امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۱۰/۲۸
کد خبر : 119766
چاپ خبر :
حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان:

حال و روز بد صنعت کشور بخاطر تحریمها و سیاستهای غلط و نادرست مدیریتی است.

به گزارش خبرگزاری بیان  حجت الاسلام والمسلمین کرامتی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا اظهار داشت : در بیان فضایل حضرت زهرا (س ) زبان قاصر و الکن است و نمی توانیم آن حق را ادا کنیم و حق معرفت و شناخت را به جا آوریم.

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت : حضرت فاطمه زهرا (س) چیزی از پیامبران کم نداشت اما چون ذائقه اسلام این نیست که زن حتی اگر فاطمه زهرا (س)باشد و همه کمالات علمی و معنوی را داشته باشد در مناصب اجرایی کلان قرار بگیرد ، وظیفه زن چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه حضرت امام صادق علیه السلام از فاطمه زهرا (س)به لیله القدر تعبیر کردند گفت : همانطور که نمی توانید به کنه لیله القدر پی ببرید نمی توانید به شخصیت و عظمت و ابعاد وجودی حضرت فاطمه زهرا (س)پی ببرید.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان اذعان داشت : حضرت فاطمه را فاطمه نامیدند چون مردم با همه علم و آگاهی و دانشی که ممکن است داشته باشند از درک حقیقت فاطمه زهرا عاجزند.

وی تاکید کرد : همه ما باید نسبت به ائمه اطهار شناخت پیدا کنیم و در شهرستان همه مساجد و هیئات مذهبی باید در این دو دهه برنامه داشته باشند.

? وی با اشاره به پیام سالانه مقام معظم رهبری به انجمن اسلامی اروپا گفت : پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه ای از جهان با هدف پیشرفت و بی نیازی کشور از بیگانگان جهاد فی سبیل الله است.

وی با عنوان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در بخش های مختلف در اوج افتخار و پیشرفت قرار داریم و باید این دستاوردها تبیین گردد خاطر نشان کرد : زمانی می خواستیم اسم دانشمند را روی جوانان ایرانی بگذاریم مسخره می کردند اما امروز در بخش های مختلف که مربوط به پیشرفت بشر هستند مانند هوافضا ، تکنولوژی، نانو ، موشکی ، انرژی هسته ای و… پیشرفت های فراوانی داریم ، این پیشرفت لاینقطع است و باید این مسیر توسعه و پیشرفت طی شود و همه جوانان داخل و خارج کشور باید وارد این جریان عظیم شوند .

خطیب جمعه گلپایگان با عنوان اینکه پیام مقام معظم رهبری چند نکته را می رساند خاطر نشان کرد : توجه به غافله علم و دانش و استفاده از این ظرفیت در هر نقطه از جهان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است .

وی افزود : نگاه فکری و جناحی و تنگ نظری هایی که ممکن است صورت گیرد اصلا در نگاه مقام معظم رهبری نیست و ایشان معتقدند باید همه جوانان از هر سلیقه و با هر نگاه در جهت توسعه و اعتلای کشور وقطع شدن دست بیگانگان از منافع و منابع کشور گام بردارند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی یعنی خطاب قرار دادن جوانان ایرانی و مخاطبین تشنه شنیدن پیام انقلاب با همین پیام احیا می شوند اذعان داشت : مقام معظم رهبری می فرمایند اسلام را باید از منافع دست اول بشناسید ، اسلامی که آمریکا و اروپا معرفی می کنند اسلامی نیست که ما منادی آن هستیم .

وی با اشاره به بازداشت مجری شبکه پرس تی وی خاطر نشان کرد : خانم آمریکایی که بخاطر مسلمان شدن و نگرش آزادیخواهانه و توجه به حقوق بشر و روشنگری دستگیر و شکنجه شدند ، این خلاف قوانین بین المللی حقوق بشر است.

? نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به سفر روز گذشته وزیر صنعت و معدن و تجارت در شهرستان برای پیگیری مشکلات و گرفتاری هایی که در بخش صنعت وجود دارد و صنعتگران تلاشگر در شهرستان با آن مواجه هستند اظهار داشت : این دعوت با همت نماینده شهرستان صورت گرفت مسایل و مشکلات طرح شد و قول دادند تا جایی که توان دارند و شرایط کشور اجازه می دهد در جهت حل و فصل این مشکلات و گرفتاری ها تلاش کنند تا بخش تولید ما قدرتمند تر ظاهر شود و از همه ظرفیتش استفاده شود .

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد : در مجموع حال و روز صنعت کشور حال و روز خوبی نیست که این هم بخاطر تحریم ها و هم بخاطر سیاست های غلط و نادرستی که اعمال شده است و کار را به جایی رسانده که بعضی شرکت های مهم با 20 تا 30 درصد ظرفیت کار می کنند که این خسارت بزرگی برای تولید است.

وی اضافه کرد : این باعث زمین خوردن اشتغال و بی کاری جوانان و مشکلات اجتماعی شده و گرفتاری های دیگری در پی دارد و می طلبد مردانه وارد میدان شویم.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان در خاتمه تاکید کرد : امیدواریم حضور دکتر رحمانی در شهرستان گلپایگان حضور پربرکتی باشد و فرماندار ، نماینده و مسئولین مطالبات صنعتگران را پی گیری کنند تا وعده هایی که دکتر رحمانی دادند محقق شود.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات