امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۱۶
کد خبر : 117763
چاپ خبر :
آیت الله طهماسبی خطیب جمعه گلپایگان:

عمده مشکلات امروز کشور بخاطر فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد: عمده مشکلات امروز کشور ما اعم از مشکلات اقتصادی ،فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ،این است که ما دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم .

به گزارش خبرگزاری بیان آیت الله سید علی طهماسبی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های امروز نماز جمعه با بیان اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه بسیار خطرناک است ، با اشاره به بیانات رسول اکرم صلی الله اظهار داشت : مادامی که مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند خدای متعال امور آنها را اصلاح خواهد کرد اما اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود ، برکات از چنین مردمی برداشته می‌شود ، بعضی ها بر بعضی مسلط می شوند و نتیجه آن می شود که آن بازاری بی رحم که حتی به طفل شیرخوار هم رحم نمی کند ،پوشک را احتکار می کند

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت: در چنین وضعیتی نه کسی هست که در زمین به مردم جمعه کمک کند و در آسمان کسی آنها را یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به روایتی از رسول خدا که فرمود خدای متعال به مومنی که دین نداشته باشد غضب خواهد کرد بیان کرد: منظور از مومنی که دین ندارد کسی است که نهی از منکر نمی کند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد: عمده مشکلات امروز کشور ما اعم از مشکلات اقتصادی ،فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ،این است که ما این دو فریضه مهم را فراموش کرده ایم .

وی با بیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است گفت: اما چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما نتوانستیم این اصل را در جامعه پیاده کنیم و نتیجه آن می شود که وقتی کالا گران می شود بسیاری از بازاریان کالاها را احتکار می کنند و غذا و مایحتاج مردم را احتکار می کنند.

آیت الله طهماسبی با عنوان اینکه دولت های ما خوب کار نکردند خاطر نشان کرد : مگر مردم ما همان مردمی نیستند که در زمان هشت سال دفاع مقدس غذای روی سفره خودشان را به جبهه ها می فرستادند ؟! چه شده است که مردم ما آنقدر بی رحم شده اند .

 

امام جمعه گلپایگان اضافه کرد : نباید فقط به مردم ایراد گرفت ، باید به خودمان هم ایراد بگیریم که ما نیز خوب کار نکردیم و خوب مردم را تربیت نکردیم ،ما برنامه های درستی برای مردم اجرا نکردیم.

 

خطیب جمعه گلپایگان یادآور شد: در ترکیه با بالا رفتن لیر مردم خیلی همکاری کردند ، دلار های آمریکا را سوزاندند ، طلا ها و دلارهاشان را به لیر تبدیل کردند اما مردم ما چه کردند؟ تمام پول های خود را به دلار و طلا تبدیل کردند و وقتی که سایپا اعلام می کند که همان ماشینی را که مردم می گویند قاتل است را پیش فروش می کند میلیون ها نفر در سایت آن می روند و پنجاه هزار نفر ، برای ماشین بی کیفیتی مثل پراید و خانواده پراید ثبت نام می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعلام خطر می کنیم این بانک ها که ربا خوارند و ربا گیر ، رباخواری را در جامعه رواج دادند اظهار داشت : با وجود این که به بسیاری از دلسوزان فریاد زدند کسی گوش نکرد ، چهل سال است که در جمهوری اسلامی ایران ربا خواری با ۲۰-۳۵ درصد رواج پیدا کرده است و نتیجه این برآشفتگی اقتصادی می شود.

وی خاطرنشان کرد: خدا وعده داده که مال ربوی را نابود کند ، اما ما غفلت کردیم چون از دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر غافل شدیم ، و به درستی امر به معروف و نهی از منکر نکردیم .

 

نماینده ولی فقیه در گلپایگان عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ما در یک جلسه ختم شد و خروجی برای اصلاح جامعه نداشت حتی برای تصویب قانون لازم برای اجرای این دو فریضه کسی همت به خرج نداد .

 

امام جمعه شهرستان گلپایگان اذعان داشت: اگر بخواهیم جامعه ما اصلاح شود و اقتصاد ما درست شود ، باید با بانک های ربوی مبارزه کنیم ، بانک ها را اصلاح کنیم .

وی گفت: اقتصاددانان کشور معتقدند که معضل اقتصادی از طریق بانک ها به وجود آمده است چون اینها عامل خلق نقدینگی در کشورند و معضل کشور ما نقدینگی است .

وی افزود: بنابراین همه ما ، دولت ، مجلس و قوه قضاییه باید به امر به معروف و نهی از منکر برگردیم و این دو فریضه را احیا کنیم اگر این دو فریضه احیا شود مشکلات کشور برطرف خواهد شد .

وی بیان کرد: هفدهم شهریور ماه سالروز به خاک و خون کشیده شدن هزاران نفر از مردان و زنان انقلابی ایران توسط رژیم پهلوی در میدان ژاله تهران در سال ۱۳۵۷ می باشد.

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به نوزدهم شهریور ماه سالروز ارتحال آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران خاطرنشان کرد : بیستم شهریور ماه سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی در سال ۱۳۶۰ می باشد .

ایت الله طهماسبی گفت:جشن عاطفه ها در حال انجام است امیدواریم کمک شود تا دانش آموزان بی بضاعت بتوانند لوازم التحریر و تجهیزات لازم را برای مدرسه فراهم کنند.

وی اذعان داشت: مدتی است احساس می کنم ناتوان شده ام و وظیفه سنگین امامت جمعه را ندارم ، بعضی از مشکلات برای من قابل تحمل نیست ، فشار زیادی وارد می شود.
احساس می کنم نمی توانم این وظیفه سنگین را ادامه دهم .
لذا حدود دو ماه پیش نامه ای به ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نوشته و درخواست کردم با توجه به وجود نیروهای جوان تر و تازه نفس جهت ورود به این عرصه با استعفای بنده بعد از بیست و چند سال امامت جمعه موافقت کنند.

وی ادامه داد: پس از پیگیری های متعدد ، دیروز خبر دادند که با استعفا موافقت شده است ، خدای متعال می داد که چقدر از این که این بار سنگین از دوشم برداشته شد خوشحال شدم.

وی گفت: البته همیشه سرباز دین و ولایت بوده ام و انشاالله در هر کجا که باشم وظیفه سربازی ام را انجام خواهم داد .

ایت الله طهماسبی در خاتمه اذعان داشت:آنچه در توان بود سعی کردیم کار کنیم ، از همه مردم و مسئولان به خاطر همکاری ها تشکر و قدردانی می نماییم.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات