چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

رفع موانع اشتغال و سرمایه گزاری مهم ترین عوامل ایجاد رونق کسب و کار و پیشرفت شهرستان است

به گزارش خبرگزاری بیان  محمد رضا زالی(فاضل گلپایگانی) در خصوص وضعیت بد کار و اشتغال و سرمایه گزاری در شهرستان خطاب به سرپرست جدید فرمانداری گلپایگان نوشت:

باسمه تعالی

 

سرپرست محترم فرمانداری شهرستان گلپایگان

برادر ارجمند جناب آقای دکتر یارمحمدیان «دامت توفیقاته»

 

سلامٌ علیکم

 

احتراماً ضمن تبریک انتصاب جناب مستطاب عالی به سمت خدمت‌گزاری به مردم شریف گلپایگان، مراتب گلایه خویش از وضعیت اشتغال و امنیت سرمایه‌گزاری در شهرستان را به شرح ذیل به‌حضورتان اعلام می‌دارم.

 

رفع موانع اشتغال و سرمایه‌گزاری، از مهم‌ترین عوامل ایجاد رونق کسب و کار در هر منطقه‌ای است. این در حالی است که شهرستان گلپایگان با سابقه دیرینه فرهنگی و مذهبی، شاهد مانع‌تراشی و ایجاد محدودیت از سوی برخی مسؤولین و متولیان امور است. سرمایه‌گزارانی که با تلاش و خون دل فعالان اجتماعی به صحنه کار و تلاش و اشتغال شهرستان فراخوانده شده‌اند، با بی‌مهری مسؤولین مواجه و به کارشکنی برخی، مبتلا می‌شوند.

 

بدیهی است سرمایه‌های طبیعی، مادی و معنوی کشور و شهرستان باید در خدمت پیشرفت شهرستان بوده و نمی‌توان به بهانه حفظ و حراست از آن، مردم را از مواهب الهی، محروم کرد. طرح شکایت برخی دوایر دولتی از فعالان اقتصادی و منوط ساختن ادامه فعالیت به خروج موفق از یک پرونده موهوم و خودساخته، چیزی جز انداختن سنگ در چاه و فراخواندن عقلای قوم به خارج کردن آن نیست!

 

امنیت سرمایه‌گزاری را باید یکی دیگر از مؤلفه‌های ضروری اشتغال قلمداد کرد. سلب امنیت سخت و نرم و تهدید سرمایه‌های مادی و روانی، از جمله روش‌های بداندیشان در ایجاد نگرانی برای فعالان اقتصادی است.

 

در عین حال که باید زحمات بی‌شائبه متولیان انتظامی و امنیتی شهرستان در چند ساله أخیر را ارج نهاد اما به نظر می‌رسد سرقت أحشام در حال تبدیل شدن به روش‌های خطرناک دیگری در سلب امنیت سرمایه‌گزاری بوده و لازم است تا با برخورد جدی و پیگیری مجدانه، در نطفه خفه و از تکرار وقایع مشابه أخیر در شرکت‌های کشاورزی، به‌شدت پیشگیری گردد.

 

اقتصاد سنتی شهرستان گلپایگان بر پایه کشاورزی و دام‌پروری استوار بوده و تهدید این دو رکن از هر ناحیه‌ای، تهدید سرمایه‌گزاری و اشتغال شهرستان به‌شمار می‌رود. متصدیان بزدل و تهدیدکنندگان امنیت، دو لبه قیچی نابودی اشتغال و سرمایه‌گزاری بوده و در یک راستا تیشه به ریشه پیشرفت می‌زنند.

 

دوام توفیقات و سربلندی خدمت‌گزاران صدیق مردم در ایران اسلامی و گلپایگان، مهد فرهیختگان را از درگاه أحدیت خواستارم.

 

عبداللّه

محمدرضا زالی (فاضل گلپایگانی)

۹۷/۴/۴

 

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 116348 و در روز دوشنبه 4 تیر 1397 ساعت ۰۸:۳۰:۵۲
2024 copyright.