امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۰۳
کد خبر : 117551
چاپ خبر :

روز هفتم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸|صعود گنج‌زاده به فینال/سهراب مرادی رکورد یک‌ضرب جهان را شکست، کیانوش رستمی دوم شد/پیروزی تیم‌های بسکتبال و واترپلو

در روز هفتم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی ورزشکاران ایران در چند رشته به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بیان هفتمین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در دو شهر پالمبانگ و جاکارتا پایتخت کشور اندونزی پیگیری می‌شود و ورزشکاران در رشته‌های مختلف رو در روی هم قرار می‌گیرند. در این بین ورزشکاران ایران نیز در چند رشته به مصاف رقبای خود می‌روند که در این خبر نتایج لحظه‌ای آنان پوشش داده خواهد شد.

نتایج ورزشکاران ایران در روز هفتم به شرح زیر است:

* جوجیتسو
– وزن 62- کیلوگرم بانوان: اولین ورزشکار ایران در روز هفتم نسیم محمدی بود که مقابل حریفی از تایلند قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

– وزن 62- کیلوگرم مردان:احمدرضا عیدی در مبارزه نخست خود موفق شد با حساب 8 بر صفر رامادان از کشور اندونزی را شکست داده و راهی مرحله بعد شود. عیدی در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر نماینده ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.

– وزن 94- کیلوگرم مردان: سعید جلیلوند در دور نخست حریفی از مغولستان را شکست داد، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل نماینده اردن مغلوب شد و از صعود به مرحله بعدی بازماند.

* دوومیدانی
– علی خدیور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر دچار مصدومیت شد و نتوانست به خط پایان برسد. مسئولان برگزاری مسابقات نیز بلافاصله خدیور را با برانکارد به بیرون منتقل کردند. تنها دونده سریلانکایی با رکورد 46.08 آمار بهتری در این فصل از خدیور به جای گذاشته بود. به این ترتیب نماینده ایران می توانست با تکرار رکورد خود به راحتی راهی نیمه نهایی شود که با مصدومیت او، این فرصت از دست رفت.

– علی ثمری و شاهین مهردلان – پرتاب وزنه
– حسن تفتیان – مقدماتی 100 متر

* والیبال ساحلی
– ایران الف: تیم والیبال ساحلی ایران الف با ترکیب عبدالحامد میرزاعلی و رحمان رئوفی در دومین دیدار خود در مرحله حذفی برابر تیم چین قرار گرفت و نتوانست به نیمه نهایی راه یابد. ایران در این رقابت با نتیجه 2 بر صفر و با نتایج 21 بر 15 و 21 بر 17 مغلوب تیم چین شد و به کار خود در این دوره از بازی‌های آسیایی پایان داد.

– مرحله یک چهارم نهایی: ایران ب با قطر

* تیراندازی با کمان
– ریکرو تیمی مردان: کمانداران کشورمان متشکل از صادق اشرفی ،امین پیر علی و میلاد وزیری که در مرحله اول با قرعه استراحت روبرو شده بودند در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مالزی را شکست دادند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

– ریکرو تیمی زنان

* واترپلو
– تیم ملی واترپلوی ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 به مصاف سنگاپور رفت و این حریف را با نتیجه 11 بر 5 شکست داد. محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، هادی ساعی قهرمان پیشین تکواندو و محسن رضوانی رئیس فدراسیون از نزدیک شاهد این دیدار بودند.

* صخره‌نوردی
– سومین روز از مسابقات سنگ‌نوردی در بخش کامباین برگزار شد و دو شرکت‌کننده ایران از راه‌یابی به فینال بازماندند. این مسابقات طی سه روز و در سه ماده سرعت، بولدورینگ و لید برگزار شد که در این رقابت الناز رکابی و خسرو هاشم‌زاده به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های هفتم و پانزدهم شانس حضور در فینال را از دست دادند.

* بسکتبال
– تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 مقابل سوریه قرار گرفت و با نتیجه 68 بر 55 پیروز شد. با توجه به اینکه در گروه B فقط ایران و سوریه حضور دارند، تیم ایران با این برد راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

* کاراته
– سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم در دور اول قرار بود به مصاف نماینده فلسطین برود، اما حریف به روی تاتامی نیامد تا گنج‌زاده راهی مرحله بعدی شود. کاراته‌کای کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر «طارق علی حامدی» از عربستان، نفر اول امیدهای جهان با نتیجه 4 بر یک پیروز شد و گام به مرحله نیمه‌نهایی گذاشت. گنج‌زاده در نیمه نهایی با «آدیله شادیخانوف» از قرقیزستان مبارزه کرد و 2 بر یک پیروز شد تا راهی فینال شود.

– حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم

* وزنه‌برداری
سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته 94 کیلوگرم با حریفان رقابت کردند. در همین دسته سهراب مرادی، قهرمان المپیک 2016 رقابت خود را با انتخاب وزنه 182 کیلوگرمی آغاز کرد که توانست آن را بالای سر نگه دارد. وی در بار دوم موفق به مهار وزنه 189 کیلوگرمی نشد. مرادی در تلاش سوم وزنه 189 کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا داد و در صدر حرکت یک‌ضرب  این بازی‌ها ایستاد.

در همین دسته رستمی، دارنده مدال طلای المپیک 2016 در دسته 85 کیلوگرم، در تلاش اولش وزنه 175 کیلوگرمی را مهار نکرد اما در تلاش دوم همین وزنه را بالای سر برد. وی در بار سوم وزنه 185 کیلوگرمی را انتخاب کرد که نتوانست آن را مهار کند و در یک‌ضرب با رکورد 175 کیلوگرم به کار خود پایان داد و دوم شد.

* بسکتبال 3 نفره:
– تیم مردان ایران با عراق
– تیم مردان ایران با افغانستان

* قایقرانی
– بادبانی: محمد جامی نصب و نیمار رهبری

* تیراندازی
– تیراندازان ایران در روز نخست ماده اسکیت همراه 28 تیرانداز دیگر در خط آتش قرار گرفتند که در پایان علی دوستی با 69 امتیاز در رده 21  ایستاد و رامتین بشارتی با امتیاز 65 در رده 25 قرار گرفت.

* سوارکاری
– در دومین روز از مسابقات سه روزه سوارکاری، طوفان ترابی تنها نماینده کشورمان در قسمت کراس کانتری به مصاف حریفان خود رفت. در این مسابقه، اسب نماینده ایران از پرش مقابل یکی از موانع امتناع کرد و به این ترتیب ترابی از رقابت حذف شد. حذف از این رقابت، سبب شد که ترابی شانس مسابقه فردا را هم از دست بدهد.

* بوکس
امید احمدی صفا

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات