امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۱۱/۰۵
کد خبر : 119836
چاپ خبر :
حجت الاسلام والمسلمین کرامتی خطیب جمعه گلپایگان :

نباید اجازه دهیم اتفاقاتی مانند برجام ما را از پیشرفت باز دارند/ برجام باعث توقف رشد و توسعه علمی ما گردید.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اتفاقاتی مثل برجام ما را از رشد علمی بازدارد اذعان داشت : برجام باعث شد چند سالی راکه ما توسعه و پیشرفت عظیمی در حوزه علم و فناوری مربوط به فضا پیدا کردیم متوقف کنیم.

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان که ظهر امروز در مصلی شهرستان برگزار شد با اشاره به دیدار برخی مسئولان و پژوهشگران علوم شناختی با رهبر انقلاب و توصیه های اساسی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت : ضرورت تعقیب و پیگیری رشد حرکت علمی در کشور به برکت پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و در طول چهل سال روند رو به رشد داشته است به نحوی که امروز مراکز ارزیابی جهانی و بین المللی رسما اعلام می کنند رشد علمی کشور ما 14 برابر بالاتر از متوسط رشد علمی جهان است و این یک پیروزی بسیار بزرگی است ؛ یعنی کشورهای اروپایی و امریکایی و پیشرو در علم و صنعت که امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارند رشد علمی آنها از ایران اسلامی 14 مرتبه پایین تر است.

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : با پیروزی انقلاب اسلامی جامعه علمی ما بیدار شد و رشد علمی در کشور ما آغاز شد ، دانشگاه های ما یکی پس از دیگری هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رشد کردند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد : پس از پیروزی انقلاب اسلامی خودمان را پیدا کردیم ، توانایی های خود را شناختیم ، نسبت به ظرفیت ها و توانایی های خود باور پیدا کردیم .

?وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند نباید اجازه دهیم که حرکت علمی ما حداقل تا 30 سال آینده متوقف شود گفت : نباید اجازه دهیم مزاحمت های آمریکا ما را متوقف سازد و اتفاقاتی مثل برجام ما را از رشد علمی بازدارد.

? نماینده ولی فقیه در گلپایگان اذعان داشت : برجام باعث شد چند سالی که ما توسعه و پیشرفت عظیمی در حوزه علم و فناوری مربوط به فضا پیدا کردیم را متوقف کنیم.

وی خاطرنشان کرد : دشمنان ما همین توقف و در جا زدن ها را می خواهند چرا که 5 سال حرکت نکردن در جهت توسعه و پیشرفت علمی خسارت بار است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد : ضرورت دارد که از دستاوردهای دانش بشری ولو غربی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با عنوان اینکه ما تفکرات بسته ای نداریم ، اینها اتهامات غلط و ناروایی است که می زنند ابراز داشت : هر وقت مسئولین و مردم و دانشمندان ما گفتند که به غربی ها اعتماد نکنید و به ظرفیت های داخلی و توانایی دانشمندان جوان توجه داشته باشید گفتند یعنی می گویید ما در را به روی دنیا ببندیم ، خودمان را محاصره کنیم و دیوار بلندی به دور خود بکشیم ؟ کی کشور ما چنین ادعایی کرده و مردم و دانشمندان و رهبر ما چنین حرفی زدند ؟ ما بیشترین تعاملات را با دنیا داشتیم.

? وی اظهار داشت : مقام معظم رهبری توصیه فرمودند که ما از شاگردی کردن ننگمان نمی آید از اینکه دانش را از غربی ها بگیریم حتی اگر دشمن ترین دشمنان ما باشند باز هم ننگمان نمی آید که زانوی شاگردی بگذاریم و یادبگیریم از این که همیشه شاگرد بمانیم ننگمان می آید .

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد : از این که خودمان را محصور کنیم و به داشته های دیگران اکتفا کنیم و فقط به نهضت ترجمه اکتفا کنیم و به توصیه ها ی علمی و نسخه ها و سخنرانی های علمی که آنها برای ما می پیچند ننگمان می آید.

خطیب جمعه گلپایگان یادآور شد : ما یک کشور صاحب تمدن هستیم دانشمندان بزرگ در عرصه های مختلف و سده ها و قرون گذشته داشتیم با خیانت سران رژیم فاسق گذشته ما عقب افتادیم و امروز وضعیت اینچنینی پیدا کردیم.

امام جمعه گلپایگان بیان داشت : طبق فرموده مقام معظم رهبری باید به دستآورد های دنیا توجه کنیم و در عین حال خود صاحب اختراع و نوآوری باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی برای ملت ما و دنیای اسلام گفت : استقلال و حفظ تمامیت ارضی و خودباوری که جمهوری اسلامی ایران برای ما به ارمغان آورده بی نظیر و عزت مندانه است.

وی با بیان اینکه استقلال یعنی ملتی بر اساس مصالح خود تصمیم بگیرد و مسئولان کشور و دست اندرکاران نظام و رهبران و متولیان کشور حساب و کتاب نمایند و ببینند چه چیزی به نفع کشور و مصالح ملی است و براساس آن تصمیم بگیرند اظهار داشت : امروز با افتخار در کل دنیا کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران شجاع و با شهامت و با اقتدار و منطق و با اتکا به استدلال های قوی متناسب با حقوق بین الملل و وجدان های بیدار نداریم.

? وی با اشاره به وابستگی کشور به بیگانگان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشت : امروز جمهوری اسلامی از نظر استقلال در حوزه های مختلف و سیاست خارجی نمونه ندارد و از هیچ کس ترس و واهمه ندارد البته برای ما مشکل و تحریم درست می کنند اما اینها نباید مانع ما گردد .

خطیب جمعه گلپایگان در خاتمه با بیان این‌که کشور ما در حوزه سیاست خارجی نمونه است، ابراز داشت : آمریکا در حال فروپاشی است ، طولانی ترین تعطیلات و اعتصابات در کشور آمریکا رخ می دهد و فراگیر شده است ، تا جایی که حدود دو میلیون کارمند آمریکایی به خیریه‌ها روی آوردند و بدهکار ترین اقتصاد دنیا را دارند.

خبرنگار بیان مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات