امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۱۸
کد خبر : 118266
چاپ خبر :

روزنامه انگلیسی: عربستان سعودی امپراطوری شر و مایه ننگ اسلام است

یک روزنامه انگلیسی، رژیم سعودی را امپراطوری شر و منفور خوانده و متذکر شده است که این امپراطوری مایه ننگی برای اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بیان روزنامه انگلیسی «آی» در مقاله‌ای نوشت: عربستان سعودی امپراطوری شیطانی، لکه ننگی برای اسلام و جایگاه ظالم است.

در این مقاله از انگلیسی‌ها خواسته شده است حکام سعودی را به همان شدت محکوم کنند که اسرائیل را محکوم کرده‌اند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که شمار روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان، فعالان سیاسی و فمینست‌ها در زندان‌های سعودی بیشتر از هر زمان دیگری است.

این روزنامه با اشاره به اصلاحات مهم «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، از جمله اعطای حق رانندگی به زنان و حضورشان در مسابقات ورزشی، یادآور شد که این لطف‌های ناچیز با (فعالیت‌های) سرکوب و افزایش نظارت محو شده است.

روزنامه آی در ادامه از مسلمانان به‌ویژه انگلیسی‌ها خواست «امپراطوری فاسد، نژادپرست، بی‌رحم، منفور و ویرانگر سعودی را محکوم کنند».

در پایان این مقاله آمده است: در صورتی‌که قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی ثابت شود، باید هشیار باشیم که هیچکدام از ما در امنیت نیستیم.

طبق این گزارش، خاشقجی 59 ساله از سه‌شنبه هفته گذشته بعد از آن‌که وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد دیگر از آنجا بازنگشته است. مقام‌های ترکیه احتمال کشته‌شدن وی این روزنامه‌نگار را مطرح می‌کنند در حالی‌که کنسولگری سعودی خبر بازداشت وی را رد می‌کند و مدعی می‌شود که او خارج شده است.

خاشقجی، مشاور سابق حکومت سعودی، سال گذشته پس از انتقادهایش از سیاست‌های «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور و برای آن‌که نگران بود بازداشت شود، به آمریکا نقل مکان کرد. پس از آن بود که شروع به نوشتن مقاله‌های انتقادآمیز برای روزنامه واشنگتن‌پست کرد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات