چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

در صورت ساخت غرفه های دایمی در محوطه امامزاده ابراهیم برای اهالی روستا درآمد زایی ایجاد خواهد شد.

در صورت ساخت غرفه دایمی در محوطه امامزاده ابراهیم برای اهالی روستا درآمد زایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بیان ؛ سجاد خطیبی مسئول روابط عمومی امور فرهنگی هیئت امنای امامزاده ابراهیم گلپایگان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان در خصوص برگزاری نمایشگاه در امامزاده ابراهیم گلپایگان ابراز داشت : تعداد هشت غرفه در محوطه امامزاده ابراهیم دایر گردیده است که شامل صنایع دستی ، گیاهان دارویی ، عسل و خشکبار ، عرقیجات و آرامش بهاری می باشد.

وی افزود : خیمه مخصوص معرفت از اداره اوقاف می باشد که در زمینه فرهنگی ، نقاشی ، تست اعصاب ، پرسش و پاسخ و مسائل شرعی و مشاور رایگان دارند با اهدای جوایز به شرکت کنندگان همراه خواهد بود و هر روز جوایزی به حافظان قرآن و شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی اهدا خواهد شد.

مسئول روابط عمومی امور فرهنگی هیئت امنای امامزاده ابراهیم گلپایگان اذعان داشت : روزهای اول برگزاری نمایشگاه استقبال خیلی خوبی از نمایشگاه صورت گرفت اما به دلیل بارندگی چند روز تعطیل شد و به جای آن اسکان مسافران نوروزی صورت گرفت.

خطیبی بیان داشت : نمایشگاه مجدداً دایر گردیده است و تعدادی از غرفه ها به دلیل اینکه امسال با تاخیر راه اندازی شد و نیز به دلیل شرایط جوی و بارندگی دیر راه اندازی شد ، تعدادی انصراف دادند .

وی گفت : در حال حاضر حدود هفت غرفه مشغول به فعالیت می باشند.

? خطیبی با بیان اینکه غرفه ها و خیمه معرفت هر ساله توسط اداره اوقاف و امور خیریه راه اندازی می شود تاکید کرد: این کار جای ثابتی را می طلبد که اگر جای ثابت و بازارچه ای داشته باشد روستاییان در طول سال می توانند صنایع دستی و تولیدات خود را به فروش برسانند.

مسئول روابط عمومی امور فرهنگی هیئت امنای امامزاده ابراهیم گلپایگان تصریح کرد : با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در این زمینه تا کنون اقدامی نکرده و از طرفی بودجه ای نیز به آن اختصاص داده نشده تا کنون این کار عملی نشده است.

وی عنوان کرد : با توجه به موقعیت مکانی امامزاده ابراهیم دارد دایم مسافر حضور دارند در صورتی که امامزاده های دیگر مانند هفده تن اینگونه نیست.

وی اضافه کرد : ما هیچ گونه امکاناتی برای زایران و اسکان آنها نداریم و در زمان بارندگی حرم را در اختیار آنها قرار می دهیم که این کار از نظر امنیتی و مکانی درست نیست.

خطیبی ادامه داد : با توجه به اینکه طی سال ، هفتاد درصد مسافر در امامزاده حضور دارند در صورتی که در امامزادگانی مانند هفده تن سی درصد مسافر طی سال دارند و اگر اداره اوقاف برنامه ریزی انجام دهد و بازارچه محلی به صورت سراسری باشد بسیار مناسب خواهد بود.

وی گفت: هر ساله باران های بهاری خواهیم داشت و مهمانان نوروزی داریم ولی جای ثابتی نداریم.

? خطیبی در خصوص پرداخت هزینه های برپایی غرفه ها اذعان داشت : هزینه ها مردمی بود و بخشی از آن را هییت امنا پرداخت کردند و از غرفه داران هیچ گونه هزینه ای دریافت نشده است .

وی در پاسخ به اقدامات انجام شده پس از بارندگی ها و استفاده از پلاستیک برای جلوگیری از ورود باران به داخل غرفه ها گفت : به دلیل کمبود بودجه و نیز شدت بارندگی به حدی بود که در صورت پوشش با پلاستیک باران از زیر چادر ها به داخل غرفه ها وارد می شد .

? وی با بیان اینکه نمایشگاه تا هفدهم ادامه خواهد داشت ابراز داشت: در صورت همکاری اداره اوقاف مکان ثابتی به صورت دایمی به این منظور در نظر خواهیم گرفت که روستاییان محصولات محلی و صنایع دستی خود را به فروش رسانده و منبع درآمدی باشد و هم مسافران راضی خواهند بود.

خطیبی با عنوان اینکه تا کنون از طرف اداره اوقاف هیچ گونه هزینه ای به این منظور پرداخت نشده و همه هزینه ها مردمی می باشد اظهار داشت: هیچ حمایتی از طرف ارگان ها صورت نگرفته است تنها هلال احمر چادر در اختیار مان قرار داده است.

وی گفت :اگر امامزاده ها اشتغال زایی ایجاد شود مناسب تر است تا اینکه هزینه هایی که هیچ گونه خروجی نداشته باشد انجام دهیم

مسئول روابط عمومی امور فرهنگی هیئت امنای امامزاده ابراهیم گلپایگان در خاتمه ابراز داشت : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ما می خواهیم از امامزادگان استفاده کنیم که مردم به آرامش برسند این به آرامش رسیدن زیرساخت هایی احتیاج دارد و اگر از نظر فرهنگی و درآمد زایی اقدامی صورت گیرد مفید خواهد بود.

خبرنگار بیان مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120329 و در روز یکشنبه 11 فروردین 1398 ساعت ۱۱:۱۲:۰۴
2024 copyright.