما مخالف فضای مجازی نیستیم، به جرات می‌توان گفت حتی یک نفر هم در کشور وجود ندارد که مخالف آن باشد اما باید آن را مدیریت کرد.

سلیمی تصریح کرد: بحث ما این است که فضای مجازی را در اختیار شبکه‌های بومی خود قرار دهیم اما متاسفانه برخی آقایان و مسئولان کم کاری می‌کنند و می‌خواهند این کم کاری خود را با مسائل دیگر جبران کنند.

وی با طرح این سوال که چرا نمی‌توانیم در فضای مجازی بومی شویم، گفت: کم ‌کاری شده چگونه می‌شود که در مسائل و زمینه‌های دیگر می‌توانیم اقدامات بومی‌سازی را  انجام دهیم اما در فضای مجازی و اینستاگرام موفق نبوده‌ایم.

این نماینده مردم محلات در مجلس گفت: مجلس باید این موضوع را پیگیری کند، جلوی فعالیت آمریکایی اینستاگرام گرفته شود تا با بومی‌سازی فضای مجازی فیلترهای این‌چنینی که افکار عمومی را خدشه‌دار کرده و جنگ روانی راه می‌اندازد را مدیریت کنیم.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120514 و در روز چهارشنبه 28 فروردین 1398 ساعت ۰۷:۴۹:۳۶
2024 copyright.