امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۱۲/۰۱
کد خبر : 120027
چاپ خبر :
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان:

علم و دانش ابزار سروری و پیشرفت هر ملتی در دنیاست

حجت الاسلام والمسلمین بت شکن ابراز داشت : ملتی که به دنبال علم و دانش باشد پیشرفت می کند و اگر بخواهید در دنیا سرور باشید و حرف اول را بزنید تنها از طریق علم و دانش امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام والمسلمین بت شکن رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان در آیین تجلیل از برترینهای کتابخوانی شهرستان گلپایگان که عصر امروز در کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگان برگزار گردید با عنوان اینکه هیچ دینی مانند اسلام به علم و دانش توجه نداشته است اظهار داشت : این که فرد بینا (بینایی معنوی) و نابینا را برابر هم بدانیم استفهام انکاری است.

وی با بیان اینکه یاد دادن و یادگرفتن بسیار ارزشمند است افزود : هیچ خط قرمزی برای فراگرفتن علم و دانش وجود ندارد.

وی بیان داشت : علم و دانش به خودی خود با ارزش است و ما نباید علم را به عنوان وسیله به حساب آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین بت شکن ابراز داشت : ملتی که به دنبال علم و دانش باشد پیشرفت می کند و اگر بخواهید در دنیا سرور باشید و حرف اول را بزنید تنها از طریق علم و دانش امکان پذیر است.

وی ادامه داد : دیدگاه اسلام نسبت به علم یک دیدگاه خاص است و از نظر اسلام علم و دانش دارای تقدس می باشد.

حجت الاسلام بت شکن تاکید کرد : از دیدگاه اسلام علم و دانش باید در راستای ارتقاء و کمال معنوی انسان ها قرار گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان گفت : علمی که خداوند و پیغمبر می خواهند مهم است و هر چه فرد دانشمندتر باشد باید خداشناسی اش بیشتر باشد واگر فرد عالم باشد و علم ودانش خود را به کار نگیرد مفید نخواهد بود.

وی تصریح کرد : انسان هر چه به رتبه های بالای علمی می رسد شناخت و تقربش به خدا بیشتر می شود ، تلاش می کند و تا تلاش نکند به جایی نمی رسد اما در در آخر، همه کارها را به خدا واگذار می کند

حجت الاسلام والمسلمین بت شکن با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام به علم و دانش سفارش نکرده است اظهار داشت : هر علمی که به سود اسلام باشد و برای ارتقاء بشریت پیش رود ارزش دارد .

وی با عنوان اینکه گنجینه علم کتاب است تصریح کرد : لازمه خداشناسی داشتن علم و دانش است و والاترین خیانت به علم اینست که فرا گرفته شود اما درمسیر خدمت و گسترش آن اقدام نگردد.

حجت الاسلام والمسلمین بت شکن در خاتمه با بیان اینکه اسلام فرا گرفتن تمام علوم را سفارش می کند ابراز داشت : انسان عالم کسی است که بر همه علوم واقف است و همه چیز را به خدا واگذار میکند.

 

 

لینک مستقیم دانلود

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات