امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۱۱/۱۶
کد خبر : 120011
چاپ خبر :

بودجه های دولتی به تنهایی کفایت نخواهد کرد/ اگر حضور خیرین و انجمن ها نباشد سیستم دولتی دوام نخواهد آورد.

فیاض با بیان اینکه تاسف می خوریم که در شهر اصفهان چنین بضاعتی نداریم تصریح کرد : اگر حضور خیرین و انجمن ها نباشد سیستم دولتی یک فصل بیشتر دوام نخواهد آورد و سه فصل دیگر را خیرین و انجمن ها رقم می زنند.

به گزارش خبرگزاری بیان فیاض معاون توان بخشی بهزیستی استان در مراسم افتتاحیه مجموعه های سالن های ورزشی، اشتغال و کاردرمانی جامعه معلولین شهرستان گلپایگان که صبح امروز با حضور مسئولین استان و شهرستان برگزار گردید با بیان اینکه کلنگ این سوله طی 3 الی 4 ماه گذشته زده شده و به ثمر نشسته است اظهار داشت : علاوه بر منطقه گلپایگان شهرستان های اطراف نظیر شهرستان های استان مرکزی ، چادگان ، فریدن ، فریدون شهر ، بویین میاندشت نیز از این فضا استفاده خواهند کرد.

معاون توان بخشی بهزیستی استان اصفهان با عنوان اینکه استان اصفهان در حال حاضر حدود 120 هزار معلول تحت پوشش دارد ابراز داشت : از این تعداد حدود 32 هزار نفر مستمری بگیر هستند و قرار است دولت در سال 98 برای آن دسته از معلولین بیکار که شرایط مستمری دارند مقرری پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در کل استان اصفهان حدود 180 مرکز توانبخشی وجود دارد که از این تعداد 63 مرکز شبانه روزی هستند ، تصریح کرد : یکی از این مراکز در شهرستان گلپایگان و ویژه سالمندان بود که با لطف الهی و کمک ها و مساعدت های آقای رئوف و فرزندانشان توانستیم مراقبت و توانبخشی معلولین دختر بالای 15 سال کم توان ذهنی را داشته باشیم.

وی ادامه داد : حدود 12 هزار نفر از معلولین از مجموعه مراکز توانبخشی استفاده می کنند که 9500 نفر از آنها با یارانه و 2500 نفر بدون یارانه از مراکز استفاده می کنند.

معاون توان بخشی بهزیستی استان اصفهان خاطر نشان کرد : در استان اصفهان 800 خیریه وجود دارد که 2800 تا از این خیریه ها با بهزیستی لینک هستند و کمک می کنند.

وی اضافه کرد : در استان بالغ بر 55 تشکل مردمی وجود دارد که که حدود 20تای آنها در شهرستان اصفهان هستند.

? فیاض با بیان اینکه تاسف می خوریم که در شهر اصفهان چنین بضاعتی نداریم تصریح کرد : اگر حضور خیرین و انجمن ها نباشد سیستم دولتی یک فصل بیشتر دوام نخواهد آورد و سه فصل دیگر را خیرین و انجمن ها رقم می زنند.

معاون توان بخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه قبلا انجمن معلولین سرگردان بودند و اکنون اتاقی به این منظور اختصاص داده شده است ابراز داشت : اگر انجمن ها دارای مجوز بوده و زیر مجموعه انجمن معلولین اصفهان نباشند ، مبالغی به آنها اختصاص داده خواهد شد .

وی در خاتمه با بیان اینکه 6 تشکل نابینا ، 3 تشکل ناشنوا ، 2 تشکل معلولین جسمی حرکتی ، 4 تشکل ذهنی ، اوتیسم ، اعصاب و روان داریم که با یکدیگر سازگاری ندارند اظهار داشت : اگر در شهرستان تشکل معلولین داشته باشیم و به پشتوانه خیرین و بهزیستی آن را اداره کنیم ، با هم اندیشی و فعالیت برای برنامه اصلی خروجی مثبتی خواهیم داشت.

خبرنگار بیان مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات