چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

شکار ۲ قوچ در خراسانی جنوبی با ۶ تیر اتباع آمریکایی

به گزارش خبرگزاری بیان؛ در پی تفاهمنامه‌ای که بهمن سال گذشته به منظور صدور پروانه شکار میان معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست منعقد شد، چند هفته‌ای است شکارچیان آمریکایی وارد کشور شده و در استان‌هایی چون خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد به شکار چارپایان مشغول شده اند.

پرویز آرامنش، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، با تاکید بر اینکه پروانه‌های شکار چارپایان در استان خراسان جنوبی بر اساس ظرفیت‌سنجی زیستگاه‌ها و بررسی‌های کارشناسانه انجام صادر شده به تسنیم می‌گوید: در سال جاری تنها با صدور مجوز برای شکار 33 کل و قوچ موافقت کرده‌ایم که تا کنون دو مورد انجام شده.

وی با بیان اینکه شکار چارپایان در خرداد ماه، اختلالی درحیات چارپایان ماده و بره‌ها ایجاد نمی‌کند ادامه می‌دهد: پیشتر، در یک مقطع زمانی از سال برای شکار چارپایان پروانه صادر می‌شد اما اخیرا برای یک بازه زمانی از پایان اردیبهشت تا اواسط مهر و سپس از اواسط آذر تا اواسط اسفند پروانه شکار صادر می‌شود.

آرامنش خاطرنشان کرد: شکار با نظارت کامل مسئولان محیط زیست انجام می‌شود و شکارچیان موظفند طبق دستورالعمل نسبت به شکار اقدام کنند. به عنوان مثال برای شکار دو قوچی که هفته پیش از استان انجام شد تنها 6 تیر شلیک شد. تعداد تیرها صورتجلسه می‌شود و شکارچیان بیش از حد مجاز حق شلیک ندارند. همینطور بیش از مدت تعیین شده نمی‌توانند به حضورشان در منطقه ادامه دهند.

وی با بیان اینکه شکار این تعداد قوچ که می‌بایست بالای 8 سال سن داشته باشند آسیبی به جمعیت حیات وحش وارد نمی‌کند می‌گوید: در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، جمعیت چارپایان زیاد شده و شکارچی طبیعی مانند پلنگ هم برای حذف آنها وجود ندارد. به همین دلیل با صدور این پروانه‌ها موافقت کرده‌ایم. چه آنکه نبود اعتبار و امکانات لازم در استان برای حفاظت از محیط زیست هم زخمی است که مبالغ دریافتی بابت این پروانه‌ها تا حدودی بر آن مرهم می‌گذارد.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 115781 و در روز شنبه 19 خرداد 1397 ساعت ۰۶:۳۶:۳۵
2024 copyright.