چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

روحانی در عسلویه: در جنگ اقتصادی و روانی بدخواهان قرار داریم/ دشمن به‌فکر تحریم‌های جدید است/ می‌خواهند استقلال‌مان را کنار بگذاریم

به گزارش خبرگزاری بیان حسن روحانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از چندین طرح مهم پتروشیمی در عسلویه با بیان اینکه بخش‌هایی که بار اقتصاد را به‌دوش می‌کشند در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند اظهار داشت: امروز ایران در جنگ اقتصادی و روانی بدخواهان قرار دارد و صنعت نفت بار مقابله با این جنگ را به‌دوش می‌کشد.

رئیس جمهور با ابراز اینکه صنعت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد گفت: در این شرایط پیچیده اقتصادی، ایران نفت و محصولات پتروشیمی تولید و صادر می‌کند.

وی با یادآوری اینکه پتروشیمی‌ها بخش بزرگی از فعالیت در بازار ثانویه تأمین کننده ارز را به‌عهده دارند افزود: امروز ما وارد مرحله جدیدی برای مقابله با توطئه بیگانگان شده‌ایم در واقع مقابله با همان کسانی که در هر مرحله می‌خواستند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

روحانی گفت: با توطئه‌های دشمن مسیر هموار توسعه برای ما دشوار شد اما آنها نتوانستند طی مسیر پیشرفت را برای ما ناممکن کنند.

وی تأکید کرد: هرچند این ترفندها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند ولی از حرکت پرشتاب توسعه و پیشرفت این  ملت نمی‌تواند جلوگیری کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های تولیدی در حالی افتتاح می‌شود که دشمن به‌فکر تحریم‌های جدید است، خاطرنشان کرد: دشمن اگر بتواند امید تلاش و حرکت را از ما بگیرد در تحقق اهدافش موفق شده است.

روحانی با بیان اینکه “دشمنان می‌خواهند ما را تسلیم کنند تا استقلال خود را کنار بگذاریم” اضافه کرد: این آرزوی دشمنان هرگز محقق نمی‌شود و ان‌شاءالله با تلاش همه ملت ایران از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی امروز ارزش محصولات تولیدی بسیار افزایش می‌یابد اظهار داشت: امضای قرارداد جلوگیری از مشعل‌سوزی به‌ویژه از نظر زیست‌محیطی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر توجه به مردم منطقه عسلویه  و مناطق هم‌جوار گفت: مردم بومی مناطق همجوار صنعت نفت به‌ویژه عسلویه باید از حرکت روبه‌رشد اقتصادی کشور بیشترین بهره را بگیرند و از توان و استعداد آنها در آینده در همین مناطق و برای چرخش اقتصاد کشور استفاده شود.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 117724 و در روز سه شنبه 13 شهریور 1397 ساعت ۱۴:۱۳:۱۷
2024 copyright.