چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

باید مسئولین شهرستان صنایع کوچک را احیا و مشکلات آنها را رفع نمایند.

به گزارش خبرگزاری بیان آیت الله سید علی طهماسبی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز جمعه این هفته که ظهر امروز در مصلی گلپایگان برگزار گردید ؛ با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین (ع) که به نام روز ازدواج نام گذاری شده است ، ابراز داشت: رعایت همتایی و هم شأنی و هم کفو بودن در ازدواج از جمله درسهای مهم و آموزنده ازدواج این دو بزرگوار می باشد.

خطیب جمعه گلپایگان منظور از همتایی در ازدواج را همسویی آرمانها ، خواست ها و تمایلات روحی و روانی و ارزش نهادن به ویژگی های اخلاقی و فرهنگی دانست و گفت: خواستگاری باید بدون تشریفات دست و پا گیر باشد.

وی با عنوان اینکه متاسفانه برخی از تشریفات دست و پا گیر راه ازدواج جوانان را سد کرده است گفت: باید این سد شکسته شود و پدر و مادر و اقوام باید در این قضیه پیش قدم شوند.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر
رضایت داشتن کامل دختر برای ازدواج اذعان داشت : پدران و مادران نباید هیچگاه دختران خود را وادار به ازدواج با کسی کنند که دختر تمایل ندارد.

وی با تاکید بر قناعت به داشته ها و دوری از تکلف ابراز داشت: متاسفانه برخی از کارهای ناشایستی که خانواده ها در مسئله ازدواج انجام می دهند ازدواج را مشکل کرده است .

وی یادآور شد: برخی داشتن خانه ، ماشین ، شغل را مطرح می کنند و اینها به معنای بی اعتمادی به خدا و ضعیف شدن باورها می باشد.

وی با بیان اینکه باید مهریه ها را سبک قرار داده شود خاطر نشان کرد: مهریه فقط موقع جدایی نباید داده شود باید مقداری مهریه قرار دهید که قابل پرداخت باشد .

وی گفت: مهریه سبک درس ازدواج علی و فاطمه است

خطیب جمعه گلپایگان با عنوان اینکه عشق ورزی به همسر باید مد نظر باشد تصریح کرد: فلسفه ازدواج این است که دو جسم یک روح پیدا کنند

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به نامگذاری بیست و یکم مرداد ماه به نام صنایع کوچک گفت: طبق نظر کارشناسان صنایع کوچک به دلیل اشتغال زایی بالا ، ایجاد درآمد ، کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور های توسعه یافته محسوب می شوند.

آیت الله طهماسبی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت صنایع کوچک اظهار داشت : تعداد زیادی از این واحدها در کشور و شهرستان گلپایگان داریم که باید آنها را احیا کنیم .

نماینده ولی فقیه در گلپایگان بیان کرد : احیا صنایع کوچک و متوسط یکی از برنامه های اساسی دولت باید باشد و یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی می باشد.

آیت الله طهماسبی با تاکید بر حمایت مسئولین از این واحدهای تولیدی خواستار رفع مشکلات آنها شد و ابراز داشت : فرماندار ، مسئول اداره صنعت و معدن و تجارت ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات بخصوص مشکل نقدینگی تلاش کنند تا این کارخانه ها سر پا باشند.
.
امام جمعه شهرستان گلپایگان ضمن گرامیداشت ۲۳ مرداد ماه سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر ارتش رژیم نامشروع صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه و مقاومت اسلامی و با اشاره به حمله وحشیانه جنگنده های صعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان که روز گذشته انجام گرفت و بیش از چهل دانش آموز بی گناه به شهادت رسیدند گفت: جوامع بین‌المللی چگونه می توانند ننگ سکوت در مورد چنین جنایاتی را تحمل کنند ؟

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به التهاب این روز های بازار تصریح کرد: متاسفانه ما خودمان به یکدیگر رحم نمی کنیم ،بازاریان به مردم رحم نمی کنند و این مشکل اساسی است.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر که به رسیدگی به اوضاع تاجران و کاسبان توصیه کرده وفرمودند بدانید درمیان بازاریان افراد بسیار تنگ نظر و بخیل وجود دارند که کالاها را احتکار می کنند و به دلخواه خود نرخ گذاری می کنند اذعان داشت : ادامه کار افراد سودجو مایه ننگ زمامداران و دولتمردان است .

خطیب جمعه گلپایگان در خاتمه بیان داشت : دولت موظف است با این ها به شدت برخورد کند و حق ندارد آنها را به حال خود رها کند.

خبرنگار: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 117261 و در روز جمعه 19 مرداد 1397 ساعت ۱۲:۳۷:۲۵
2024 copyright.