امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۹/۰۹
کد خبر : 119311
چاپ خبر :
حجت الاسلام کرامتی امام جمعه گلپایگان:

نماینده مجلس باید مصلحت نظام و مردم را در نظر بگیرد نه مصلحت شخص و گروه را / برخی نمایندگان بخاطر مطالعه نکردن مصوبات خسارت به بار می آورند.

حجت الاسلام کرامتی تصریح کرد:متاسفانه و صدافسوس داریم نماینده ای که با یک چراغ سبزی از رای اطمینان خود می گذرد واز امضای خودصرف نظر می کند؛نماینده مجلس باید مصلحت نظام و مصلحت مردم را در نظر گیرد نه مصلحت شخص و گروه را

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت الاسلام کرامتی امام جمعه شهر گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس در دهم آذرماه۱۳۱۶ و نام گذاری این روز به نام روز مجلس اظهار داشت : از جمله ویژگیهای شهید مدرس، شجاعت بی نظیر و وصف ناپذیر وی بود،و در مجلس کسی که مثل شهید مدرس آن زمان حرف بزند وعمل کند خیلی کم و اندک است .

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت : شهید مدرس در مقام دفاع از حقوق ملت در برابر تهاجمات و آماج تیرهای منتقدین قرار گرفت و در مقابل امپراطوری رضاخان و قدرت دیکتاتوری او سفت و محکم ایستاد.

وی افزود : شهید مدرس شخصیتی آگاه و بصیر و مجتهدی آگاه به زمان بود و شرایط سیاسی کشور و دنیای اسلام را خوب می فهمید و تحلیل می کرد تا برابر آنها تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه حضور این مجتهد طراز اول در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم نشانه آگاهی او بود گفت: این بدان معنی است که من با این موقعیت باید در مجلس حضور پیدا کنم تا بتوانم موج ایجاد و جریان خلق کنم و جلوی اتفاقات ناهمسو با اسلام را که در مجلس اجرا می شود. بگیرم

خطیب جمعه گلپایگان اذعان داشت : نماینده مجلس ما باید شجاعت و شهامت داشته باشد ، نه مثل آن نماینده مجلسی که وقتی صدای جنگ را می نوازند شروع می کند به تب وتاب که باید خود را در مقابل تهاجمات احتمالی تسلیم کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان گفت :بعضی از این افراد در دوره ای به مقام معظم رهبری نامه می نویسند و از ایشان می خواهند تا تسلیم اراده آمریکا و زیاده خواهی های استکبار جهانی شود.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید شجاع و نترس باشد خاطر نشان کرد : با توجه به فرمایشات امام راحل ، بصیرت و آگاهی ، تبعیت از ولایت فقیه ،دلدادگی به اهل بیت و توسل به سیره ائمه اطهار از فضیلت های یک ملت است و مجلس باید عصاره همین ملت باشد.

وی با اشاره به اگاهی و علم این شهید والامقام به موضوعات مجلس یادآور شد : بعضی از مصوبات این مجلس بدون آگاهی و بدون مطالعه انجام می شود ، مجلس ما مجلس خوبی بوده اما در بعضی دوره ها مجلس سخت تری داریم ، نمایندگان مجلس ما همسو با آرمانهای انقلاب بودند اما در هر دوره ای مجلس ما باید ادم های خوب،مومن،متدین،شجاع و اهل مطالعه داشته است، بعضی از مصوبات در مجلس گذاشته می شود و راجع به آنها مذاکره نمی شود ، می بینیم آن نماینده مجلس ما آن تخصص و تبحر لازم را ندارد و نمی رود مطالعه کند.

حجت الاسلام کرامتی ادامه داد: می بینیم آن نماینده آنقدر خود را درگیر مسائل روزمره که جزو وظایف نماینده مجلس نیست می کند که از اصلی ترین وظیفه خودش می ماند ، وظیفه نماینده مجلس نظارت و تصویب مصوبات است ، مصوبه را مطالعه نمی کند و بعد از اجرا شدن آن می بینیم چقدر خسارت به بار آورده و چقدر لطمه زده است، و چقدر آسیب اجتماعی به بار آورده است.

وی تصریح کرد: ویڗگی دیگر شهید مدرس ساده زیستی بود ،نماینده مجلس ما باید ساده زیست باشد و در وظایف خود به این نکات توجه کند اما متاسفانه و صدافسوس داریم نماینده ای که با یک چراغ سبزی از رای اطمینان و استیضاح خودش می گذرد و به راحتی از امضای خودش صرف نظر می کند.

وی گفت: نماینده مجلس باید مصلحت نظام و مصلحت مردم را در نظر گیرد نه مصلحت شخص و گروه را

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گفت :در این کنفرانس مقام معظم رهبری بر فرهنگ مقاومت اسلامی که امروز برای اسلام و جبهه های مقاومت یک اصل بسیار حیاتی است تاکید کردند .

وی در خاتمه تاکید کرد : طعم شیرین پیشرفت و پیروزی به کام هیچ ملتی ریخته نخواهد شد مگر در سایه مقاومت

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات