چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

کاهش ۲۹ درصدی سرقت در شهرستان گلپایگان نسبت به سه سال گذشته

به گزارش خبرگزاری بیان سرهنگ حسین بساطی فرمانده سابق نیروی انتظامی گلپایگان اظهار کرد: مدت ۳۷ ماه افتخار خدمت به مردم فهیم و ولایتمدار، شهیدپرور ، فقیه پرور و عالم پرور و با فرهنگ گلپایگان را داشتم .

 

وی افزود: شهرستان گلپایگان دارای دیرینه و بیشینه بیش از هشت هزار سال است و این باعث افتخار بود که من در جمع این مردم زندگی و خدمت کردم .

 

سرهنگ بساطی با عنوان اینکه از تاریخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ کار خود را در گلپایگان به صورت رسمی شروع کردم اظهار داشت: توجه به احساس امنیت مردم با توجه به حادثه دی ماه ۹۳ مقداری خدشه‌دار شده بود و لازم بود این احساس تقویت شود که با همفکری و هم افزایی شورای تأمین شهرستان سعی کردیم به این مهم بپردازیم.

 

فرمانده سابق نیروی انتظامی گلپایگان بیان داشت : از مولفه‌های پیشگیری جرم استفاده کردیم تا بتوانیم از وقوع جرم جلوگیری کنیم و وضع موجود را بهتر تغییر دهیم.

 

وی ضمن اشاره به نقش اساسی مردم در جامعه محور کردن امنیت عنوان کرد: سعی کردیم مردم را در بحث جامعه محور کردن امنیت بیاوریم و در بحث عمومی کردن و نقش دادن به خود مردم در تامین امنیت  ، آموزش همگانی را در بین مردم گسترش داده و در مساجد، محافل و معابر در خدمت مردم بودیم.

 

فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص جرائم سریالی و کنترل این جرائم و بهره گیری از ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها و کمیسیون پیشگیری از سرقت و تعامل با دستگاه قضایی افزود: استفاده از خرد جمعی و توان همکاران در نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین، پیشگیری از بسیاری از وقایع بود و سعی کردیم غافلگیری و وقایع مهم نداشته باشیم و سعی کردیم تدابیر و اولویت ها و راهبردهای استان را در شهرستان اجرا کنیم.

 

وی اضافه کرد : توجه به وضعیت روحی و روانی و معیشتی کارکنان و استفاده از فضای شهرستان جهت تقویت روحیه کارکنان از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

 

سرهنگ بساطی با اشاره به اقدامات ۳ ساله در نیروی انتظامی گلپایگان گفت: در حوزه سرقت‌ها ۲۹ درصد نسبت به ۳ سال گذشته کاهش جرائم در شهرستان گلپایگان داشتیم که بیشترین کاهش وقوعات در حوزه سرقت با ۵۵ درصد در رابطه با کیف‌قاپی بوده است.

 

فرمانده سابق نیروی انتظامی گلپایگان یاد آور شد:   سرقت موتورسیکلت ۵۱ درصد، در سرقت خودرو ۴۸ درصد ،در سرقت لوازم داخلی خودرو ۲۸ درصد ، در سرقت قطعات خودرو ۲۲ درصد ، در سرقت از منزل ۲۲ درصد، در سرقت احشام ۱۴ درصد ، در سرقت از اماکن خصوصی و دولتی ۷ درصد، در سرقت از مغازه‌ها ۶ درصد ، در حوزه سرقت های خشن ۴۲ درصد  و در سرقتهای مسلحانه ۸۰درصد  کاهش داشتیم .

 

وی ادامه داد: سعی شد به کشف های واقعی توجه ویژه ای داشته باشیم و از کشف های غیر واقعی پرهیز و به کشف های واقعی روی آوریم

 

سرهنگ بساطی در خاتمه با بیان اینکه در حوزه قتل در شهرستان گلپایگان ۸۰ درصد  و در حوزه  تصادفات فوتی درون‌شهری ۵ درصد و برون‌شهری ۱۱ درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: مردم ارتباط خوبی با نیروی انتظامی داشتند بطوریکه در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار ارتباط تلفنی با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار کرده‌اند.

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 118592 و در روز چهارشنبه 25 مهر 1397 ساعت ۱۴:۲۵:۱۰
2024 copyright.