امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۲۲
کد خبر : 118415
چاپ خبر :

انتقاد آیت‌الله جوادی‌آملی از روحیه حیوانی ‌برخی افراد در احتکار کالاهای اساسی

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از روحیه حیوانی و موش‌گونه برخی افراد در احتکار کالای اساسی مردم گفت: چرا وقتی‌که می‌توان مانند کبوتر و کبک آزادمنشانه زندگی کرد مانند موش زندگی کرده و کالای مورد نیاز مردم را احتکار و در انبارهای خود ذخیره کنیم.

به گزارش خبرگزاری بیان آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار سرپرست اورژانس کشور که در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: اگر جایگاه انسان به‌درستی شناخته شود جایگاه و اهمیت اورژانس نیز مشخص می‌شود.

وی افزود: اهمیت پزشکی و اورژانس از آنجاکه مربوط به انسان و بشریت بوده ناشی می‌شود، به هراندازه که اهمیت و منزلت انسان در جهان خلقت بهتر شناخته شود، منزلت و اهمیت علم پزشکی و دیگر شاخ‌های این علم نیز بیشتر شناخته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه انسان در جهان خلقت گفت: اگر از انسان تعریفی مانند یک حیوان از موجودات خلقت داشته باشیم اهمیت و منزلت علم پزشکی نیز به همان مقدار پایین آمده و علمی کم‌اهمیت می‌شود اما اگر انسان را از عالم قدس دانسته و او را مرغ بام ملکوت خطاب کنیم دیگر نمی‌توانیم مانند او مثل موجودات دیگر برخورد کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به یکی از آیات شریف قرآن کریم ادامه داد: قرآن از برخی بیماری‌های انسان نام می‌برد که قابل‌آزمایش و بررسی در آزمایشگاه‌هایی که در آن موش آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار می‌گیرد نیست، بنابراین باید در مرتبه نخست جایگاه و تفاوت بین انسان و حیوان شناخته شود تا اورژانس به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای دنیا در برابر ایران متحد شده و درصدد نابودی نظام مقدس اسلامی برآمدند ازاین‌رو می‌توان دفاع مقدس را جنگ جهانی سوم نامید، اعتقادات عمیق دینی مردم در دوران مقدس سبب شد تا کشور و خاک سرزمین از گزند بیگانگان محفوظ بماند، اعتقاد به زندگی بعد از مرگ رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی بود.

آیت‌الله جوادی‌آملی با انتقاد از روحیه حیوانی و موش‌گونه برخی افراد در دل جامعه اسلامی تأکید کرد: خداوند روزی تمام انسان‌ها را تضمین کرده و خود ضامن آن شده است چرا وقتی‌که می‌توان مانند کبوتر و کبک آزادمنشانه زندگی کرد مانند موش زندگی کرده و کالای موردنیاز مردم را احتکار و در انبارهای خود ذخیره کنیم، مراد قرآن کریم از محشور شدن برخی افراد به شکل حیوانات و ازجمله موش به این دلیل بوده این افراد در مسیر حیوانیت و موش شدن خود فعالیت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: خدمات اورژانس بسیار ارزنده و قابل‌تقدیر است، کارکنان اورژانس کشور با اقدامات ارزنده و نوعاً رایگانی که انجام می‌دهند دین خود را به جامعه اسلامی ادا می‌کنند، بر مبنای روایات اسلامی کسی که جان فردی را از خطر حفظ کند بهشت بر وی واجب می‌شود.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات