امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۴/۱۳
کد خبر : 116691
چاپ خبر :
فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان:

معضل بزرگ اعتیاد در کشور غیرقابل کتمان و چشم پوشی است / لزوم ایجاد کمپ های بازپروری و جای خالی خیرین در این زمینه

سرهنگ بساطی با عنوان اینکه معضل بزرگ اعتیاد در کشور غیر قابل کتمان می باشد اذعان داشت: هر نفر معتاد ۱۱ نفر را به خود گرفتار می کند   

به گزارش خبرگزاری بیان ؛ سرهنگ دوم ستاد حسین بساطی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان در همایش سبک زندگی سالم با گرایش پیشگیری از اعتیاد  که ظهر امروز در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار گردید ؛ اظهار داشت: بحث مبارزه با مواد مخدر در جمهوری اسلامی ایران یک بحث نظام مند و هدفمند و طولانی می باشد.

 

سرهنگ بساطی ابراز داشت: جغرافیای جمهوری اسلامی در کره زمین ، همسایگانی که در جوار کشور ما هستند و تولید کنندگان عمده مواد مخدر در سطح دنیا در همسایگی شرق کشور ما با عث شده که ما به عنوان یکی از بزرگترین کشور دنیا در این حوزه اقدام کنیم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان اذعان داشت: بحث مواد مخدر باعث شده که روزانه شهید تقدیم کنید و جامعه ما در برخی جاها دچار مشکل گردد .

 

وی گفت: آثار زیان باری که مواد مخدر بر شخص می گذارد غیر قابل کتمان می باشد.

 

وی یادآور شد : تنها بخشی از مبارزه با مواد مخدر سخت افزاری می باشد

 

سرهنگ بساطی با اشاره به متلاشی شدن کشفیات و باند های متعدد مواد مخدر در سراسر کشور تصریح کرد: متاسفانه وقتی که در پول های کثیف مطالعه کنید شاید جزء اولین گردش های مالی دنیا باشد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر عزم جزم می طلبد و مبارزه با آن کار ساده ای نیست لذا نیاز هست که در شهرستان با همدلی و هماهنگی بیشتر در این زمینه گام برداریم.

 

سرهنگ بساطی با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند در این زمینه گام بر دارد گفت: در این زمینه اقدامات متعددی صورت گرفته اما متاسفانه وقتی به کف خیابان مراجعه کنید آثار این آسیب را خواهید دید.

 

وی با تاکید بر اینکه آسیب ناشی از مواد مخدر آسیبی جدی می باشد ابراز داشت: امروز بخشی از مجروحین جنگ نرم معتادین هستند.

 

وی با بیان اینکه باید برای برگرداندن این افراد به جامعه و خانواده تلاش کنیم تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان گلپایگان جای این قضیه خالی است و بعد از مبارزه با مواد مخدر کار جدی نمی ببینیم.

 

وی افزود: فضا و امکانات مناسب برای بازپروری و آموزش و تربیت و نگهداری مجدد نداریم و در بحث اشتغال آنان دچار مشکل هستیم

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با عنوان اینکه جای خیرین در این حوزه خالی است اظهار داشت : اگر کمپ هایی تحت عنوان کمپ بازپروری داشته باشیم می تواند خیلی موثر باشد

 

 

وی تاکید کرد: باید در شهرستان گلپایگان کارهای فرهنگی و اجتماعی در خصوص مبارزه با مواد مخدر بیشتر انجام شود

 

 

وی اضافه کرد: برای این که بتوانیم به این افراد و جامعه کمک کنیم باید با هم اندیشی و همفکری به راهکار های کار ساز برسیم .

 

 

سرهنگ بساطی با عنوان اینکه معضل بزرگ اعتیاد در کشور غیر قابل کتمان می باشد اذعان داشت: هر نفر معتاد ۱۱ نفر را به خود گرفتار می کند

 

وی یادآور شد: باید  در حوزه بازسازی ، بازپروری و ترمیم و درمان این افراد در شهرستان توجه و دقت بیشتری نمود

 

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این هفته ابراز داشت: سعی کردیم چرخه توزیع مواد مخدر را در شهرستان فلج کنیم.

وی با عنوان اینکه برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر یکی از اهداف نیروی انتظامی بوده  که در شهرستان داشتیم گفت: در این زمینه افزایش کشفیات بیش از ۲۰۰ درصد در سال گذشته قابل ذکر است.

 

 

سرهنگ بساطی امحای بیش از ۵۰ کیلوگرم مواد و آلات و تجهیزات را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در این هفته برشمرد و اضافه کرد : نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان آمادگی شرکت در نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی را دارد .

 

وی در خاتمه گفت: امیدواریم حاصل این جلسه برای درمان و ترمیم و بازسازی فضای شهرستان در این حوزه گردد.

 

خبر نگار بیان مریم محمدی

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات