چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

رؤسای جمهور روسیه و چین بر تلاش دو کشور برای حفظ برجام تأکید کردند

به گزارش خبرگزاری بیان؛  به نقل از خبرگزاری «نووستی»، در بیانیه پایانی مذاکرات روز جمعه “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “شی جین پینگ” رئیس جمهوری چین در پکن تأکید شده است که این دو کشور همه اقدامات لازم برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را به‌کار خواهند گرفت و دفاع از همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تهران در مقابل تحریم‌های یکجانبه آمریکا را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند.

در این بیانیه مشترک آمده است: «در رابطه با خروج یک‌جانبه و ناامیدکننده طرف آمریکایی از توافقات صورت‌گرفته در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روسیه و چین همه تلاش‌های ممکن را به‌منظور حفظ این توافقنامه انجام داده و دفاع از منافع حاصله از همکاری‌های تجاری ــ اقتصادی همه کشورها با جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های یک‌جانبه و غیرمعمول دولت آمریکا را بسیار بااهمیت می‌دانند».

علاوه بر این در بیانیه مشترک رهبران روسیه و چین، طرفین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور سوریه و مبارزه با تروریسم بدون استفاده از برخوردهای دوگانه تأکید کرده‌اند. مسکو و پکن همچنین به توافق رسیده‌اند که به تلاش‌های مشترک برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مشکلات در شبه‌جزیره کره ادامه دهند.

لازم به یادآوری است ولادیمیر پوتین روز جمعه وارد پکن شده و تا 10 ژوئن (20 خرداد) در چین به‌سر خواهد برد.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 115886 و در روز شنبه 19 خرداد 1397 ساعت ۱۳:۲۱:۴۹
2024 copyright.