امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۲۲
کد خبر : 117886
چاپ خبر :

عدالت شغلی در کدام کشورهای آسیایی بیشتر است؟

 مجمع جهانی اقتصاد، بازار کار کشور فیلیپین را دارای بیشترین برابری زنان و مردان در قاره آسیا دانست.

به گزارش خبرگزاری بیان  مجمع جهانی اقتصاد، بازار کار کشور فیلیپین را دارای بیشترین برابری زنان و مردان در قاره آسیا دانست.

از سال ۲۰۰۶ تاکنون مجمع جهانی اقتصاد هر ساله شاخص برابری جنسیتی جهانی را منتشر می‌کند. در گزارش امسال بر اساس شاخص های اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و فرصت های سیاسی، کشورهای آسیایی معرفی شده اند که بر این اساس ۱۰ کشور برتر عبارت اند از:

۱-فیلیپین: به گفته مجمع جهانی اقتصاد این کشور توانسته است تقریبا فاصله بین زنان و مردان در کشور خود را به نصف کاهش دهد.
۲-بنگلادش: این کشور موفق شده است ۷۲ درصد شکاف فرصت های شغلی بین زنان و مردان را از بین ببرد.
۳-مغولستان: شمار فرصت‌های مدیریتی برای زنان مغول در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. زنان مغول هم چنین امکان راه‌یابی به مجامع سیاسی و دولتی را پیدا کرده اند.
۴- لائوس: لائوس یکی از معدود کشورهای جهان است که به نسبت سال گذشته هر سه شاخص فرصت های شغلی، نرخ مشارکت زنان در بازار کار و درآمد زنان در آن بالا رفته است.
۵-سنگاپور: شمار زنانی که در مشاغل فنی و تخصصی سنگاپور مشغول به کار شده اند افزایش چشمگیری داشته است.
۶-ویتنام: هر چند که شمار مناصب عالی رتبه برای زنان ویتنامی کاهش یافته است اما فاصله بین مردان و زنان در مشاغل فنی و تخصصی کاهش یافته است.
۷-تایلند: این کشور موفق شده است ضمن افزایش فرصت های شغلی عالی رتبه برای زنان، شکاف جنسیتی در مشاغل فنی و تخصصی را کاهش دهد.
۸- میانمار: عضو جدید فهرست امسال در مقایسه با سال گذشته که به ویژه در حوزه کاهش اختلاف سطح تحصیلات عالی زنان و مردان موفق بوده است.
۹- اندونزی: بهبود عدالت پرداخت دستمزدها در اندونزی به نسبت سال قبل مشهود بوده است و وضعیت فرصت‌های برابر شغلی در این کشور به مانند سال گذشته در سطح خوب حفظ شده است.
۱۰- کامبوج: زنان کامبوجی اکنون سهم بیشتری از مجلس، سمت های مدیریتی و فرصت بهره گیری از آموزش عالی را دارند.

منبع: ایسنا

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات