امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۳/۲۳
کد خبر : 115935
چاپ خبر :
بزرگترین دغدغه جامعه ما معضل بیکاری می باشد / برای رهایی از دغدغه اشتغال راهی جز سرمایه گذاری وجود ندارد.

بزرگترین دغدغه جامعه ما معضل بیکاری می باشد / برای رهایی از دغدغه اشتغال راهی جز سرمایه گذاری وجود ندارد.

بختیار بزرگترین دغدغه امروز جامعه را اشتغال دانست و عنوان کرد : برای رهایی از این دغدغه اشتغال راهی جز پذیرش سرمایه گذاران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بیان محمد رضا توسلی سرپرست سابق فرمانداری شهرستان گلپایگان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان گلپایگان که عصر چهارشنبه برگزار گردید اظهار داشت : شهرستان گلپایگان با جمعیتی حدود ۹۰ هزار نفر در غرب استان اصفهان و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

وی گفت : این شهرستان دارای ۵۲ روستا و آبادی می باشد که با تقدیم ۳۷۲ شهید والامقام ،۸۰ نفر جانباز و ایثارگر ،۴۸ نفر آزاده سرفراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.

توسلی خاطر نشان کرد: شهرستان گلپایگان دارای ۶ مرکز دانشگاهی ، دو مرکز حوزه علمیه برادران و یک مرکز ویژه خواهران می باشد .

وی یادآور شد: این شهرستان قطب دامداری و کشاورزی می باشد و عمده کارخانجات لبنی در آن دایر شده است.

سرپرست سابق فرمانداری شهرستان گلپایگان اضافه کرد : از سال ۱۳۷۸ و به دنبال استقرار واحدهای صنعتی و تولید کننده قطعات خودرو به قطب صنعتی تبدیل شد و هم اکنون کارخانه های بسیار مهمی در آن فعالیت می کنند .

وی عنوان کرد: از مهمترین جاذبه های تاریخی و طبیعی به مسجد جامع گلپایگان ، امامزادگان هفده تن و سیدالسادات ، ارگ تاریخی گوگد ، مناره سلجوقی ، سد گلپایگان ، سنگ نگاره های تاریخی غرقاب ، و بازار چهارسوق اشاره نمود .

توسلی اهم اقداماتی که طی این مدت اجرا شده اشاره نمود و گفت: احداث قسمتی از بلوار داخل روستای نیوان سوق ، بازسازی و احداث بلوار روستای رباط سرخ ، آزاد سازی حدود ۴۵۰۰ متر مربع زمین و احداث میدان ملازجان ، اجرا و احداث شبکه آب شرب گلشهر ، اجرا و احداث شبکه آب شرب روستاهای کنار رودخانه ، اجرای پروژه فی مابین روستای فاویان و دستجرده، انجام آزاد سازی ها در روستاهای درب امامزاده از جمله اقدامات صورت گرفته طی این مدت می باشد.

 

سرپرست سابق فرمانداری شهرستان گلپایگان در خاتمه با بیان اینکه در تمامی اموری که در شهر به ثمر رسید نقش مسئولین ادارات و دستگاه ها در انجام انها قابل چشم پوشی نیست اظهار داشت : این پروژه ها مرهون تلاش های مسئولین و مساعدت های عزیزان در استان می باشد

در ادامه علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس باعنوان اینکه شرایط بسیار حساسی را در کشور شاهد هستیم اظهار داشت: نمایندگان در مجلس در این روزها گرفتار وضعیت به هم ریختگی اقتصادی هستند که بخشی از آن مربوط به موضوعات و مباحث مرتبط با سیاست خارجی می باشد.

بختیار تصریح کرد: امیدواریم فرماندار جدید با تکیه بر مدیریت شهرستان با یک برنامه ریزی دقیق در جهت رفع مشکلات قدم های مؤثر برداشته و با همگرایی بین مسئولان شهرستان بتواند چالش ها را مدیریت کند.

وی گفت : از جمله چالش های شهرستان تأمین آب کشاورزی و حقابه کشاورزی و مدیریت سد کوچری گلپایگان می باشد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس خاطرنشان کرد : شهرستان گلپایگان طی سال های گذشته با دارا بودن بیش از ۶۰ هزار گاو شیری به عنوان هلند ایران شناخته می شد.

وی یادآور شد : امروز به لحاظ وجود خشکسالی های چندین ساله بیش از ۳۰ هزار گاو شیری این منطقه کاسته شد و بالغ بر ۱۰ هکتار از اراضی پایین دست شهرستان که به تالاب شور گلپایگان مشهور بود به دلیل انتقال آب برخی چشمه ها به سرشاخه های سد کوچری دچار خشکسالی شده است.

بختیار تصریح کرد : باید در جهت احیای ۱۰ هزار هکتار مزارع خشک شده شهرستان برنامه ریزی و اقدام نمود.

وی اظهار داشت : با اقدامات انجام گرفته سند حقابه گلپایگان در وزارت نیرو و کمیسیون تلفیق آب به تصویب رسید و مردم این خطه می توانند از این حقابه بهره مند گردند.

وی مدیریت سد کوچری را از دیگر مشکلات و چالش های شهرستان برشمرد و یادآور شد : سپرده شدن مدیریت سد کوچری به مدیریت آب قم که مخزن آن در استان اصفهان قرار دارد ، از جمله مشکلات شهرستان می باشد و این در حالی است که قبل از این اقدام لابی مدیریت سد کوچری بر عهده یک شرکت بی طرف بود .

نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار بیان کرد: امیدواریم در این راستا با اقدام و طرح موضوع در هیئت وزیران و با پیگیری فرماندار جدید نسبت به تغییر مجری به یک شرکت بی طرف اقدام شود که منافع تمامی ذینفعان را در پی داشته باشد.

وی در خصوص معضل مربوط به تغییر مرزهای سیاسی شهرستان که از سال ۷۲ صورت گرفته و سنگ نگاره های تیمره از فرماندار جدید خواست با توجه به مستندات موجود در جهت رفع این معضل اقدامات لازم صورت گیرد.

 

نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار گفت: امروز با توجه به معضل مهم بیکاری که شهرستان گلپایگان نیز با آن دست به گریبان است می بایست فضای کسب و کار با کمک و همراهی سرمایه گذاران رفع شود.

بختیار ابراز داشت : استان اصفهان نسبت به دیگر استان ها در راستای همکاری و فعالیت سرمایه گذاران بسیار سخت گیرانه عمل می کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران به منظور شرکت در بسیاری از طرح ها و پروژه های پیشنهادی با چالش های بسیار زیادی بر پایه بروکراسی مواجه هستند گفت: امیدواریم مسئولین ما در استان نسبت به کاهش این فرایندها و جذب سرمایه گذاران اقدام کنند.

بختیار بزرگترین دغدغه امروز جامعه را اشتغال دانست و عنوان کرد : برای رهایی از این دغدغه اشتغال راهی جز پذیرش سرمایه گذاران وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مجلس با قرار دادن ۲۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ تملک دارایی سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در جهت تجهیز منابع اقدام کرده و همچنین یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در نظر گرفته است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در شهرستان گلپایگان در خاتمه از اقدامات صورت گرفته مرتبط با حوزه فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، صنعت ، صنایع تبدیلی ، صنعت پلیمر نام برد و اظهار داشت : امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از برخی پروژه ها و اتمام مابقی آنها تا پایان سال جاری بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر معضلات و مشکلات شهرستان باشیم.

خبرنگار بیان مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات