امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۲۲
کد خبر : 118394
چاپ خبر :

آیا الحاق ایران به FATF منجر به لغو تحریم‌ها می‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دلایلی برای عدم‌لغو تحریم‌ها پس از الحاق ایران به FATF را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بررسی لوایح 4‌گانه برای الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی (FATF)، گفت: برخی موافقان الحاق ایران به FATF این طور عنوان می‌کنند که با الحاق به این کارگروه و نیز پذیرش مفاد آن، تحریم‌ها لغو می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی در رد استدلال موافقان الحاق ایران به FATF، اظهار داشت: این استدلال که با الحاق به این کارگروه ویژه اقدام مالی، تحریم‌ها لغو می‌شود، درست نیست؛ زیرا آمریکا به‌عنوان یکی از اعضای اصلی این کارگروه مخالف پذیرش دائمی ایران می‌شود و فعلاً آنچه مطرح شده، با تصویب این لوایح، ایران فقط از لیست سیاه کشورهای پرخطر از نظر حمایت از تروریسم و پولشویی خارج می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: اگر این طور فرض کنیم که ایران با تصویب این لوایح عضو دائمی FATF می‌شود که قطعاً این طور نیست، هیچ تحریمی لغو نمی‌شود، زیرا تحریم‌‌های ثانویه آمریکا همچنان به‌قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در تشریح تحریم‌های ثانویه آمریکا، خاطرنشان کرد: تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران شامل برخی اشخاص، نهادها و گروه‌‌ها و نیز تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای و مبادله‌ است. بنابراین، با این اوصاف الحاق ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) نیز منجر به لغو تحریم‌ها نمی‌شود.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات