چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

حدود ۱۳۰۰۰ کودک مهاجر در آمریکا در بازداشت به سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری بیان به رغم ادعاهای دولت آمریکا درباره کاهش موارد بازداشت کودکان مهاجر در این کشور، یک رسانه آمریکایی از افزایش میزان بازداش این کودکان خبر داده است.

خرداد ماه جاری و در اوج انتشار خبرها درباره جدا کردن اجباری کودکان مهاجر از والدینشان، آمار رسمی دولت آمریکا حاکی از آن بود که سیاست‌های سخت‌‌گیرانه دولت «دونالد ترامپ» به جدایی حدود ۲۰۰۰ کودک از والدینشان منجر شده است.

آمار آن زمان «وزارت امنیت داخلی آمریکا»، نشان می‌داد بین ۱۹ آوریل تا ۳۱ می، ۱۹۹۵ کودک خردسال از والدین خود جدا شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

حالا روزنامه «نیویورک تایمز» خبر داده که تعداد بازداشت کودکان مهاجر و جدا کردن آنها از والدینشان افزایش یافته و به رکوردی تازه رسیده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: «به رغم آنکه به حکم دادگاه آمریکایی، صدها کودک جدا شده از خانواده‌هایشان (به دلیل از عبور غیرقانونی از مرز آمریکا) آزاد شدند، اما تعداد کلی کودکان مهاجر بازداشت شده به بالاترین میزان ثبت شده خود افزایش یافته است».

نیویورک تایمز ادامه داد: «چنین روایتی در تضاد با روایت دولت ترامپ است که می‌گوید در تلاش‌ برای کاهش تعداد خانواده‌هایی که غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، می‌باشد».

بنا بر بررسی این روزنامه، از تابستان گذشته تاکنون میزان استقرار کودکان مهاجر در پناه‌گاه‌ها و اردوگاه‌های فدرال آمریکا ۵ برابر شده است.

طبق این گزارش، تعداد کودکان مهاجر در پناهگاه‌ها به ۱۲۸۰۰ رسیده در حالی که میزان کودکان بازداشت شده در ماه می ۲۰۱۷، دو هزار و چهارصد کودک بوده است.

این کودکان مهاجر که اکثر آنها اهل کشورهای حوزه آمریکای مرکزی هستند، در بیش از ۱۰۰ پناهگاه در امتداد مرز آمریکا استقرار داده شده‌اند.

خبر نیویورک تایمز در شرایطی منتشر شده که پیشتر نگهداری مهاجران بازداشت‌شده در مرزهای آمریکا در قفس‌های بزرگ سبب انتقادهای بین‌المللی از دولت این کشور شده بود. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 117839 و در روز پنجشنبه 22 شهریور 1397 ساعت ۱۳:۱۳:۰۷
2024 copyright.