امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۹/۰۵
کد خبر : 119376
چاپ خبر :

گفتمان سازش، تحریم آور، فتنه ساز و خسارت آور است

حجت الاسلام جلالی ابراز داشت : گفتمان سازش خسارت آور ،تحریم آور و فتنه ساز است ،اما گفتمان مقاومت فتنه سوز و مایوس کننده دشمن است .

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جلالی در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان گلپایگان که صبح امروز در حسینیه ناصرابن علی آستانه مقدس هفده تن گلپایگان برگزار گردید با عنوان اینکه در
آیه ۱۴۶ سوره آل عمران در مورد بسیج یک واژه قرآنی بنام ربیون وجود دارد اظهار داشت : از دیدگاه قران و نهج البلاغه بسیج و بسیجیان ویژگی هایی دارند .

وی بیان اینکه گفتمان بسیج مقاومت و پایداریست و امروز این گفتمان جواب داده است و باید نهادینه شود گفت : امروز باید گفتمان بسیجی که ایستادگی ،مقاومت و ایثار است در دولت و دستگاه دیپلماسی ما سرلوحه کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی مقاومت و پایداری در راه خدا ، طلب آمرزش الهی و شرمساری در برابر خدا و طلب ثبات قدم از خدا را از ویژگیهای بسیجیان خواند و خاطر نشان کرد : در گفتمان سازش نشستن در پشت میز مذاکره با کفار و توسل به کدخدا بجای خدا در برابر گفتمان مقاومتی قرار دارد که می گوید باید در برابر کفار قوی و ثابت قدم بود تا در برابر این خالی بندها ، نقض عهدها و برجام پاره کن ها کم نیاوریم و بایستیم ، گفتمان مقاومت باید آنچنان مقاومت کند که خسارت های گفتمان سازش را جبران کند .

وی یادآور شد : گفتمان سازش خسارت آور ،تحریم آور و فتنه ساز است ،اما گفتمان مقاومت فتنه سوز و مایوس کننده دشمن است .

وی با بیان اینکه بسیجیان از دیدگاه قران، محبان و محبوبان خداوند هستند بیان کرد: ویژگی چهارم بسیجی تواضع با مومنان و سرسختی با کفار است و بسیجی با دو بال تولی و تبری دربرابر کفار و دشمنان شدید اما در برابر دوستان خاضع و متواضع است .

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد :چند روز پیش نوکر وزیر روباه پیر انگلیس متاسفانه وارد دستگاه دیپلماسی ما شد ،به عنوان یک شهروند کشور اسلامی خیلی خجالت کشیدم که این مایه فساد انگلیسی با بی احترامی در برابر وزیر امور خارجه ما نشسته بود اما وزیر امورخارجه ما بسیار ضعیف وسست نشسته بود این نشان مومن و مسلمان نیست زیرا باید در برابر کافر عزیز و قوی بود.

?وی با بیان اینکه ویژ‌‌گی ششم بسیج اتکا به قدرت الهی است ابراز داشت: کفار هیچگاه از شما راضی نمی شوند چه بر سر میز مذاکره با آنها بنشینیم و چه با آنها پیمان ببندیم ، اینها نه به پیوندشان وفادارند ،نه به برجامشان وفادارند ، نه تحریم ها را بر می دارند ، مثل سگی می مانند که هر چه فرار کنیم دنبالمان می کنند، هر چه خوشرویی کنیم بدتر می شوند

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند: نشستن با آمریکائیها و مذاکره با آنان جز خسارت محض چیزی ندارد.

وی عنوان کرد : نگویید باید مثل آلمان و ژاپن موشک ها را جمع کنیم ، نگویید باید ارتش و سپاه را مثل آلمان جمع کنیم اگر امروز موشک نداشتیم ،کدام قدرت بازدارندگی را داشتیم ، امروز نتانیاهو و بن سلمان از موشک هراس دارند ، یکی از سازشکاران می گوید روی موشک مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل ننویسید می گوید بنویسید نه به جنگ ، چشم ازاین به بعد یک دسته گل روی موشک می گذاریم و می گوییم برو به سمت نتانیاهو ! مگر می شود روی موشک بنویسیم صلح ،نفی جنگ؟

وی با بیان اینکه وقتی اقای استکبار به نتانیاهو قول داد نگران موشک های ایران نباشد و سپر دفاعی به نام گنبدآهنین به او می دهیم که پشه هم از آن رد نمی شود ، شبی که دفاع موشکی امریکایی ها در اسراییل و عربستان نصب شد مقام معظم رهبری فرمودند ۶ موشک به ۴ کشور پرتاب شود تا ثابت کنیم این گنبداهنین موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: شبی که ۶ موشک از ایران و کرمانشاه به عراق و دیرالزور وارد و در خانه داعشی ها پایین آمد آمریکایی ها خفه خون گرفتند ، این گفتمان مقاومت ،عزت ،استقلال و کار شهید تهرانی مقدم است.

وی پیوند با ولایت را یکی دیگر از ویژگیهای بسیجیان دانست و گفت : یکی از ویژگی بسیج از دید نهج البلاغه عشق به جهاد و شهادت است ، گفتمان مقاومت گفتمان ایثار و جهاد و شهادت است ، امروز گفتمان مقاومت این است که در مقابل دشمن می ایستیم یا پیروز و یا شهید می شویم.

وی با بیان از دید نهج البلاغه انس با قران از دیگر ویژگیهای یک بسیجی است ابراز داشت : اگر می خواهیم در گفتمان مقاومت پیروز شویم باید توکل و توسل و انس با قران داشته باشیم .

وی روزه داری و سحرخیزی ،انس با دعا و فروتنی و زیاد گریستن را از دیگر ویژگیهای یک بسیجی دانست و گفت: خنده سلاح کافر و گریه سلاح مومن است .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلالی یاد مرگ ، احیای سنت الهی، مداومت بر ذکر خدا و خضوع ،خشوع ، تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگیهای بسیجیان عنوان کرد و گفت: این ویژگی در سیما و چهره شان مشخص است .

? وی گفت: متاسفانه امروز در روزنامه دولتی ایرنا و ایران مطلبی نوشته شده های که در شان جمهوری اسلامی ایران نیست ، بسیج باید جلوی این بدعت گذاری ها بایستد ، معنا ندارد بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی نویسنده ای در روزنامه ایران بنویسد چون شراب خوار در کشور ما زیاد است باید شراب آزاد شود، باید حجاب برداشته و کشف حجاب شود ، بسیجی احیاء سنت الهی می کند اما جلو بدعت ها می ایستد.

حجت الاسلام جلالی خاطر نشان کرد: گفتمان مقاومت امریکا را از کشور و منطقه بیرون کرد ، گفتمان مقاومت امروز شده دفاع وطنی سوریه ، گفتمان مقاومت امروز بایست در انقلاب ما تکثیر شود ، آمریکایی و طرفداران آمریکا و سازشکاران بدانند ، امروز انقلاب ما یک نهال کوچک تک و تنهای غریب نیست ، چهل ساله شده و آن تنه کوچک ، تنومند شده است.

وی افزود: امروز آمریکا به بن بست رسیده است ، نمی تواند به راحتی از تنگه هرمز رد شود ، وقتی روباه به بن بست می رسد و زوزه می کشد نشانه این است که امریکا رو به افول است ، دوران شکنندگی آمریکا شروع شده ، انقلاب ما تکثیر شده ،انقلاب اسلامی ایران شد حزب الله با ده هزار موشک ، انقلاب تکثیر شده و از انقلاب و حزب الله به انصارالله یمن رسیده ، در لشکر فاطمیون افغانستان ، لشکر زینبیون پاکستان ،لشکر حیدریون عراق ،لشکر حشدالشعبی عراق ،شیخ ابراهیم زکزاکی در قلب نیجریه ، امروز چنین شیعیانی پرورش داده شده است واین حاصل گفتمان مقاومت و بسیج است .

وی تاکید کرد : گفتمان سازش برای همیشه شکست خورده است و این گفتمان گفتمانی است که شکست آن برای خود سازشگران هم ثابت شده است.

وی وظیفه شناسی و دقت در واجبات را از دیگر ویژگیهای بسیجیان برشمرد و گفت: بیعت با رهبری ،و اعتماد به رهبری از ویژگی یک بسیجی است و مثل بعضی مسئولین نیستند که وقتی مقام معظم رهبری می گویند مراقب باشید راه در رو دشمن را ببندید، نبینند.

حجت الاسلام جلالی در پایان گفت: آخرین ویژگی بسیجیان زنده نگهداشتن یاد شهیدان است ، بسیجیان یادواره شهدا برگزار می کنند تا یاد آنان را زنده نگاه دارند زیرا زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات