امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۶/۰۲
کد خبر : 117482
چاپ خبر :

شهید رجایی در مصاحبه ها و گفتگو ها هیچ گاه به مردم وعده های دست نیافتنی و دروغین نمیداد./ مسئول اشرافی به فکر محرومین نیست

آیت الله طهماسبی گفت: اگر شهید رجایی نمی توانست طرحی را عملی کند در مصاحبه ها و گفتگو ها و گزارشها به مردم صادقانه می گفت و وعده های دروغین و دست نیافتنی نمی داد .

به گزارش خبرگزاری بیان آیت الله سید علی طهماسبی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه که در مصلای گلپایگان برگزار گردید ؛ با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار داشت : هشتم شهریور ماه سالروز شهادت نماد دولت جهادی و انقلابی، شهیدان رجایی و باهنر است.

خطیب جمعه گلپایگان با بیان اینکه ۳۷ سال از عروج ملکوتی این دو یار و همسنگر دیرینه می گذرد خاطر نشان کرد: دولتمردان ما همه ساله در این ایام باید زندگی سراسر افتخار این دو شهید را مطالعه کرده و رفتار خود را با آنان تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی( ره) رجایی انسانی متعهد ، خدمتگزار ،سربازی گرانقدر و معلم اخلاق بود که بر منصب و مقام تسلط یافت و نگذاشت مقام و منصب بر او تسلط پیدا کند خاطرنشان کرد: محمدعلی رجایی در ایام نخست وزیری بسیار قانع بود ، اعتقاد داشت اگر محل کار تشریفاتی باشد در رفتار آدمی تاثیر منفی می گذارد و او را اسیر پست و مقام می سازد .

امام جمعه گلپایگان با اشاره به زندگی ساده شهید رجایی تصریح کرد : شهید رجایی خالصانه روزی هجده ساعت کار مفید انجام می داد و اکنون مسئولین و کارگزاران باید بفهمند که وارث چه کسانی هستند و فاصله خود را با چنین افرادی ببینند و خجالت بکشند و شرم کنند که مسئولیت مردمی را به عهده گرفتند که نخست وزیرشان چنین شخصیتی بود.

وی یادآور شد: شهید رجایی در دستگاه دولت با قهرمان پروری ، خودشیفتگی ، قطب محوری و فردگرایی به مخالفت جدی برخواست و کوشید این فرهنگ آفت زده و مهلک را از ریشه بخشکاند.

آیت الله طهماسبی گفت: اگر شهید رجایی نمی توانست طرحی را عملی کند در مصاحبه ها و گفتگو ها و گزارشها به مردم صادقانه می گفت و وعده های دروغین و دست نیافتنی نمی داد .

امام جمعه گلپایگان با عنوان اینکه شهید رجایی در عین سخت کوشی اش هیچگاه از نماز اول وقت غافل نمی شد بیان کرد: در سی و هفتمین سالگرد شهادت این دو دولتمرد، دولتمردان ما باید به کارنامه عملکرد خود مروری کنند و ببینند چه کردند و از چه کارهایی غفلت کردند ، چه کارهایی باید انجام می دادند که انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به اینکه کشور ما از نظر اقتصادی کشوری غنی می باشد تصریح کرد: طبق آمار صندوق بین المللی پول از نظر اقتصادی در رتبه ۱۸ دنیا قرار داریم چرا باید در چنین کشوری مردم رنج فقر را بکشند؟چرا عده ای باید برای تهیه نان شب خود محتاج باشند؟ چرا دولتمردان ما برنامه ریزی نمی کنند در این کشور ثروتمند فقر از ریشه کنده شود ،چرا تلاش نمی کنند فاصله طبقاتی کم شود؟

وی ادامه داد : عده ای هستند که زندگی اشرافی برای خود ترتیب دادند که متاسفانه عده ای از آنان از مسئولین کشوری هستند.

خطیب جمعه گلپایگان اذعان داشت: باعث تاسف است وقتی می شنویم یک وزیر هزار میلیارد تومان سرمایه دارد ، درست است سرمایه چیز بدی نیست اما با توجه به فرمایشات امام خمینی مسئولان کشور باید از طبقات متوسط و پایین جامعه باشند و ان کسی که زندگی اش از متوسط به بالاست به درد مسئولیت نظام نمی خورد چون به فکر زیاد کردن سرمایه خود است ، و دیگر به فکر محرومین و مستضعفان نیست.

 

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت : بعضی از مسئولینی که از حال مردم غفلت کردند آیا از حقوق کارگران و طلاب حوزه علمیه مطلعند؟ آیا خودشان حاضرند با این حقوق زندگی کنند ؟ چطور می توانند با این قیمت بالای کالا مایحتاج زندگی خود را خریداری کنند.

وی گفت: باید مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند و از الگوهای خود شهیدان رجایی و باهنر بهره گیرند.

آیت الله طهماسبی یادآور شد: انقلاب ما انقلاب ارزشهاست ، انقلاب محرومین است ما باید ارزش هایی که امام برایمان ترسیم کرده و مقام معظم رهبری پیوسته در مورد آن صحبت می کنند را زنده نگه داریم

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تاکید کرد: انشاالله مسئولین بیدار شوند و به این قضیه توجه داشته باشند.

وی در خصوص خودرو سازی و گرانی خودرو گفت: معمولا پراید خودرویی است که همگان می توانند خریداری کنند. چه بلایی سر ماشین آوردند ؟ ماشین که از ضروریات مردم است. این دو غول ماشین سازی یعنی ایران خودرو و سایپا که به اعتقاد من خیلی از مدیرانشان باید محاکمه شوند چون وقتی برای ثبت نام خودرو به سایت ایران خودرو و سایپا مراجعه می کنید نوشته شده، تحویل سال ۹۸ و خودرو های تولیدی را انبار می کنند و متاسفانه خودروها را به نمایندگی های خود می فروشند تا در بازار آزاد و کف خیابان بفروشند بعد مصاحبه می کنند که قیمت خودرو پایین است.

و

ی اضافه کرد: شما با قطره چکانی ها و احتکار کف بازار را درست کردید و این ظلم به مردم است که بخواهید پراید را بیش از بیست میلیون تومان بدهید.

ایت الله طهماسبی بیان کرد: اینها دردهایی است که متاسفانه کسی گوش نمی دهد .

وی با تاکید بر واگذاری این دو شرکت خودروسازی به بخش خصوصی اظهار داشت: بعضی ها که منفعتشان در این است مانع می شوند که این کار انجام نشود همچنان که حاضر به تحویل دو باشگاه بزرگ پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس که هزینه زیادی را به بیت المال تحمیل می کنند به بخش خصوصی که برای دولت نیز درآمد دارد نیستند.

وی ادامه داد: اما برخی چطور می خواهند جواب خدا و مردم و بیت المال را بدهند که تعلل می کنند و نمی گذارند این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و نمی گذارند این دو غول بی شاخ و دم خودرو سازی به بخش خصوصی واگذار شود که اگر به بخش خصوصی واگذار شود این برنامه ها را نخواهیم داشت زیرا هم بین خودرو سازی های داخلی و هم خودرو های داخلی و خارجی رقابت ایجاد می شود.

 

خطیب جمعه گلپایگان در خاتمه با بیان اینکه در این هفته خبر پرواز اولین جنگنده بمب افکن ایرانی به نام کوثر امید را در دل ملت ایران شعله ور نمود و یاس و ناامیدی را برای دشمنان به همره داشت گفت: رسانه های بیگانه گفتند این همان F5 آمریکایی است که پنجاه سال قبل ساخته شده، اما برخی همچون یکی از اصلاح طلبان لندن نشین انصاف نشان داده و گفتند همین قدر که تمام قطعات این جنگنده توسط متخصصان داخلی تولید شده است باعث غرور و افتخار است و باید به متخصصان مختلف که با همکاری هم این جنگنده را به پرواز درآوردند دستمریزاد گفت.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات