چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

اصل اساسی در مبارزه با استکبار جهانی، «تداوم و همیشگی بودن» است

به گزارش خبرگزاری بیان،ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان در سالروز 13 آبان روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی بیانیه ای صادر کرد.این بیانیه ضمن یادآوری وقایع این روز تاریخی،بر لزوم عبرت اموزی از وقایع این روز تاکید می کند.

در قسمت دیگری از این بیانیه با ذکر فشارهای استکبار بر نظام اسلامی همچون فشار به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت ،قطع کامل روابط سیاسی و تحریم ایران در ۲۰ مهر ۱۳۵۹، حمله نظامی به ایران از طریق صحرای طبس، محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران ،جنگ تحمیلی هشت ساله  و چندین فتنه دیگر نویسنده‌ یادآوری می کند که این ابزارها در برابر اراده پولادین ملت ناکارآمد و ناتوان است اما باید توجه داشت که دشمنی ادامه دارد.

در قسمت دیگری از بیانیه،نویسنده راه حل مقابله با این تحریم ها و فشارهای دشمن را مثلث عزت و اقتداری می خواند که مقام معظم رهبری به آن اشاره نموده اند و در پایان نویسنده،ارجحیتنگاه به درون را برای نجات اقتصاد کشور بر نگاه به بیرون و صرف نکردن سرمایه های داخلی در راستای قراردادهای خارجی بیهوده،لغو خام فروشی،دوری از نگاه های جناحی و سیاست بازیهای غلط و بکار گیری جوانان توامند و انقلابی برای اداره کشور را به دولت و مسئولین یادآوری می کند

متن کامل این بیانیه به این شکل است:

۱۳ آبان در تاریخ ما یک روز ماندگار  و توأم با سه رخداد مهم در مبارزه با استکبار جهانی است و همین مهم سبب شد تا این روز به عنوان روزی عبرت آموز در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود .

تبعید امام خمینی (ره)  توسط رژیم ستمشاهی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط عمال طاغوت در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸  توسط دانشجویان و رهروان خط امام راحل عظیم الشأن  عنوان این سه رخداد تاریخی است که هر کدام از این رخداد‌ها در دوره وقوع، تاثیرات زیادی بر شرایط آن زمانه داشته است.

تبعید امام خمینی (ره)

 شاه  خود فروخته‌ و دست نشانده آمریکا ،در کابینه اسدالله علم در سیزدهم مهر سال ۱۳۴۲ ، پیشنهاد آمریکا مبنی بر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی را به صورت یک لایحه قانونی با نام  کاپیتولاسیون در هیأت دولت تصویب کرد.کاپیتولاسیون حقی بود که به اتباع بیگانه داده می‌شد و آن‌ها را از قوانین کشور مصون و مستثنی می کرد؛ در واقع در صورت ارتکاب جرم در خاک کشور، دولت میزبان حق محاکمه آن مجرم را نداشت. کاپیتولاسیون ریشه در استعمار داشت و کشور‌های استعمارگر این قانون را به کشور‌های ضعیف تحت سلطه تحمیل می‌کردند و شاه احیاگر مجدد آن شد.

پس از تصویب این قانون حضرت امام در ۴ آبان ۱۳۴۳ ، طی نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداختند.

فراز‌هایی از سخنرانی ایشان چنین بود: «دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند. اگر چنانچه کسی یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، بازخواست از او می‌کنند؛ اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند و اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگترین مقام ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد…»

پس از سخنان امام خمینی (ره) رژیم که در طول دو سالی که امام قیام کرده بودند، نتوانسته بود با هیچ شیوه‌ای، ایشان را آرام کند، در شب ۱۳ آبان ۱۳۴۳،ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و سپس با یک هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید کردند. این سرآغار هجرتی بود که ۱۴ سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد.

روز دانش‌آموز

انقلاب اسلامی که  به رهبری امام خمینی (ره) به روز‌های سرنوشت ساز نزدیک می‌شد و همه اقشار مردم از زن، مرد، پیر و جوان در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شدند ، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند،با تظاهرات به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. با تیراندازی ماموارن ساواک و عمال شاه  در محوطه دانشگاه، جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. ۵۶ نفر شهید و صد‌ها نفر مجروح شدند. حضرت امام (ره) در پیامی فرمودند: «عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است … ایران امروز جایگاه آزادگان است… من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام … صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم». به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است.

تسخیر لانه جاسوسی و یا انقلاب دوم یا روز ملی مبارزه با استکبار

در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت، با هدف وادار کردن آمریکا به تحویل شاه جهت محاکمه و استرداد اموال ملت ایران و پرده برداشتن از ماهیت جاسوسی دولت آمریکا،دانشجویان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی در یک عمل انقلابی، علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت آمریکا را به تسخیر درآوردند.

امام خمینی (ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

 حرکت دانشجویان انقلابی و ملت فهیم ایران اسلامی، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آن‌ها که ناتوان از درک ملتی انقلابی، استقلال‌طلب و آزادی‌خواه بودند، ابزارهای جدیدی چون فشار به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت ،قطع کامل روابط سیاسی و تحریم ایران در ۲۰ مهر ۱۳۵۹، حمله نظامی به ایران از طریق صحرای طبس، محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران ،جنگ تحمیلی هشت ساله  و چندین فتنه دیگر را به کار گرفتند که هیچ‌کدام تاکنون نتوانسته درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد کند؛اما دشمنی همچنان ادامه دارد.

ما بسیجیان،نیروهای نظامی و انتظامی و مردم فهیم و انقلابی شهرستان گلپایگان،ضمن تسلیت اربعین حسینی و سالروز رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در سالروز واقعه تاریخی 13 آبان اعلام می داریم:

  • پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از تسخیر سفارتخانه آمریکا در تهران که عملاً به کانونی برای براندازی انقلاب اسلامی نوپای ملت ایران تبدیل شده بود. دگر باره فرصتی است برای بازخوانی چرایی و ماهیت‌شناسی استکبارستیزی ملت ایران و تقویت این روحیه در نسل جوان کشور و تلنگری برای افرادی که منطق دشمنی با  آمریکا را  به فراموشی سپرده اند. چرا که حضرت امام(ره) بارها در طول مبارزه با یادآوری این نکته که «این نزاع و مبارزه‌ای که الآن بین کفر و اسلام است، این منازعه بین ما و آمریکا نیست، بین اسلام است و کفر» تلاش کردند ماهیت اسلامی و الهی استکبارستیزی را به ملت ایران گوشزد کنند تا بر اثر غفلت، سطح مبارزه تا کسب منافع مادی و غیرالهی پایین نیاید و برخی قراردادهای فریبنده سبب فراموشی درنده خویی آمریکا  در اذهان ما نشود.
  • باید توجه کرد، بین جبهه حق و استکبار امکان هیچ‌گونه سازشی وجود ندارد؛ چرا که هر گونه تلاش برای نزدیکی و مصالحه با استکبار منافی عزت مسلمین است. استکبار در زیاده‌خواهی خود حد یقفی ندارد؛ از این رو تلاش برای مصالحه با آن ثمربخش نخواهد بود، مگر آنکه با ذبح عزت جامعه اسلامی همراه شود که این با اساس اسلام و بندگی خداوند متعال ناسازگاری دارد.و ماهیت قیام حسینی نیز نشانگر همین مهم است و ترس از حرکت جهانی اربعین در اذهان دشمنان و مثلث شوم استکبار، ترس از زنده شدن روحیه عدالتخواهی و عزت طلبی جامعه اسلامی است و این نکات ،سبب سانسور رسانه های غربی برای این حرکت عزت بخش جهانی است.
  • اصل اساسی در مبارزه با استکبار جهانی، «تداوم و همیشگی بودن» مبارزه است. به تعبیر حضرت امام(ره) مبارزه ما با استکبار جهانی «جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‏شناسد»، «جنگ حق و باطلی که تمام‌شدنی نیست» و «این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد»و مهدویت و ظهور عدالت‌گستر جهانی، برگ پایانی این مبارزه خواهد بود و این تلنگری است برای افرادی که خود را گاهاً نادم از اقدامات پیشین خود می دانند و از اقدامات انقلابی خود، اعلام برائت می کنند.

حرف آخر آنکه، امروز پس از سال‌ها  ددمنشی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، بار دیگر با برنامه ریزی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان و براندازی نظام است و  برای جلوگیری از حضور مردم در صحنه، از شروع دور جدید از تحریم‌ها  در قالب عملیات روانی سخن می‌گویند. در مقابله با این نیرنگ جدید دشمن، تنها راه حل، توجه به مثلث عزت و اقتدار است که حضرت امام خامنه ای به آن اشاره فرمودند که اضلاع آن اول توجه به عظمت ایران است چرا که کشور عزیز ما توانسته است در عرصه علم، در عرصه فلسفه، در عرصه سیاست، در عرصه هنر، در عرصه پرچمداری علوم انسانی در میان تمام ملل مسلمان و حتی جهان پله های پیشرفت را طی نماید.

ضلع دوم توجه به اقتدار نظام است؛در مورد اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که کشور ایران را از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید؛ سلطه ای که از اول قرن نوزدهم میلادی شروع شده بود و در همه امور کشور ،بیگانگان بی رحم و متکبر مسلط بودند.

و ضلع سوم توجه به شکست ناپذیری ملت ایران؛ شکست ناپذیری ملت ایران در سایه اسلام است که در پیروزی ملت ایران در انقلاب بزرگ اسلامی، پیروزی ملت در دفاع مقدس و ایستادگی در طول ۲۰سال توطئه دشمنان قابل مشاهده است.

و نکته آخر آنکه مسئولین نگاه به درون را برای نجات اقتصاد کشور بر نگاه به بیرون ارجحیت داده و سرمایه های داخلی را صرف قراردادهای بیهوده غربی نکنند،خام فروشی تعطیل شده و صادرات منوط به ارسال فرآورده ها گردد و مهم تر از همه آنکه،نگاه های جناحی و سیاست بازیهای غلط، سبب حذف جوانان توانمند و انقلابی از چرخه سازندگی اقتصاد و فرهنگ کشور نگردد که اگر چنین صورت گیرد همه سلاح های دشمن حتی تحریم ناتوان و ناکارآمد خواهد شد ان شاء الله

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 118856 و در روز یکشنبه 13 آبان 1397 ساعت ۰۴:۴۶:۳۲
2024 copyright.