امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۱۲/۰۳
کد خبر : 120054
چاپ خبر :
حجت الاسلام کرامتی امام‌ جمعه گلپایگان:

مصالح امت اسلامی و کشور را فدای بعضی خوش بینی ها نخواهیم کرد

? خطیب جمعه گلپایگان با بیان اینکه در دین ما آمده است که یک مومن بیش از دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود عنوان کرد : ما مصالح امت اسلامی و کشور را فدای بعضی از خوش بینی های خود نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی امام جمعه گلپایگان در خطبه های این هفته نماز جمعه گلپایگان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار داشت : شجره طیبه امامت و ولایت از دامن این وجود با برکت است و این افتخار است که انسان های کامل از دامن او هستند و به واسطه او تربیت شدند .

وی ابراز داشت : پیامبر اسلام راجع به حضرت زهرا(س) این تعبیر را دارد که خدای متعال تمام وجود فاطمه و مغز استخوان وجود او را، مملو از ایمان به خدا کرده و تمام وجود او را نور ایمان به خدا و پیامبر الهی و قیامت و وجود مقدس امیرالمومنین بعنوان وصی و ولی پیامبر بر مومنین فراگرفته است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) یک موجود آسمانی در شکل و شمایل انسان است خاطر نشان کرد : روز زن یکی از مناسبت هایی است که به این روز گره خورده و به ابتکار حضرت امام خمینی، این روز ، روز تکریم و احترام به مادران و زنان نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه باید زنان ما وجود مقدس حضرت زهرا (س)را الگوی خود در تمام مراحل زندگی خود قرار داده و از آن درس بگیرند ابراز داشت : مسائل و مشکلاتی که در طول زندگی زن و مرد پیش می آید نیاز به تحمل و صبوری و درک شرایط متقابل دارد و باید آن تحمل و مدارا و ملاطفت و معنویت که در زندگی از وجود مقدس حضرت زهرا و امیرالمومنین الگو می گیرد بسیاری از مشکلات را برطرف و تحمل مشکلات را آسان خواهد کرد.

خطیب جمعه گلپایگان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت امام خمینی (ره) ، به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم مومن و شجاع تبریز اشاره نمود و تصریح کرد : ایشان به مسئولین نظام و مخصوصا مسئولین سیاست خارجی توصیه کردند که دشمنی آمریکا بر ما پنهان نیست و آنها هیچ ابایی از دشمنی کردن با ملت ما نداشته و هیچ ابایی از آشکار کردن این دشمنی ندارند .

وی خاطرنشان کرد : آمریکایی ها دشمن آشکار ما هستند و برای مبارزه و زمین زدن جمهوری اسلامی ایران شمشیر را از رو بسته اند و ما نیز به دشمنی آشکار و تمام عیار با آمریکا افتخار می کنیم.

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد : امت اسلامی باید مراقب باشند فریب اروپایی ها و مکر کشور های اروپایی را نخورند آنها نیز مانند آمریکایی ها با اسلام و نظام و مردم ما دشمن آشکار هستند اما سعی می کنند با احتیاط عمل کنند لذا مقام معظم رهبری فرمودند آنها گاهی با مشت و گاهی با دندان های تیز و گاهی با لبخند با ما مواجه می شوند، لبخند آنها برای ما و ملت ما هیچ فرقی ندارد و باید حواسمان باشد فریب بعضی از این ظاهر سازی ها را نخوریم.

وی یادآور شد: در موضوعی که به مسئله برجام مربوط می شود آنها روشی در پیش گرفتند و سعی کردند برخلاف آمریکایی ها در این معاهده بمانند اما ما را معطل و سرگرم کنند و از ما زمان بخرند باید حواسمان باشد گرفتار مکر و فریب اروپایی ها نشویم و دشمن و دوست را بشناسیم و مراقب باشیم چه هنگامی دشمن و دوست مشت و دندان نشان می دهند و چه هنگامی لبخند می زنند.

امام جمعه گلپایگان اظهار داشت : دل های آنان مملو از کینه و بغض نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی است ، بغض های نهفته ای در دل های سیاه آنها وجود دارد ، مراقب باشید اروپایی ها با خدعه عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان بیان داشت : علت این که مقام معظم رهبری این نکات را گوشزد کردند این است که اروپایی ها در مراحل مختلف نشان دادند قابل اعتماد نیستند .

وی گفت : در همین راهکار جدیدی که به نام ایستکس بعد از هفت ماه معطل کردن پیش روی ما گذاشتند با یک راه ابتر و عقیم با کلی شروط از ما خواستند که همچنان در برجام بمانیم و به آن پای بند باشیم و نفوذ در منطقه را کاهش دهیم و در سیاست های منطقه ای تجدید نظر کنیم .

وی ادامه داد : اروپایی ها خواستند که در ارتباط با مسئله توسعه سیستم موشکی با آنها وارد مذاکره شویم ، اینها همان شروطی است که آمریکایی ها از ما خواستند.

وی افزود: این سه شرطی است که از ما خواستند رعایت کنیم و در برجام بمانیم و حال با زبان و لحن دیگر می خواهند .

وی با اشاره به صحبت های مرکل صدر اعظم آلمان گفت : اختلاف آنها با آمریکایی ها یک اختلاف تاکتیکی است و به منظور معطل نگاه داشتن ایران است.

امام جمعه گلپایگان با عنوان اینکه گاهی اوقات صحبت هایی می شنویم که تعجب می کنیم تصریح کرد : اخیرا بعد از صحبت های مقام معظم رهبری از یکی از مسئولین شنیدیم ما دوست داریم با آمریکایی ها ارتباط صمیمانه و دوستانه داشته باشیم.

? خطیب جمعه گلپایگان با بیان اینکه در دین ما آمده است که یک مومن بیش از دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود عنوان کرد : ما مصالح امت اسلامی و کشور را فدای بعضی از خوش بینی های خود نمی کنیم.

وی در خاتمه ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مومن گفت : ایشان شخصیتی از یاران امام خمینی در عرصه های مختلف بودند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک تئوریسین در باب حکومت اسلامی و ولایت فقیه با جدیت از تئوری و دیدگاه امام خمینی دفاع کردند و در دوره های متعدد بسیار موثر و تاثیر گذار و نقش آفرین بودند و به نظام جمهوری اسلامی خدمت داشتند .

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات