امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۸/۲۸
کد خبر : 119391
چاپ خبر :
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان:

هدف بسیج خدمتگزاری به مردم در کنار دولتها و ارگانهاست

سرهنگ فروزاد ابراز داشت : هدف بسیج خدمتگزاری به مردم در کنار دولتها و ارگانهاست

به گزارش خبرگزاری بیان؛  سرهنگ دوم پاسدار محمود فروزاد فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز برگزار گردید ، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول و هفته وحدت وتقارن با هفته بسیج اذعان داشت: خدا را شاکریم در کشوری زندگی می کنیم که جای جای آن عطرآگین از حضور شهیدانی است که تاریخ ما را با نثار خون خویش برای سربلندی ایران عزیزمان رقم زدند.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اظهار داشت : انقلابی که از ویژگی های مهم آن استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم در هر شرایطی است و این افتخار نصیب بسیج مستضعفین و بسیج پیشرو در انقلاب اسلامی است.

وی افزود : شاخصه استکبار ستیزی از جمله شاخصه های بسیار مهم تفکر بسیجی است که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی این تفکر و فرهنگ بسیجی به کرات جایگاه و اثرگذاری خود را در عرصه های مختلف نشان داده است.

سرهنگ فروزاد ابراز داشت : با توجه به اینکه بسیج جهت دفاع از انقلاب و حفظ و حراست از ارزش های انقلاب تشکیل شده، بالطبع ویژگی خاص بسیجیان و داشتن بصیرت بالا و استکبار ستیزی از جمله ویژگی های بسیار مهم فرهنگ ناب بسیجی است که در عرصه های مختلف این فرهنگ را نشان داده است.

وی با بیان اینکه در دوره های مختلفی که انقلاب ما به کرات با مشکلاتی مواجه شده است این تفکر وفرهنگ و روحیه بسیجی است که به کمک انقلاب و نظام آمده یادآور شد : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بسیج از نقاط برجسته تصویر واقعی از کشورعزیزمان ایران اسلامی است ، بسیج گسترده در همه عرصه های زندگی است ، آنوقتی که نوبت سازندگی است ، آن وقتی که نوبت مددرسانی و خدمت رسانی ،و ان وقتی که نوبت تحقیقات دقیق وحساس است ، آن زمانی که نوبت مباحث امنیتی و دفاعی است نیروهای بسیجی در صف اولند .

وی ادامه داد : این افتخار نصیب بسیج شده که به عنوان بازوی انقلاب و بازوی رهبری در جهت پیشبرد انقلاب اسلامی گام بر می دارد و این اثرگذاری بسیج در طول۴۰سال انقلاب باعث شده که دشمنان با تمام توان تلاش کنند به مقابله با انقلاب اسلامی و بسیج بپردازند و بخواهند بسیج را ضعیف کنند .

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان از ویژگی های خاص بسیجیان شجاعت، شهامت، حضور در صحنه، بصیرت ،به روز بودن و عمل به هنگام و آمادگی جهت خدمت رسانی به آحاد مردم به ویژه قشرمستضعف و محرومان جامعه را برشمرد.

سرهنگ فروزاد با اشاره به تقارن هفته بسیج و هفته وحدت تصریح کرد: باید از این فرصت و ظرفیت جهت تقویت هر چه بیشتر وحدت استفاده نماییم.

وی با عنوان اینکه شعار امسال بسیج، بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت،وحدت و خدمت در سطح شهرستان اجرا می شود خاطر نشان کرد : هدف، نشان دادن تفکر و فرهنگ بسیجی و تقویت این تفکر در آحاد مختلف جامعه ، بیان دستاوردهای ۴۰ سال بسیج علیرغم توطئه ها و تصویرسازی های غیرواقعی دشمنان اسلام، تبیین این موضوع که بسیج در همه عرصه ها ورود پیدا می کند ، تبیین کارآمدی بسیج و حضور جوانان انقلابی، نقش وحدت آفرین بسیج در طول۴۰ سال اخیر ، تقویت روحیه نشاط،خدمت رسانی و مطالبه گری بسیجیان که از ویژگی های خاص بسیجیان است

وی در خصوص برنامه های این هفته بسیج اظهار داشت:بیش از ۱۵۰ برنامه در سطح رده های بسیج وحوزه هاو پایگاه ها اجرا می شود.

سرهنگ فروزاد گفت : روز سه شنبه همزمان با آغاز هفته وحدت با عنوان بسیج فرهنگ و مسجدمحوری دیدار با ائمه جمعه گلپایگان و گلشهر صورت خواهد گرفت و روز چهارشنبه با عنوان بسیج اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی اعزام گروه جهادگران سلامت از بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون به روستای شیدآباد خواهد بود.

وی اضافه کرد : روز پنج شنبه با عنوان بسیج اقتدار دفاعی و امنیتی ،برگزاری گشت های بسیجی محله محور و آموزش های گشت بسیج محله محور ، برگزاری یادواره شهدای بسیج خواهران تحت عنوان یادواره شهیده زینب کمایی ساعت ۹صبح در سقاخانه حضرت ابالفضل (ع) و عطرافشانی وغبار روبی شهدا ساعت۱۵ باحضور جمعی از بسیجیان، مسئولین شهرستان و مردم و نیز برگزاری یادواره شهدا در امامزاده ابراهیم روستای اسفرنجان برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه روز چهارم هفته بسیج روز بسیج دانشجو و طلبه بوده و تحت عنوان بسیج علم و فناوری نام گذاری شده است گفت: در این روز دعای ندبه در جوار قبور شهدای گمنام شهر گوگد برگزار خواهد شد.

سرهنگ فروزاد تصریح کرد : حضور سازمان یافته بسیجیان در مصلی نماز جمعه گلپایگان و گلشهر و سخنرانی اینجانب در نمازجمعه گلپایگان و سخنرانی جانشین فرماندهی در نماز جمعه گلشهر و یادواره شهدای دم آسمان در مسجد صاحب الزمان همزمان با نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روز پنجم هفته بسیج جهاد کبیر و استکبارستیزی نام گذاری شده عنوان کرد : جشنواره فرهنگی ورزشی ژیمیناستیک بسیج که توسط معاونت تربیت بدنی ناحیه و کانون بسیج ورزشکاران و هیئت ژیمیناستیک شهرستان در خانه ژیمیناستیک برگزار خواهد شد.

سرهنگ فروزاد برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری با موضوع استکبار ستیزی و مقابله با توطئه های آمریکا علیه ایران و ملت های مظلوم جهان اسلام را از دیگر برنامه های شاخص این هفته برشمرد و گفت: روز یکشنبه۴ آذرماه با عنوان بسیج ، جهاد ، روشنگری و تبیین و روز دوشنبه روز تشکیل بسیج مستضعفین می باشد که اجتماع بسیجیان در حسینیه ناصرابن علی خواهد بود.

فرماندهی ناحیه بسیج سپاه شهرستان بیان داشت:در طول هفته برنامه های مختلفی از جمله برگزاری نشست های بصیرتی، روشنگری در رده های مختلف بسیج، مسابقات ورزشی،جشن هفته وحدت،خاطره گویی رزمندگان و آزادگان،دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، محفل انس با قران، اکران فیلم های مختلف جشنواره عمار ، تقدیر از بسیجیان نمونه در سطح رده های بسیج،برگزاری ایستگاه های صلواتی و ایستگاه سلامت قبل از نماز جمعه خواهیم داشت.

وی گفت : تلاش است که با اجرای برنامه های کیفی و اثرگذار به شعار هفته بسیج تحت عنوان بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت،وحدت و خدمت که شعار گویا و کاملی است و بسیجیان سلحشور در عرصه های مختلف به منصه ظهور رساندند ،جامعه عمل بپوشانیم.

وی با عنوان اینکه بسیج این آمادگی را داشته که با استفاده از ظرفیت عظیم نیروهای بسیجی کمک کار دولتها باشد اذعان داشت: بسیج تحت هیچ عنوان رقیب هیچ دولت وسازمانی نبوده و هدفش خدمتگزاری به مردم در کنار دولتها و ارگان ها می باشد.

وی در خاتمه تاکید کرد : باید به عنوان یک بسیجی با ارائه راهکارهای مناسب در عرصه های مختلف عمل کرده و در برابر توطئه های دشمنان ایستاده تا توطئه دشمنان را خنثی نماییم و مانع از تحقق توطئه های این دشمنان خبیث شویم.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات