چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

نیروهای انقلابی را به حزم و احتیاط بیشتر فرا می‏‌خوانم.

جاه‌‏طلبی و تهدید ثبات اجتماعی
✍محمدرضا زالی (فاضل گلپایگانی)

به گزارش خبرگزاری بیان  عدالت در برخورد با دوست و دشمن و موافق و مخالف، یک اصل کانونی در کنش سیاسی و اجتماعی انقلابی است. برخورد هتاکانه با مسؤولان کشور و متقابلاً ضعف آستانه تحمل مسؤولان در برابر منتقدان، اصطکاک‌‏های أخیر در صحنه سیاسی و اجتماعی را پدید آورده و مردم را در برابر مسؤولان قرار داده است. همه ما باید توجه داشته باشیم که این واقعه نامبارک و بلکه خطرناکی است و هر دو جناح سیاسی کشور از این رویه، لطمه خواهند خورد هم‏چنان‏‌که به‌‏موازات آن، دشمن از این فضای آشفته، ماهی مقصود خویش را صید خواهد کرد.

شهروندی عادی که متعلق به یک اردوگاه فکری است با لحن و زبانی تند و غیر معمول، مسؤولی (مطهری) وابسته به همان اردوگاه را مورد خطاب هتاکانه خویش قرار می‏‌دهد. در همین خطاب، فرد دیگری (بختیار) از همان اردوگاه را مورد تجلیل قرار می‌‏دهد. موضوع با بازتاب گسترده رسانه‌‏ای مواجه شده و فرد هتاک در ضمن انتشار ویدئوئی، خواستار محاکمه فردی (مطهری) از اردوگاه فکری و سیاسی خویش می‏‌شود. فرد هتک شده (مطهری) و فرد تجلیل شده (بختیار)، هر دو به اتفاق بر پیگیری قضائی موضوع، تأکید می‏‌کنند. نتیجه، چیزی جز این نیست که رویدادی کاملاً فردی و بدون سازماندهی از سوی هیچ‌‏یک از طیف‌‏های سیاسی واقع شده و مقصد ناشیانه آن، کسب شهرت به مدد رسانه‌‏های جمعی و اجتماعی بوده است.

تذکر مؤکد این نکته ضروری است که فرو رفتن بیش از اندازه در منافع جناحی، باعث می‏‌شود بدون فرصت دادن به رقیب پیروز در انتخابات و از همان ابتدا در صدد ناصالح و ناتوان جلوه دادن وی و تلاش برای کسب قدرت در چهار سال آتی باشیم. هم‏چنان‌‏که منتخب پیروز نیز عجولانه و در سایه سیاست‏‌های هنوز اعمال نشده، حضور خود در جایگاه نمایندگی یا مدیریت اجرائی را معجزه‌‏وار، عامل تحول و بهبود همه امور قلمداد و اعلام می‌کند. اگر قصد ما خدمت به مردم و کشور است؛ باید ضمن اعتراف به کاستی‌‏های خویش، مترصد بهره‌‏مندی شهرستان و کشور از حداکثر ظرفیت کارشناسی موجود در هر دو جناح فکری و سیاسی باشیم تا گام‌‏های تدریجی پیشرفت و تحول را به‌‏مدد هم‏‌افزائی مضاعف، طی کنیم و لذا در همین راستا همه فعالان سیاسی و اجتماعی به‌‏ویژه نیروهای انقلابی را به حزم و احتیاط بیشتر در شرایط بحرانی معیشتی و اقتصادی موجود فرا می‌‏خوانم.

لازم است اصلاح‏‌طلبان ملی و محلی هم به‏‌دنبال توجیه رفتارهای ناشایست واقع شده، تحت عناوینی هم‏چون حفظ آبروی مؤمن و أحیاناً سوء استفاده از نوشته حاضر نباشند چرا که هیچ‌‏یک هیچ دلالتی بر معنای مورد نظرشان نداشته و هتاکی متقابل را تجویز نمی‌کنند. در یک جمله باید گفت، شهرت‏‌خواهی و جاه‏‌طلبی فردی، به مدد شبکه‌‏های اجتماعی و بغض متقابل جناح‌‏های سیاسی، فضای عمومی جامعه را بر هم زده و فروع را بر اصول، مقدم داشته است. اکنون باید از نمایندگان مردم و مسؤولان اجرائی خواست تا حتی اگر منتقدان (با هر انگیزه‏‌ای) را مورد توهین قرار می‏‌دهید اما بر ایفای رسالت خویش در بازخواست و اصلاح عملکرد و شکل‌‏گیری مدیریت درست بازار و اقتصاد کشور متمرکز باشید و مقصران وضعیت موجود را در ضمن مطالبه یا ارائه راه‏کار اصلاحی، بازخواست و استیضاح کنید.

أعاذَنا اللّه مِن شُرورِ أنفُسِنا
عبداللّه
محمدرضا زالی (فاضل گلپایگانی)

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 117624 و در روز سه شنبه 13 شهریور 1397 ساعت ۰۸:۱۵:۲۵
2024 copyright.