چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج برای عده ای غافلگیر کننده بود/ کسانی که در دهه محرم به فکر فقرا هستند از هزینه کنسرتهای خود کم کنند.

به گزارش خبرگزاری بیانحجت الاسلام و المسلمین مصطفی شیخعلی خطیب موقت نمازجمعه این هفته گلپایگان در خطبه های امروز نماز جمعه که در مصلی شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و شهادت امام حسین علیه السلام اظهار داشت: محرم ماه عزای سید الشهداء برای ما شیعیان به عنوان یک نقطه شروع و آغازی است که باید سال به سال در دهه اول محرم ارتقاء درجه بگیریم و هر سال رشدی را در خود در کلاس عاشورا احساس کنیم.

 

حجت الاسلام شیخعلی با بیان اینکه کلاس عاشورا و ابی عبدالله درس نامه ای دارد که این درس نامه زیارت عاشورا ست ابراز داشت: بسیار مورد تاکید و سفارش است که مقید باشیم در ماه محرم و در تمام ایام سال با زیارت عاشورا مانوس باشیم.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته گلپایگان بااشاره به فرازی از زیارت عاشورا اذعان داشت : در این عالم دو مطلب حیات و ممات اصل زندگی ماست و برگزار کردن اینها اصل زندگی ماست ، باید بدانیم چگونه زندگی کنیم و چگونه بمیریم.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از دو گونه حیات(حیوانی و وحیانی ) نام برده شده تصریح کرد: در زندگی حیوانی آنچه که برای انسان اصل و مهم است جسم انسان است ،یعنی هم و غم انسان ظاهر انسان باشد.

وی یادآور شد: شهید مرتضی مطهری گفتند اگر فرهنگ برهنگی تمدن است حیوانات متمدن ترین ها هستند

وی با بیان اینکه برای حیوان نه حیا شرط است و نه پوشش اذعان داشت: انسانی که با فرهنگ برهنگی و بی حیایی زندگی می کند این حیات و زندگی ، زندگی حیوانی است.

امام جمعه موقت گلپایگان با عنوان اینکه در زندگی حیوانات حلال و حرام معنا ندارد بیان کرد: اگر انسان به جایی رسید که فقط می خواهد سیر شود و برایش مهم نباشد چیزی که می خورد حلال است یا حرام، این زندگی حیوانی می شود

وی عنوان کرد: در زندگی حیوانات انصاف و مروت معنا ندارد و اگر انسانی تنها به فکر خود بوده و دارویی را احتکار می کند که بقیه داروخانه به داروخانه و شهر به شهر دنبال آن می گردند و پیدا نمی کنند و بیمار بخاطر نبودن دارو فوت می کند این افراد مانند چهارپایان هستند و با حیوانات تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه محتکر ارزاق مردم جامعه را انبار می کند و تنها سود و منفعت خود را می بیند و برای مردم گرفتاری ایجاد می کند افزود : محتکر همان کسی است که پیامبر خدا (ص) آنرا ملعون نامیدند چرا که در زندگی حیوانی اینها معنایی نخواهد داشت .

حجت الاسلام شیخعلی با بیان اینکه شیوه دوم زندگی حیات طیبه و زندگی پاکیزه است تاکید کرد: در زندگی وحیانی که همراه با مشکلات است دنیا برای انسان معتقد به این زندگی مزرعه آخرت است پس برای رسیدن به هدف خود را آلوده به گناه نمی کند.

حجت الاسلام شیخ علی اظهار داشت : روز چهارشنبه گذشته ۲۱ شهریور ماه رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج همزمان با سراسر کشور در شهرستان گلپایگان برگزار شد و استقبال جوانان و نوجوانان از این فراخوان و رزمایش در دورانی که با تمام شیطنت های دشمنان جنایتکار و ایادی و سرسپردگان داخلی آنها که سعیشان بر این است که بین مردم و حاکمیت بد بینی ایجاد کنند و فاصله بیندازند و به نهادهای انقلابی خصوصا بسیج و سپاه بدبین کنند این حرکت و رزمایش برای آن ها غافلگیر کننده بود.

وی گفت: در این دوران حساس اگر بسیج و بسیجی مطالبه عدالت و مبارزه با فساد و مفسدین را دارد این توانمندی را هم دارد که اگر در عرصه هایی حضور پیدا کند گره گشا باشد و مردم هم از آنان حمایت می کنند

 

وی بیان داشت: بسیج و بسیجی و نیروهای انقلابی شاگردان مکتب عاشورا هستند ، در مکتب عاشورا یاس و ناامیدی راه ندارد

امام جمعه موقت گلپایگان خاطر نشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ما از همان ابتدا ، هر زمانی که کار انقلاب و نظام به خیال بعضی به بن بست رسید ،و دشمن با همه وجود به میدان آمد این عاشورا و روضه سیدالشهدا و بیرق های حسینی بود که کارگشا شدند و مشکلات را حل کردند و این فتنه عظیم و دشمنی اقتصادی عظیمی که بر علیه ملت ما راه انداخته اند با دعای خیر عزاداران حسینی و با عنایات حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برطرف می شود و عزاداری ملت برای برطرف شدن مشکلات کشور گره گشا خواهد بود

حجت الاسلام شیخعلی با تاکید بر رعایت شرع مقدس اسلام در عزاداری ها و رعایت موازین شرعی و قانونی ، بهداشتی در طبخ و توزیع غذا ، ذبح شرعی و عدم اصراف در طبخ و توزیع غذا اذعان داشت: وقتی محرم از راه می رسد عده ای داعیه دار و دلسوز فقرا و مستمندان و نیازمندان و جهیزیه عروس های ناتوان می شوند، اما باید گفت قالب نذورات ما و هزینه ها توسط همین فقرا و نیازمندان و قشر متوسط جامعه تامین می شود این قشرخودشان نذورات را تهیه و استفاده می کنند.

وی افزود: در این کشور سالیانه میلیارد ها تومان در کنسرت ها هزینه می شود اگر راست می گویید مقداری از آن را خرج فقرا کنید

حجت الاسلام شیخعلی گفت:سفرهای کذایی را کم کنید و خرج فقرا کنید

وی اضافه کرد: یک جوانی یک سال کسر خود و خانواده گذاشته که اربعین در یک سفر کم هزینه پیاده به کربلا برود می گویند بدهید به فقرا

امام جمعه موقت گلپایگان بیان کرد : فقرا و نیازمندان از نان و سفره خودشان کسر می گذارند اما کسر نذر ابی عبدالله نمی گذارند .

وی با تاکید بر اینکه این طرز تفکر ها وضع کشور ما را به اینجا رسانده گفت: مردم نفس هاشان به شماره افتاده ، این وضع معیشت و زندگی و اقتصاد مردم است ، باید کمک کنیم.

?وی با بیان اینکه مسئولان و دست‌اندرکاران و متولیان امر باید در هرچه باشکوه برگزار شدن عزاداری ابا عبدالله کمک کنند یادآور شد : یک عده جوان و نوجوان می خواهند ایستگاه صلواتی و موکب به نام ابی عبدالله بزنند ، دانش آموز و دانشجو و طلبه ای که از پول توجیبی خود هزینه کرده که یک لیوان شربت دست مومنان دهند باید کمکشان کنید و گره به کارشان نیندازید .

وی گفت: درست است که باید مجوزها گرفته و جای مناسب در نظر گرفته شود اما این که می گویند مشکل ترافیکی ایجاد می کند در این ایام که همه زندگی شان برای ابا عبدالله الحسین است می توانید یک مامور گذاشته و مشکل ترافیکی را حل کنید چرا موکب را جمع کنیم ؟چرا صورت مسئله را پاک کنیم ؟ مردم زندگی شان را خرج ابی عبدالله کردند با اعتقادات و نذورات مردم شوخی و بازی نکنیم مردم به اندازه کافی گرفتار هستند در این ایام همه گرفتاری ها و غم و غصه ها را زمین گذاشتند و جان و مال و هستی خود را فدای ابی عبدالله کردند در این زمینه کمک مردم کنید .

امام جمعه موقت گلپایگان با تاکید بر گرفتن همه مجوز ها و موازین قانونی جهت برگزاری مراسم ها بیان کرد: باید همگی برای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها کمک کنیم چرا که کشور و زندگی ما از آن ابی عبدالله است و همه ما بدهکار به استان مقدس ابی عبدالله هستیم

وی با بیان اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم و نباید این دو واژه الهی را فراموش نکنیم یادآور شد: حسین ابن علی برای احیای این امر قیام کرد باید در این ایام به این وظیفه دینی خود عمل کنیم .

امام جمعه موقت گلپایگان بیان داشت: بعضی مواقع در بقاع متبرکه و امامزادگان و هیئات مذهبی بعضی صحنه ها دیده می شود که زیبنده شهر ما و زیبنده عزاداری ابی عبدالله نیست در هر حدی که می توانیم به این وظیفه عمل کنیم

?حجت الاسلام شیخ علی ابراز داشت : متاسفانه هفته گذشته امام جمعه شهرستان آیت الله طهماسبی فرمودند دو ماه گذشته استعفایی را به شورای سیاستگذاری تقدیم کردند و این استعفاپذیرفته شده است.

وی اقزود:شخصیت آیت الله طهماسبی عالمی عامل ،خطیبی توانا ، شخصیتی با غیرت دینی بالا ، در برخورد با منکرات با احدی شوخی ندارد ، قاطعیت و صلابت و خطابه اش با بیانی رسا و شیوا و یکی از نقاط امید ما در این شهرستان بودند و این استعفا بسیار زود هنگام بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول این هفته اقشار مختلف ، متدینین و مومنین ، روحانیت و حوزه های علمیه ، هیئات مذهبی ، کانون مداحان پیگیر این قضیه بودند ، طومار هایی تهیه و امضا شده و امروز هم طوماری در درب خروجی نماز جمعه تعبیه شده انشاالله با پیگیری ها دوباره بتوانیم در شهرستان از وجود ایشان استفاده کنیم .

 

حجت الاسلام شیخعلی در خاتمه اذعان داشت: این عدم ثبات در این جایگاه مقدس قطعا به زیان شهرستان هست و تقاضا داریم این ثبات در این جایگاه با وجود چنین شخصیتی قطعا برکات فراوانی برای شهرستان خواهد داشت
انشاالله در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به این موضوع توجه خواهند داشت.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 117917 و در روز جمعه 23 شهریور 1397 ساعت ۱۴:۵۱:۲۹
2024 copyright.