چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

بازدید حجت الاسلام کرامتی امام جمعه محترم گلپایگان و جمعی از مسئولین از نمایشگاه صنایع دستی و توامندیهای دستی بانوان در حوزه اشتغال

به گزارش خبرگزاری بیان  در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های بانوان در حوزه اشتغال در سالن امورتربیتی گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در این محصولات بسیار متنوع و جذابی وجود داشت و جا دارد که دولت جمهوری اسلامی در جهت خانگی کردن مشاغل و توانمند سازی اقتصادی خانواده ها کمک هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید اعتباراتی در این خصوص اختصاص داده شود ابراز داشت : البته در بخشی با موانع و مشکلاتی همراه بوده است .

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : بسیاری از آثاری که ارایه شده بسیار خوب و دارای قابلیت های بسیار بالایی برای ارایه به کشورهای خارجی است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان اذعان داشت : امیدواریم در این بخش با فعال کردن این مجموعه ها توانمندی های خود را بیشتر کنیم و همچنین خانواده ها را در تحصیل درآمدی مشروع و سالم که بتواند دغدغه های اقتصادی آنان را کم کند یاری رسانیم.

? امام جمعه گلپایگان در خصوص نمایشگاه کتابی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دایر شده است ابراز داشت : طی بازدید از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای آموزش و پرورش توانایی های خوبی در بخش های مختلف خطاطی ، نقاشی ، هنرهای تجسمی وجود داشت اما انتظار می رفت با توجه به اینکه نمایشگاه به مناسبت ده فجر برگزار شده است در بخش کتاب از کتاب هایی در حوزه مسائل انقلاب اسلامی و مسائل اعتقادی، فلسفه سیاسی دیده می شد که متاسفانه در این بخش ضعف هایی دیده می شد.

وی افزود : متاسفانه در این نمایشگاه کتاب هایی وجود داشت که به هیچ عنوان زیبنده نبود البته تذکراتی نیز داده شد که تجدید نظری صورت گیرد.

وی یادآور شد : شایسته بود نمایشگاهی بسیار غنی تر با مضامین دینی و اطلاعات عمومی که باید افراد کسب کنند داشته باشیم.

? خطیب جمعه گلپایگان در خصوص نواخته شدن زنگ انقلاب در یکی از مدارس شهرستان با حضور مسئولین گفت : صبح امروز زنگ انقلاب با هدف آشنا کردن نسل های جدید با انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی نواخته شد .

وی بیان کرد : طی چهل سال افتخارات بسیار زیادی کسب کرده ابم بنابراین باید بین قبل و بعد از انقلاب مقایسه ای صورت پذیرد و همه این موارد در این مراسم و جلسات به شکل های مختلف سخنرانی، ارایه گزارش ، برگزاری نمایش برای نسل های جدید بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان اذعان داشت: بهترین راه شناخت اهداف انقلاب برای کسانی که دست به این حرکت عظیم و انقلابی زدند بررسی و بازخوانی شعار هایی است که ما در انقلاب داشتیم.

وی افزود : بحث استقلال سیاسی ، جمهوری اسلامی ، حاکمیت مردم در سرنوشت خود ، دستیابی به آزادی های لازم و مشروع و معقول مطرح بود که در این حوزه ها پیشرفت های خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد : ما کشوری هستیم که امروز در حوزه سیاست خارجی بر اساس مصالح خود تصمیم گیری می کنیم و به قدرت های دیگر کاری نداریم گرچه آنان دنبال این هستند که اعمال نفوذ و سلیقه کنند ولی ما نظام مستقلی داریم و بر اساس اهداف انقلاب اسلامی پیش می رویم و از دستاوردهای انقلاب و شهدا صیانت می کنیم

وی در خاتمه ابراز داشت : از مسیر انقلاب و خط و مشی امام خارج نشده و با هوشیاری و استقامت و با نگاه بلند به افقی که پیش رو داریم تا رسیدن به آن افق روشن مسیر انقلاب را طی می کنیم.

? در ادامه سمیه شبان کارشناس امور بانوان فرمانداری گلپایگان اظهار داشت : نمایشگاهی که به مناسبت بزرگداشت دهه فجر برگزار شد برای نمایش توانمندی های بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده است.

شبان ابراز داشت : در برگزاری این نمایشگاه چند ارگان از جمله فرمانداری ، بهزیستی ، میراث فرهنگی ، شورای اسلامی شهرستان ، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی همکاری داشته اند.

کارشناس امور بانوان فرمانداری گلپایگان اذعان داشت : در این نمایشگاه 12 غرفه از میراث فرهنگی حضور داشتند که 5 غرفه مربوط به منبت ، 5 غرفه صنایع دستی و چرم دوزی و 2 غرفه مربوط به پوشاک سنتی شهرستان می شود.

وی خاطرنشان کرد : قسمتی از نمایشگاه کارهایی از بچه های بهزیستی در بخش های مختلف مرکز اوتیسم و مددجویان ناشنوا می باشد.

شبان با عنوان اینکه قسمت عمده نمایشگاه مربوط به صندوق اعتبارات زنان روستایی است گفت : 20 غرفه به صنایع تبدیلی و سایر اقداماتی که بانوان روستایی انجام می دهند اختصاص داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : بیست نفر از اعضای صندوق اعتبارات زنان روستای سعید آباد و یک گروه از شرکت راهیان نو اندیش کشت و زراعت و یک نفر در بحث ادویه جات فعالیت می کنند.

خبرنگار مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 120005 و در روز شنبه 13 بهمن 1397 ساعت ۱۵:۰۹:۱۱
2024 copyright.