امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۷/۱۰
کد خبر : 118129
چاپ خبر :
سردار غیب‌پرور خبر داد:

اجتماع باشکوه 700هزار بسیجی روز پنجشنبه در سراسر کشور/ گردهمایی 100هزار نفری در تهران

رئیس سازمان بسیج با اشاره به تجمع 700هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور در روز پنجشنبه؛ گفت: ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان تهران و کرج در تهران در استادیوم صدهزار نفری اجتماع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در نشست خبری که صبح امروز با هدف تشریح مرحله دوم رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج (سپاهیان حضرت محمد رسول الله ۲) برگزار شد، با بیان اینکه این رزمایش از ۹ شهریور در تمام استانهای کشور آغاز شد و روز پایان آن نیز پنجشنبه ۱۲ مهرماه است، اظهار داشت: ما توانستیم به وعده خود عمل کنیم و بعد از یک ماه به مردم‌ گزارش می‌دهیم که در این مدت چه اتفاقاتی افتاد.

غیب‌پرور گفت: این رزمایش ۲ بخش داشت که بخش اول آن، رزمایش هزار گردان بیت المقدس در بیش از ۵۰۰ شهرستان در سپاه های استانی و بخش مهم دیگر رزمایش خدمت رسانی بسیج‌ بود.

وی افزود: در بخش خدمت رسانی بنا بود هفت هزار و چهارده گروه جهادی اعزام شوند اما در این یک ماه هشت هزار گروه خدمت رسان داوطلب به میدان آمدند و به خدمت رسانی مشغول شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به انجام ۱۹۷۳ پروژه در بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز نیز توسط مردم و خیرین تامین شد و مردم نشان دادند که علی رغم گرفتاری های معیشتی، در موضوع خیر و خدمت‌رسانی وارد عرصه می‌شوند.

غیب‌پرور ادامه داد: ما توانستیم قریب به ۱۶۸ هزار خدمت پزشکی ارایه دهیم که شامل ویزیت عمومی و تخصصی و دندانپزشکی و زنان و زایمان بود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی نیز ۲۶ هزار برنامه فرهنگی‌ و آموزشی انجام گرفت. برای مثال در برخی از روستاها که هنوز امکان اکران فیلم نیست، ۲۲ خودرو سیار تجهیز شد و فیلم‌هایی که مورد استقبال مردم بود را اکران کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین اظهار داشت: در بخش اقتصاد مقاومتی و واحدهای کوچک تولیدی، ظرف یک ماه گذشته ۱۱۸۷ پروژه مربوط به اقتصاد مقاومتی راه اندازی و ۳۶۲ هزار بسته معیشتی و نوشت افزار و بهداشتی و درمانی و جهیزیه توسط بسیجیان در سراسر کشور توزیع شد.

سردار غیب‌پرور افزود: ۳۲۷ تیم تخصصی از بسیج مهندسین و کشاورزی به سراسر کشور اعزام شدند و در بخش کارگری نیز ما «شیفت ایثار» را داشتیم.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۵۱ هزار کارگر بسیجی در ۵۶۲ کارخانه کشور حدود ۲۰۹ هزار ساعت کار رایگان انجام دادند و اینکه کارگر قشر زحمتکش ساعاتی را رایگان برای کشور کار کند جای تشکر دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در بخش بسیج کارمندی، در این یک ماه در ۱۰۸۷ محله و روستای کشور میز خدمت تشکیل شد که ۴۱۲۹ مدیر در آن فعالیت داشتند. ۴۲۴۳۰ نفر از مردم به این میزها مراجعه کردند و مشکلات اکثرشان برطرف شد.

غیب‌پرور خاطرنشان کرد: بسیج اصناف طرحی را با عنوان «یک کاسب یک دانش آموز» در این یک ماه اجرا کرد یعنی هر بازاری تعهد کرد یک دانش آموز را تحت پوشش کیف و کفش و لوازم التحریر و… قرار دهد و ۵۳ هزار نفر از کسبه در آن مشارکت کردند و بیش از ۵ میلیارد تومان خدمات ارایه کردند.

وی تصریح کرد:ما یک ماه را با این کار بزرگ در سراسر کشور پشت سر گذاشتیم و این رزمایش بعد از ۳۵ روز، پنجشنبه با تجمع بیش از ۷۰۰ هزار نیروی بسیجی سازمان یافته به پایان‌ می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حضور این تعداد بسیجی در سازمان در دنیا بی‌نظیر است، گفت: ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان تهران و کرج در تهران در استادیوم صدهزار نفری پنجشنبه قبل از ظهر اجتماع خواهند کرد.

غیب‌پرور افزود: این رزمایش نشان داد در سخت ترین شرایط هم می‌توانیم با امید و نشاط به آینده انقلاب حرکت کرد.

وی ادامه داد: تجمع روز پنجشنبه یک اعلام و آغازی برای شروع دومین چهل سالگی انقلاب اسلامی است و ما  چهلمین سال انقلاب را در دور دوم با توان‌ و ظرفیت بالا و ایمان و اعتقاد شروع خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای سخنران روز مراسم تلاش می‌کنیم در بالاترین سطح میزبان مهمان ویژه باشیم و این موضوع فردا قطعی می‌شود.

غیب‌پرور در مورد حضور نسل جوان در بسیج گفت: بیش از ۸۰ درصد نیروهای جهادی و گردان های ما جوان و زیر سی سال هستند.

وی همچنین تاکید کرد: روند مبارزه با احتکار توسط بسیج در سراسر کشور و خدمت رسانی سازمان بسیج سازندگی تا پایان سال ادامه می‌یابد.

غیب‌پرور با بیان اینکه ما در بسیج کمر همت برای خدمت رسانی بسته ایم، گفت: همه رسانه ها با دید غیر سیاسی به خدمات بسیج نگاه کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی درخصوص همکاری دولت با بسیج در این رزمایش اظهار داشت: بعضی از زیرمجموعه های دولت به شکل خیلی کم حجم آمدند و اقداماتی انجام دادند اما در مجموع خیر، کاری نکرد.

غیب‌پرور گفت: در هنگام رزمایش برخی از نماینده ها با دیدن خدمت رسانی بسیج برای همکاری اعلامآمادگی کردند لذا بنا داریم بعد از رزمایش با دوستان خود در مجلس ارتباط قوی تری داشته باشیم و بستر در سازمان بسیج مهیاست تا با کمک مجلس قوانین مورد نیاز را به تصویب برسانیم.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات