امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۱۱/۱۲
کد خبر : 119914
چاپ خبر :

ساختار اقتصادی ما تک محصولی و متکی به نفت می باشد و این یک ضعف و آسیب بزرگ است ./ دشمن تمام توان خود را به کار بست که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نبیند اما به مدد الهی خودشان گرفتار شدند.

امام جمعه گلپایگان عنوان کرد : ساختار اقتصادی ما تک محصولی متکی به نفت بوده و در آمد و بودجه کشور برای تامین مخارج سال صرفا از طریق نفت به دست می آوریم که این تک محصولی یک آسیب و ضعف می باشد .

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی شهرستان برگزار شد با بیان اینکه مهمترین مناسبت این ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران در مواجهه با رژیم طاغوت است اظهار داشت : ملت ما در حالی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می شود و این ایام و روزهای بزرگ و خاطره انگیز را جشن می گیرد که اتفاقات بسیار مهمی در طول چهل سال گذشته و مخصوصاً سال های اخیر در حوزه های مختلف سیاست خارجی و داخلی ، علم و فناوری ، پژوهش و تحقیق ، علوم پزشکی، هوا و فضا ، صنایع نظامی و هسته ای به استقلال مثال زدنی دست یافته است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان ابراز داشت : اتفاقات مهم و بزرگی که طی 40 سال گذشته برای ملت ما رقم خورد نظام جمهوری اسلامی ایران را در تراز بالایی قرار داد و شان ملت ما را افزایش داد و ملت ما الگو ، الهام بخش و تاثیرگذار شد.

وی افزود : ملتی که به چشم نمی آمد امروز در مقابل افکار عمومی دنیا سربلند است و در همه حوزه ها حرفی برای گفتن دارد .

امام جمعه گلپایگان با عنوان اینکه البته در بخش هایی سختی ها و مشکلاتی داشتیم یادآور شد : در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی گرفتار مشکلات زیادی هستیم که بخشی از آن به ساختار اقتصادی معیوب ما بر می گردد.

وی عنوان کرد : ساختار اقتصادی ما تک محصولی متکی به نفت بوده و در آمد و بودجه کشور برای تامین مخارج سال صرفا از طریق نفت به دست می آوریم که این تک محصولی یک آسیب و ضعف می باشد ، مخصوصاً با توجه به اینکه ابزاری برای دشمن شده است که ملت ما را تهدید کند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید جنبه های درآمدی مختلفی را در نظر گرفته و درآمد های جدیدی خلق کنیم و نباید تمام اتکای ما به نفت باشد گفت : نفت اهرم دست دشمن شده و دشمن برای اینکه ما را تحت فشار قرار دهد به بازار و کشورهایی که خریدار نفت هستند فشار می آورد .

وی افزود : اینکه ما یک ابزار فشار تراشیده و فراهم کردیم و در دست دشمن قرار دادیم را هیچ انسان عاقل و حاکم خردمندی نمی پسندد که این روند ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید به نقطه ای برسیم که در چاه های نفت را ببندیم ، ما باید آنها را تهدید کنیم .

وی اضافه کرد : امروز رتبه اول ذخایر گاز و نفت را توامان در دنیا داریم ، پیچ اقتصاد دنیا بخشی که متکی به نفت و گاز است در دست ماست و باید به این قابلیت برسیم که هر وقت ما اراده کردیم قیمت نفت را افزایش دهیم.

خطیب جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدم های مثبتی برداشته شد اما متاسفانه بخش های مختلف درآمد زا که می تواند برای نظام تامین درآمد کند اندک است که همه اینها سیاست گذاری مناسب و همت بلند و مبارزه با فساد و قاچاق می خواهد.

وی ادامه داد : همه اینها می تواند در ایجاد یک سیستم اقتصادی سالم و کارآمد که بتواند دغدغه های معیشتی مردم را برطرف کند موثر باشد. سیستم اقتصادی توانمندی که بتواند زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه باشد

امام جمعه گلپایگان بیان داشت : ملت ما در حالی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد که دشمن با تمام قد با خباثت بی نظیر و همت مضاعف نسبت به سال های گذشته خود را مقابل جمهوری اسلامی قرار داد و برای این که بتواند جمهوری اسلامی را به زانو درآورد و نظام جمهوری اسلامی را نابود کند و مردم را مقابل مسئولین قرار دهد و خواب خود را که بحث براندازی نظامی جمهوری اسلامی وندیدن چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی است تعبیر کند اما ملت بیدار و مقاوم و نستوه ما برای اعتلای کلمه الله و تحقق اسلام و حاکمیت دین با تعصی از عاشورا و پیامبر اکرم ایستادگی کرده و مقاومت کردند .

? امام جمعه گلپایگان خاطر نشان کرد : سالی که پشت سر گذاشتیم و ماه هایی که سپری کردیم سال برنامه ریزی و توطئه چینی های پی در پی بود و دشمن عزمش را جزم کرده بود که با گسترش تحریم ها ملت را به زانو درآورد اما به لطف الهی خودشان گرفتار مشکلات اقتصادی و امنیتی شدند.

وی با اشاره به شباهت های بی نظیر قیام نبی اسلام و امام خمینی اذعان داشت : پیامبر در مبارزه با طاغوت و کفر و الحاد و شرک و نفاق زمانی مجبور به ترک وطن گردید اما به لطف الهی با افتخار و عزتمندانه به وطن و زادگاهش بازگشت و همین اتفاق در سال 1343 بعد از افشاگری امام راجع به کاپیتولاسیون افتاد که به ترکیه تبعید و در آنجا وی را خلع لباس کردند و بعد تحت فشار افکار عمومی به عراق تبعید کردند و برای اینکه امام را در تنگنا قرار دهند و برای تحقیر امام خمینی ایشان را تبعید کردند اما امام حرکت خود را در نجف ، در همان حوزه تحت فشار و در شرایط سخت امنیتی ادامه داد و بعد در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی رجعت عزتمندانه ای داشتند .

وی گفت : برگ برنده امام خمینی در این مبارزه سخت و نفس گیر ایمان قوی و ستودنی به خدا و درک درست از شرایط زمانه و عمل به تکلیف الهی و باور به قدرت متراکم مردم و اینکه امام و ملت بزرگ ایران استقامت و پایداری به خرج دادند.

وی یادآور شد : این نوید قرآن است وقتی ملتی استقامت بورزد و نام خدا را بر زبان جاری کند و دربرابر سختی ها در مسیر اعتلای کلمه الله ایستادگی نماید ، ملائکه بر او نازل و بشارت پیروزی می دهند .

خطیب جمعه گلپایگان اذعان داشت : امیدواریم خداوند متعال همواره ملت ما را در رسیدن به اهداف بلند و آرمان های مقدس امام که در واقع آرمان های نبی مکرم اسلام است مقاوم و استوار بدارد .

وی در پایان خاطرنشان کرد :
امام خمینی مانند پیامبر جهانی فکر می کرد و می اندیشید و برنامه ریزی می کرد و به جهان و آینده ای بدون ظلم می اندیشید .

خبرنگار بیان مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات