امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۸/۱۳
کد خبر : 119171
چاپ خبر :

وظیفه مادشمن شناسی ، شناخت ترفندهای دشمنان و استقامت و مقاومت در برابر توطئه ها می باشد

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت: وظیفه ما بعد از دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمنان و استقامت و مقاومت در برابر توطئه ها است ، و راهی جز استقامت وجود ندارد و این همان درسی است که قران به ما می دهد و سیدالشهدا در روز عاشورا به ما آموخت..

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی در مراسم راهپیمایی 13آبان که صبح امروز همزمان با سراسر کشور برگزار شد با بیان اینکه امروز به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم و تاریخ کشور اسلامی ما نامگذاری شده ، اظهار داشت : استکبار یعنی گروه یا قدرتی که برای خود حق مضاعف قائل است و برای رسیدن به حقی که توهم آن را دارد به هر عمل و جنایتی دست می زند

وی گفت : استکبار ملت هارا به بند می کشد برای اینکه بتواند به منافع خود دست پیدا کند حتی اگر منافعی نامشروع باشد.

خطیب جمعه گلپایگان با عنوان اینکه مسأله استکبار واستکبار ستیزی در فرهنگ دینی و اموزه های قرانی ما جایگاه ویژه ای دارد و در آیات متعددی به آن اشاره شده است اذعان داشت : ما به عنوان یک مسلمان و شیعه باید وظیفه خود را در مواجه با پدیده ای به نام استکبار به درستی بدانیم تا در انجام وظیفه قصور نداشته باشیم.

وی ابراز داشت : پیام سیدالشهدا در روز عاشورا مبارزه با ستم و ظلم و هرعنصر و پدیده ای که عزت مومن را خدشه دار کند ، بود.

وی با عنوان اینکه ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن از اصول مسلم مکتب اسلام است گفت : ملت رشید ایران، جوانان فهیم و دشمن شناس فهمیده بودند منشا توطئه های سال های نخست انقلاب اسلامی سفارت آمریکااست که به حق لانه جاسوسی لقب گرفت، لذا حمله ور شدند و لانه جاسوسی را تصرف کردند ،اقدامی که توسط امام راحل تایید و آن را انقلاب دوم نامیدند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (‌ره) که فرمود : مبادا در آینده افرادی پیدا شوند که با ادبیات دیپلماسی این حرکت بزرگ و انقلابی را به فراموشی بسپارند خاطر نشان کرد : کمااینکه این اتفاق در یک مقطعی افتاد، دورانی که محنت انقلاب اسلامی بود ، دورانی که اصلاحات حاکم بود و دیدید که چه اتفاق هایی که رخ نداد،حتی راهپیمایی 13 آبان را در روز دوازدهم و چهاردهم آبان برپا کردند.

وی خاطرنشان کرد : کسانی که در تصرف لانه جاسوسی نقش موثری داشتند ، از کرده خود پشیمان شدند و پیش بینی امام (ره) محقق شد و امروز هم می بینیم که برخی از این حرف ها و سخن ها بعضا در برخی رسانه ها مطرح می شود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با عنوان اینکه دشمن شناسی وظیفه ای است که قرآن به ما گوشزد می کند و در تشخیص دشمن نباید اشتباه کرد یاداور شد : مقام معظم رهبری بارها تکرار فرمودند که دشمن شماره یک آمریکا است و عربستان و اسرائیل کسانی هستند که از آمریکا فرمان می برند.

وی اضافه کرد : باید شیوه ها و ترفندهای دشمن را شناخت گرچه امروز آمریکا ترفندش کند شده و نمی تواند به کشور ما حمله نظامی کند اما جنگ های نیابتی را به راه انداخته است ، بنابراین باید توجه داشته باشیم که امروز جنگ در میدان های متعدد از جمله جنگ اقتصادی توسط آمریکا در جریان است.

حجت الاسلام و المسلمین کرامتی در خاتمه تاکید کرد : وظیفه ما بعد از دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمنان و استقامت و مقاومت در برابر توطئه ها است ، و راهی جز استقامت وجود ندارد و این همان درسی است که قران به ما می دهد و سیدالشهدا در روز عاشورا به ما آموخت.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات