امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۹/۲۹
کد خبر : 119610
چاپ خبر :

جشنواره نماز در گلپایگان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان اذعان داشت: اگر بخواهیم آثار و برکات نماز در جامعه نمایان شود باید سه اصل خواندن نماز اول وقت ، خواندن نماز به جماعت و خواندن نماز در مسجد رعایت گردد.

به گزارش خبرگزاری بیان   حجت السلام و المسلمین رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در همایش نماز که در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت :
در اجلاس سراسری نماز که چهاردهم آذرماه در سمنان برگزار گردید ، مقام معظم رهبری در پیامی به همین مناسبت فرمودند آموزش و پرورش در این عرصه می تواند از اثرگذارترین باشد ، مدارس را به نمازخوانی جوانان مزین کنید این برترین تضمین برای سلامت آینده جامعه است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان ابراز داشت : بیشتر از 70 درصد فعالیت های ستاد اقامه نماز در مدارس و معطوف به آموزش و پرورش است و 30 درصد معطوف به جامعه می باشد.

رنجبر عنوان کرد : توافق شده است که در هزار مدرسه هر مدرسه 2 نشست ویژه نماز با حضور کارشناسان برگزار گردد، یک نشست همراه با خانواده ها و یک نشست با دانش آموزان صورت گیرد.

وی در خصوص چگونگی توجه جوانان و نوجوانان به نماز معطوف گفت : باید تلاش و فعالیت مان را به بحث مدارس متمرکز کنیم.

وی با اشاره به تحقیقات مرکز تخصصی نماز قم در خصوص علت عدم گرایش بعضی افراد به نماز و کاهل الصلاه بودن به ده نکته اشاره کرد و بیان داشت: عدم آگاهی و بینش و دانش عمومی مردم نسبت به نماز و ضعف در تبلیغات نماز از جمله این موارد می باشد.

وی ضعف اعتقادات مخصوصا اعتقاد به معاد و خدا باوری را از دیگر موارد برشمرد و خاطر نشان کرد: در قرآن بیشترین آیه ای که راجع به احکام اعتقادی است معاد و بیشترین آیاتی که راجع به موضوع عملی و احکام عملی است در خصوص نماز با 100 آیه است.

رنجبر اضافه کرد: هویت دینی و عدم روحیه افتخارگری به دین و دین باوری یکی دیگر از دلایل کاهلی در نماز می باشد.

وی عملکرد بد برخی از مسئولین ، تنبلی و دعوت های ناشیانه را از دیگر عوامل برشمرد و اظهار داشت: تبلیغات مسموم در فضای مجازی و حقیقی ، لجبازی با خدا و دیگران و نرسیدن به حوایج از دیگر موارد کاهلی و ترک نماز می باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در خاتمه اذعان داشت: اگر بخواهیم آثار و برکات نماز در جامعه نمایان شود باید سه اصل خواندن نماز اول وقت ، خواندن نماز به جماعت و خواندن نماز در مسجد رعایت گردد.

تصاویر مرتبط:

                    

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات