امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۴/۱۶
کد خبر : 116778
چاپ خبر :
طرحي براي فرداي شهرمان گلپايگان

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بسیج

 پايگاه مقاومت بسيج امام رضا(ع) حوزه مقاومت بسيج شهيد مدني با مشاركت پايگاه مقاومت بسيج زكيه اقدام به برگزاري طرح غني سازي اوقات فراغت كودكان ونوجوانان محل خود نموده است.

به گزارش خبرگزاری بیان به نقل از خبرگزاری بسیج از گلپایگان،تابستان و فراغت از درس و کتاب و مدرسه فرصت مناسبی است برای طرح هایی که گاه جای آنها در مدارس خالی مانده است.مربیان بسیج که لحظه های فراغت تابستان را تازه ابتدای کار خود می دانند از فرصت فراغت تابستان استفاده می کنند و مهارت های زندگی  را به آینده سازان جامعه امروز می آموزند.زندگی قرآنی و سالم اولین گام این مهارت آموزی است.مهارتی که همراه با نشاط و طراوت است.از داستانهای زیبای قرآنی برای کودکانمان می گویند.از صداقت و راستی می گویند.از شجاعت و غیرت،از حیا و عفت ،از مردانگی و شهامت و شهادت و از خوبانی که برای این مفاهیم زیباترین داراییشان را فدا کردند.از عبرت های قرآن برایشان داستانها می گویند که داستان نیست یک واقعیت انکارنشدنی است.از حکمت ها برایشان نقل می کنند تا فردا عزیز زندگی کنند و عزتمند باشند. آنها را به اردوهای سالم و آموزنده می برند و از نعمت های خدا برایشان می گویند که بیشمار است و شایسته شکر گزاری.

 

بهانه ای شد تا در راستای غنی سازی اوقات فراغت سری به پایگاه مقاومت بسیج امام رضای حوزه شهید مدنی و پایگاه زکیه حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) بزنیم و پای صحبت مسئول طرح بنشینیم.احمدرضا سیاوشی فرمانده پایگاه امام رضا(ع) که از جهادگران قرارگاه جهادی شهید چمران غرب استان اصفهان نیز هست از طرح برایمان این چنین می گوید: طرحی برای فردای شهرمان با هدف آشنایی نسل جوان با مفاهیم قرآنی و زندگی مکتبی آغاز به کار کرد  .در این طرح که از اواخر خردادماه سال جاری در مسجد فاطمه الزهرا(س) محله کوچه باغ آغاز شد با استقبال نونهالان و کودکان و نوجوانان محل  روبرو شد.

 

سیاوشی طرح مذکور را منحصر به فصل تابستان ندانست و گفت: در تمام ایام سال مسجد با مشارکت پایگاههای خواهران و برادران ،پذیرای قرآن پژوهان و قرآن آموزان است.در این طرح از اساتید ویژه قرآن،سخنرانان بصیرتی برجسته نیز استفاده می شود.

 

عضو قرارگاه قرارگاه جهادی شهید چمران غرب استان اصفهان در ادامه از برنامه های جانبی طرح، شامل اردوهای فرهنگی تربیتی و اردوهای جهادی شهرستانی و برون شهرستانی نام برد و گفت:افتخار پایگاه امام رضا(ع) در این است که در حاشیه برگزاری کلاسهای فرهنگی تربیتی تابستان، بسیجیان جهادی پایگاه اقدام به برگزاری اردوهای جهادی در راستای آبادانی شهرستان و شهرهای کم برخوردار همسایه  می کند.

 

سیاوشی از همکاری تربیت و آموزش حوزه شهید مدنی و نمایندگی ولی فقیه سپاه گلپایگان در برگزاری کلاسهای تربیتی و بصیرتی مسجد و پایگاه تشکر کرد.

 

وی در پایان از حضور فعال قرارگاه جهادی شهید چمران شهرستان در سازندگی طرح های درون شهرستانی و طرح آبادانی پشت کوه فریدونشهر  در تابستان امسال خبر داد.

تصاویر مرتبط:

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات