امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۱۳
کد خبر : 118147
چاپ خبر :
فرماندهی انتظامی گلپایگان خبر داد:

کلیه سارقین احشام در سال ۹۶ دستگیر شدند/ کاهش ۳۰ درصدی جرایم در شهرستان گلپایگان

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان اظهار داشت : کاهش سی درصدی جرایم در شرایط کنونی جامعه و اوضاع و احوال کنونی، کار ساده ای نبود ، کارهای برنامه ریزی شده و تلاش های شبانه روزی در این حوزه انجام شد.

 

به گزارش خبرگزاری بیان  ؛ سرهنگ ستاد حسین بساطی در سخنرانی بین الصلاتین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گلپایگان ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی و با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی پلیس مقتدر امین مردم است اظهار داشت: شعاری که امسال برگزیده شده فلسفه ها و دلایلی دارد و بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا به این عنوان نام گذاری شده است.

 

سرهنگ بساطی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته  ابراز  داشت: گفتمان پلیس در کلیه برنامه ها ، دیدار ها و تعاملات رسانه ای و مانور ها ، رساندن مفاهیم این شعار و تبیین آن در راستای اعتلای اعتماد و همدلی با پلیس خواهد بود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شعار هفته ناجا هر سال براساس معیارهایی همچون نیازهای امنیتی انتظامی در جامعه و همچنین تدابیر مقام عظمای ولایت و فرامین فرمانده نیروی انتظامی نام گذاری شده است.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان بیان داشت: اقتدار و امنیت دو واژه متصل و محکم هستند که نبود هر یک در سطح جامعه، شالوده جامعه و حاکمیت آن را به خطر می اندازد.

 

وی ادامه داد: در جامعه فاقد اقتدار ،هرج و مرج افزایش یافته و مخلان نظم و امنیت جرات پیدا می کنند اعمال خود را با صراحت بیشتری بروز داده و امنیت جامعه را به خطر بیندازند.

 

سرهنگ بساطی تصریح کرد: کاهش امنیت و اقتدار ، حاکمیت اعتماد مردم به این نهاد و نهادهای تامین کننده امنیت را کاهش داده و موجب سقوط سرمایه های اجتماعی می شود.

 

 

وی یادآور شد: سقوط سرمایه اجتماعی، سرآغاز سلسله مشکلات و بحران در هر کشوری است.

 

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب اقتدار ناجا عنوان کرد: نیروی انتظامی باید دارای اقتدار باشد ، اقتدار یک امر معنوی است و با صدای کلفت ، اسلحه تیز و مشت محکم تفاوت دارد.

 

 

وی با بیان اینکه اقتدار های ظاهری در حقیقت اقتدار نیستند ابراز داشت: باید وضعیتی بوجود آید که هم نیروی انتظامی در خود احساس قدرت کند و هم آحاد ملت دریابند که پاسدار و حافظ امنیت فردی و اجتماعی آنها یک مجموعه مقتدر است و می تواند از مردم دفاع کند.

 

وی گفت: مردم می خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر ،هوشمند و پیچیده ، سالم و امین،سریع و به هنگام ،مومن و اهل بیان و تفاهم با مردم باشد و امیدواریم بتوانیم در اجرای فرامین مقام معظم رهبری به این نکات مهم برسیم

 

سرهنگ بساطی با عنوان اینکه امروز اولین روز شروع هفته نیروی انتظامی با عنوان پلیس، جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی ، رافت و مهربانی و نظم و امنیت است اذعان داشت: به لطف الهی قدرت و اقتدار و مردم پایی پلیس و‌ درک دقیق از تحولات پیچیده، شامل شکل گیری زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری خوب ،متناسب با تغییرات در مجموعه نیروی انتظامی هستیم که از گذشته تا کنون در حال رشد و تکامل است .

 

سرهنگ بساطی عنوان کرد: هفته نیروی انتظامی از جمله مقاطع حساس در این نیروست که همه ساله در راستای معرفی بخشی از تحولات و دستاوردها و عملکردها و برنامه های در دست اقدام پلیس به آن نگاه می شود و همچنین فرصتی برای توسعه سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است .

 

وی گفت: تمام تلاش ما در نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان بر این استوار بوده که بتوانیم رضایت‌مندی مردم را حاصل کنیم .

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تاکید کرد: اعتقاد داریم که احساس امنیت از خود امنیت ارزشمند تر است و با حضور میدانی و اجرای به موقع طرح ها و ماموریت ها ی متعدد و مکرر در سطح شهرستان این احساس را به مردم القا کنیم .

 

وی با عنوان اینکه خوشبختانه امروز در حوزه وقوع  جرائم در شهرستان با سیر نزولی متناسبی روبرو هستیم ، خاطرنشان کرد :  از ابتدای حضور در شهرستان گلپایگان سعی کردیم با توجه به اصول علمی جدید و با توجه به وضعیت و فرهنگ شهرستان برنامه ریزی کنیم و در این مهم در مهر ماه سال ۱۳۹۴  تا پایان سال ۷ درصد جرایم را کاهش دهیم .

 

و ی افزود: در سال ۹۵ هفده درصد کاهش و در سال ۹۶ شش درصد یعنی مجموعا از ابتدای حضور ما در شهرستان گلپایگان سی درصد جرایم در شهرستان کاهش داشته است .

 

 

سرهنگ بساطی یاد آور شد: کاهش سی درصدی جرایم در شرایط کنونی جامعه و اوضاع و احوال کنونی، کار ساده ای نبود ، کارهای برنامه ریزی شده و تلاش های شبانه روزی در این حوزه انجام شد.

 

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه سرقت از منزل در ۶ ماهه سال جاری با ۳۱ درصد کاهش مواجه شدیم، این نتیجه این بود که ما جغرافیای جرم را شناسایی کردیم و به راه و روش سارقین کاملا پی بردیم و برنامه ریزی کردیم و توانستیم سرقتی که می توانست در احساس امنیت مردم تاثیر گذار باشد را کاهش دهیم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان اضافه کرد: در حوزه سرقت موتور سیکلت ۲۸ درصد کاهش و در حوزه کیف قاپی که گاهاً در شهرستان مشاهده می شد با ۸۳ درصد کاهش مواجه شدیم و این امر به دلیل دستگیری تمامی کسانی که در این حوزه کار می کردند میسر شد.

 

وی گفت: در حوزه سرقت خشن ، جرایم مهمه و سرقت های مسلحانه در شهرستان با صد درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو بودیم .

 

وی ادامه داد: در حوزه قتل و جرایم اینچنینی صد درصد کاهش داریم ، در حوزه جعل و کلاهبرداری که با توجه به فضای مجازی و کلاهبرداری اینترنتی و استفاده از احساسات مردم پای عابر بانک ها که یکی از جرایم شایع در سطح کشور است توانستیم ۵۶ درصد کاهش داشته باشیم.

 

وی در خصوص مفاسد اجتماعی گفت: در شهرستان گلپایگان با ۷ درصد کاهش جرایم در این زمینه مواجه شدیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اماکن خصوصی و اماکنی که رها شده اند ۱۵۱ درصد افزایش کشف سرقت داشتیم و اکثر سارقین در این حوزه را دستگیر کردیم اما متاسفانه تمام نشده است ابراز داشت: متاسفانه سارقینی که گرفتار بیماری اعتیاد هستند هنوز هستند و این آمار ادامه دارد .

 

بساطی بیان داشت: در حوزه سرقت های خرد در سطح شهرستان ۹۳ درصد افزایش کشف داشتیم .

 

وی خاطرنشان کرد:  در مجموع کشف سرقت ها در شهرستان در شش ماهه سال سه درصد افزایش کشف داشتیم و با وجود اینکه در سطح استان و کشور با مقداری افزایش جرایم مواجهیم ولی در شهرستان توانستیم جرایم را کنترل کنیم .

 

?فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به دستگیری تمامی سارقین احشام در گلپایگان گفت: ما در سال ۹۶ تمامی سارقین احشام را در شهرستان دستگیر کردیم و امسال سارقینی که به صورت تک راسی دزدی می کردند دستگیر شدند و در حوزه سرقت احشام با آرامش خوبی مواجه هستیم ولی نیاز هست که دامداران و کشاورزان به هشدار های نیروی انتظامی توجه کنند خوشبختانه سه سال است که سرقت های سنگین احشام در شهرستان گلپایگان نداریم

 

?سرهنگ بساطی اذعان داشت: در گلپایگان این اخطار به سارقین دادیم که یکبار فرصت دارند یا همان موقع دستگیر می شوند یا اگر آمدند نمی توانند دیگر به گلپایگان برگردند و به لطف خداوند و همت مردم همین امر محقق شده است .

 

 

وی بیان داشت: در حوزه سرقت طلاجات سارقی در شهرستان داشتیم که خوشبختانه به موقع دستگیر شد و کل اموالی که از افراد مختلف سرقت کرده بود را به مال باختگان عودت دادیم .

 

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات و ترافیک و راهبر در شهرستان در سال ۹۶ با ۵۰ درصد کاهش تصادفات فوتی مواجه بودیم ادامه داد: امسال تا به امروز در تصادفات درون شهری ۲۵ درصد کاهش داشتیم

 

وی با بیان اینکه در بحث تقویت احساس امنیت مردم در حوزه سلبی و ایجابی تلاش نمودیم خاطر نشان کرد: خوشیختاته با هماهنگی با دستگاه قضایی شهرستا،ن در حوزه برخورد های سلبی و ایجابی موفق بودیم

 

وی با عنوان اینکه باید به مردم محور کردن اهمیت بیشتری دهیم خاطر نشان کرد: امنیت یکی از مقوله هایی است که امروز رشد و پیشرفت جامعه به آن مرتبط است و  قدر آن باید دانسته شود زیرا بودند افرادی که می خواستند در این شهر فتنه کنند و دوست داشتند در دی ماه سال گذشته و اتفاقاتی که در برخی شهرها افتاد در این شهر هم بیفتد اما هوشیاری ،هماهنگی و همدلی اعضای شورای تامین و مردم اجازه نداد منافقین سلطنت طلب در این زمینه رخنه ای کنند.

 

سرهنگ بساطی در خاتمه با بیان اینکه سه سال افتخار خدمت گذاری شما مردم شریف شهرستان گلپایگان را داشتم و با افتخار خدمت کردیم و سعی کردیم با تمام توان  خدمت گذار خوبی برای مردم باشیم ،اذعان داشت: هر جا باشیم سرباز نظام و ولایت هستیم و با تمام توان و تا آخرین قطره خون خود در خدمت مردم و نظام خواهیم بود.

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات