امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۲۵
کد خبر : 118600
چاپ خبر :
فرماندار شهرستان گلپایگان:

همدلی بین اعضای شورای تامین و فهم بالای مردم، شهرستان گلپایگان را  امن ترین شهر استان کرده است

یارمحمدیان با بیان اینکه امروز در شهرستان گلپایگان  همدلی خوبی بین اعضای شورای تامین وجود دارد ابراز داشت : مردم گلپایگان مردمی بسیار فهیم ، آرام ، همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در کنار مردم مسئولین شهرستان فعال  و پرانرژی می باشند .

به گزارش خبرگزاری بیان حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قدیم و جدید نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان که صبح امروز در تالار اندیشه شهرستان گلپایگان برگزار شد با عنوان اینکه نیروی انتظامی نباید به دنبال قدرت باشد اظهار داشت: قدرت به معنای زور است اما قدرت همراه با مشروعیت تبدیل به اقتدار می شود و امنیتی صحیح است که مقتدرانه باشد.

 

وی ادامه داد: اقتدار همراه با مشروعیت، امنیت یک شهر ، استان و کشور را برقرار می کند.

 

یارمحمدیان گفت: امروز امنیت فیزیکی نیست و تامین جان ابتدایی ترین موضوع امنیت است و امنیت اقتصادی و انسانی بالاتر از آن قرار دارد تا در واقع کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندان و آزادی آن ها در کشور تامین شود.

 

وی افزود: در گذشته هر گونه توسعه ای مانند توسعه اجتماعی و فرهنگی نیازمند امنیت بود اما امروز پیچیدگی‌هایی پیدا کرده است به طوری که بعضاً توسعه سیاسی مقدم بر امنیت شده است.

 

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه اگر امنیت پایدار می خواهیم باید به توسعه سیاسی برسیم و مردم را در تصمیم گیری ها مشارکت دهیم اظهار کرد: هر چه مردم قدرت پیدا کنند و مردم سالاری در کشور بیشتر شود و انتخابات برگزار شود امنیت در کشور ایجاد می کند و این مسئله بسیار مهمی است.

 

وی خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه به لحاظ مردم سالاری بهترین وضعیت را دارد

 

یارمحمدیان با بیان اینکه امروز در شهرستان گلپایگان  همدلی خوبی بین اعضای شورای تامین وجود دارد بیان داشت: به عنوان مثال نارضایتی های اخیری که رانندگان در کل کشور داشتند و هنوز هم در برخی شهرستان ها وجود دارد ظرف مدت یکی دو روز  خللی در صدور بار از شهرستان بوجود آورد ، شاید ده جلسه با کامیون داران ، شرکت های تعاونی و ادارات مختلف گرفتیم  و طی دو سه روز این مسئله در شهرستان حل شد .

 

وی ادامه داد:  اگر به طور متوسط  در طول سال بین ۸۰ تا ۹۰ کامیون در روز از شهرستان خارج می شد در اعتصابات روزانه ۱۵۰ کامیون از این شهرستان خارج شد که اتفاق عجیبی بود .

 

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه از شهرهای مختلف استان و کشور هنوز حمل بار به این شهرستان به خوبی انجام نمی شود که این امر از حوزه توان و مدیریت ما خارج می باشد و برخی از کارخانجات شهرستان هنوز هم برای آوردن مواد اولیه با مشکل مواجه هستند حتی حاضر شدیم کامیون از این شهرستان بفرستیم که بار را بیاورد.

 

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد:  شهرستان گلپایگان در این حوزه ها خیلی خوب عمل کرده است دلیل اصلی آن خود مردم هستند مردم گلپایگان مردمی بسیار فهیم ، آرام ، همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در کنار مردم مسئولین شهرستان فعال  و پرانرژی می باشند و شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند .

 

وی ضمن قدردانی از فرمانده سابق نیروی انتظامی گلپایگان گفت: ایشان فردی پرتلاش بودند و هیچ‌گاه کلمه «نه»  به کار نمی برد ،  ضمن این‌که می‌دانیم وسعت کار نیروی انتظامی گسترده است و همه ما از زمان تولد تا فوت با نیروی انتظامی سر و کار داریم.

 

وی با بیان باید قانون گذاران وظایف نیروی انتظامی را تقسیم کنند اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص مذهبی و تعاریفی که از جرم داریم ، این عاملی است که کار نیروی انتظامی را وسیع می کند .

 

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه سرهنگ بساطی یک افسر عملیاتی و میدانی هستند گفت : از رفتن چنین شخصیتی از شهرستان ناراحت هستیم اما به دلیل ارتقاء شان خوشحال هستیم

 

وی ضمن خیر مقدم به سرهنگ سبحانی و حسن شهرت وی گفت: امیدواریم بتوانیم با ارتباط و نزدیکی که بین دستگاه های اجرایی و قضایی وجود دارد به مردم خدمت کنیم

 

فرماندار گلپایگان عنوان کرد: نیروی انتظامی بداند فرق هست بین کسانی که در مسائل امنیتی مثل رانندگان اختلال ایجاد می‌کنند و کسانی که نارضایتی های صنفی دارند ، باید  اینها را جذب کنیم و در دایره نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داده  شوند زیرا این‌ها به معنای آشوبگر و  معاندین نظام نیستند حتما باید مشکلات شان را بشنویم و در حد توان مشکلشان را برطرف کرد.

 

وی در خاتمه اذعان داشت : در شرایط خاصی قرار داریم و در جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط را درک کرد و اگر جایی اختلال هست ، نوسان ارز هست به آن دامن نزنیم.

 

خبرنگار بیان مریم محمدی

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات