چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

آقایان متخصص داریم نتیجه جلسات تخصصی تان را در کوچک شدن سفره های مردم میبینیم/ شما بجای جوابگویی به حزب و گروهتان به فکر جوابگویی در محضر خدا باشید.

به گزارش پایگاه خبری بیان گلپایگان؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی شیخعلی خطیب موقت نمازجمعه گلپایگان در خطبه های امروز نماز جمعه که در مصلی شهرستان  اظهار داشت : امروز نهم صفر شهادت مظلومانه عمار یاسر بزرگ مردی است که مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ با تعبیر این عمار مطرح کردند که نظام و انقلاب ما به یارانی مثل عمار یاسر نیاز دارد.

 

خطیب موقت نمازجمعه گلپایگان با اشاره به بیست و یکم مهر ماه سالروز درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله مهدوی کنی و سه شنبه یکم آبان ماه شهادت عالم مجاهد مصطفی خمینی فرزند ارشد حضرت امام خمینی (ره) ابراز داشت : شهید مصطفی خمینی شخصیتی است که پدر انقلاب و نظام را از سال ۴۱ و ۴۲ همراهی کرد و در سال ۱۳۵۶ مظلومانه به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام شیخعلی با اشاره به آغاز  هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهرماه گفت:  امروزه ورزش  از اهمیت ویژه ای برخوردار است بگونه ای که ما شاهد گسترش ورزش در رشته های مختلف ورزشی  هستیم  و میبینیم  علاقه مندان به ورزش افزایش نموده اند به گونه ای که گفته می شود در مسابقات المپیک میلیونها نفر  انسان در سراسر دنیا مسابقات ورزشی را دنبال می کنند.

 

وی با بیان اینکه به فرموده حضرت امام خمینی (ره)  ورزشکاران علاوه بر سلامتی جسمی  باید سلامتی روحی داشته باشند ؛ خاطر نشان کرد:  امروز  افتخار ورزشکاران ما اقتدا به مولایمان علی (ع)است و می بینیم  ورزشکارانمان زمانی که در میادین جهانی سجده شکر به جا می آورند ، زمانی که زنان ورزشکار ما  با حجابشان پیام آور حجاب و عفت هستند ، زمانی که حاضرند در مسابقات جهانی مدال خود را از دست بدهند اما حاضر نیستند با یک ورزشکار از کشور اشغالگر و کودک کش اسرائیل مسابقه بدهند همه اینها از ارزشهای جامعه ماست .

 

حجت الاسلام شیخعلی با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی تصریح کرد: در این ایام حال و هوای کشور ما حال و هوای اربعین حسینی است و بسیاری از افراد خود را برای حضور در حماسه بزرگ اربعین حسینی مهیا می کنند

 

وی یادآور شد: این ایام و  اربعین حسینی فراتر از یک پیاده روی و فضیلت به عنوان زیارت است، امروز اربعین حرکتی عظیم و اجتماعی چند میلیونی برای تعاملات تمدنی جوانان جهان اسلام و حتی فراتر از آن جوانان جهان است.

 

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۴۰ کشور و نژاد و اقوام  مختلف حول محور حسین ابن علی در کربلا حضور پیدا می کنند اذعان داشت: این حرکت بزرگ ، محرکی تاریخ و خیز بزرگی برای تشکیل حکومت عدل گستر جهانی امام زمان (عج ) خواهد بود .

 

امام جمعه موقت گلپایگان با عنوان اینکه همه ما وظیفه داریم در این حرکت بزرگ جهانی به وظیفه خود عمل کنیم خاطر نشان کرد: مردم عراق با رویی باز و با آوردن تمام امکانات به میدان، خود را برای پذیرایی از زوار ابا عبدالله آماده می کنند ، در کشور ما نیز باید مسئولان تسهیلات و زیر ساخت های لازم را برای زوار اربعین آماده کنند

حجت الاسلام شیخ علی با اشاره به دیدار سران قوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان دستورات و فرمایشاتی نسبت به زندگی و معیشت مردم داشتند و فرمودند تصمیم گیری های کلان و راهگشا در عرصه اقتصاد لازم است و حل مشکلات اقتصادی و جاری کشور و تامین نیازهای عمومی مردم نیازمند کار جهادی و تلاش فوق العاده است ، یعنی باید کار فوری و جدی انجام داد .

 

وی اضافه کرد: مشکلات کشور بویژه مشکلات اقتصادی ، گرانی و کاهش قدرت خرید مردم، معیشت بخش زیادی از مردم به ویژه طبقات ضعیف را دچار تنگنا و سختی کرده است.

 

 

حجت الاسلام شیخعلی بیان کرد: همه مردم به خوبی می دانند و لمس می کنند و متوجه هستند که ما در فضای جامعه وضعیت خوبی نداریم.

 

? وی گفت: البته ما توفیق نشستن در جلسات تخصصی را نداریم اما توفیق زندگی کردن با این مردم و توفیق روضه خوانی در خانه های این مردم را داریم و نتایج جلسات تخصصی را در زندگی مردم و معیشت و کسب و کار آنان می بینیم

 

??وی گفت: داریم نتیجه جلسات تخصصی را در کوچک شدن سفرهای مردم  می بینیم .

 

امام جمعه موقت گلپایگان ابراز داشت: امروز مشکلات مردم ما جدی است ، آقایان متخصص جواب مردم را نسبت به این نوسانات و مشکلات بدهید.

 

?وی اضافه کرد: آقایان متخصص❗️زمانی که پدری از صبح تا غروب عرق می ریزد ، زحمت می کشد ، وقتی داخل خانه می آید به جای استراحت باید خجالت و شرمنده زن و بچه خودش باشد ، نتیجه بعضی از جلسات تخصصی اینهاست.

 

حجت الاسلام شیخ علی عنوان کرد:امروز مردم ما در معیشت و زندگی مشکلات جدی دارند و باید به این این مسائل رسیدگی شود آقایان متخصص جواب دهند.

 

? وی افزود: آقایان متخصص جواب دهند ، مردم ظرف چند ماه هزینه های زندگی شان چند برابر شده است خب یاد مردم بدهید چگونه دخل و خرج شان را درست کنند؟!

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی ابراز داشت: آقایان متخصص جواب دهند مردم در شرایطی که زائران اربعین در به در دنبال دینار عراق می گردد که آنجا پول ملی کشورش را عراق بر ندارد نتیجه و خروجی جلسات تخصصی این است ؟

 

خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد: آیا نتیجه جلسات تخصصی این است که باید امام جمعه بادلی پر سوز در جمع نخبگان جوان بفرماید چند سال گذشته در این حسینیه ما جوانان نخبه می آمدند ، نمایشگاه و دستاوردهای انرژی هسته‌ای می گذاشتند البته آن روزی که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما بود در کدام جلسه تخصصی این حق مسلم را از مردم گرفتید ؟

 

?وی افزود : مردم ما حرف ها و شکوه ها دارند ولی ادعای تخصصی ندارند اما دارند در این جامعه زندگی می کنند مردم ما مشکلات را احساس می کنند شما را به خدا فکری به حال مردم کنید

 

حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی تاکید کرد: شما نیازی نیست جوابگوی حزب و گروه و دسته خودتان باشید ، فکر جوابگویی در محضر خدا باشید ، مردم ما فهیم اند و می دانند و مسائل را به خوبی احساس می کنند .

 

وی در خاتمه گفت: امیدواریم همه مسئولین در هر پست و مقام و جایگاهی که هستند توفیق خدمتگزاری به مردم را داشته باشند.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 118616 و در روز جمعه 27 مهر 1397 ساعت ۱۰:۱۲:۳۷
2024 copyright.