امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۱۰/۲۹
کد خبر : 119715
چاپ خبر :
چهل سال بصيرت و حضور

اجلاس بسیج اصناف گلپایگان در آستانه چهل سالگی انقلاب

شوراي بسيج اصناف و بازاريان گلپايگان در اجلاسي،راهكارهاي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن را بررسي كردند.

به گزارش خبرگزاری بیان ،اجلاس بسیج اصناف و بازاریان گلپایگان در سالن جلسات سپاه گلپایگان برگزار شد. در این جلسه که جمعی از بازاریان و مسئولین شعب اتاق اصناف گلپایگان حضور داشتند سرهنگ دوم پاسدار حمیدرضا یاوری جانشین ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان با اشاره به نقش تأثیرگذار اصناف در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی گفت:حضور اصناف و بازاریان در لبیک به فرامین امام راحل در  پیروزی انقلاب، نقش به سزایی داشته و پس از آن در  هشت سال دفاع مقدس  بازاریان در پشتیبانی جبهه های نبرد درخشش ویژه ای داشتند.

وی مصداق این سخن را اسناد تاریخی انقلاب دانست و بیان کرد: از لحاظ اقتصادی بازار نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از مبارزات انقلابی و انقلابیون داشت.ساخت مساجد در کنار بازارها،پرداخت وجوهات شرعی،تأسیس صندوق های قرض الحسنه و کمک به جببه های نبرد و حتی بازشدن بازار پس از قیام 15 خردادسال 1342 از جمله اقدامات موثری بود که بازاریان در زمان قبل از انقلاب و پس از آن انجام دادند.

وی در ادامه این نقش را در تداوم انقلاب موثر دانست و ابراز کرد:در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در عرصه های اقتصادی،فرهنگی و سیاسی نقش همه اقشار جامعه مخصوصاً بازاریان در تداوم این مسیر الهی، حیاتی و تعیین کننده خواهد بود.

جانشین ناحیه گلپایگان در ادامه از  اجرای آموزش فقه بازار  با هماهنگی بسیج اصناف در  شهرستان  خبرداد و گفت:در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در اقتصاد  و بالا بردن ضریب سلامت مبادلات اقتصادی، آموزش فقه بازار به همت بسیج اصناف به زودی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

پس از سخنان جانشین ناحیه ، برخی فعالان اقتصادی به نمایندگی از اصناف ،مشکلات پیش روی اقتصادی را مطرح و برخی راهکارها در راستای مرتفع شدن آن ارائه کردند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات