امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۳/۱۷
کد خبر : 115714
چاپ خبر :

مطالبه «اقتصادِ بدون برجام»|نماینده‌هایی که در مالیات ستانی از خانه‌های خالی سنگ اندازی می‌کنند، رسوا شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، بعد از عدم نتیجه گیری از برجام باید نسخه اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم، گفت: طرحهایی مثل شفافیت در مالیات ستانی از محورهای مهم پیاده سازی اقتصاد بدون برجام است که با مقاومت برخی ذینفعان به سرانجام نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه،  برای عبور از چالشهای اقتصادی باید به سیاستهای اقتصاد مقاومتی رجوع کنیم، گفت: توافق برجام امروز  با خروج آمریکا با چالش رو به رو  شده، شاید چند سال است فرصتهای مختلف اقتصادی ما به این توافق معطوف شده بدون آنکه دستاورد چشم‌گیری داشته باشد. دولت  می‌توانست این مذاکرات را در مسیر خودش پیش ببرد ولی همزمان تمرکز  خود را برای حل مشکلات اقتصادی  با  توجه به ظرفیت‌های ملی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در مسائل مختلفی از جمله شفافیت، مالیات ستانی، نفت و انرژی، کشاورزی و تجارت و بانک داری راهبرد خاص خود را دارد گفت: ظرفیتهای مهمی در اقتصاد کشور وجود دارد که گرفتار چالشهای بی مورد شده است؛ به عنوان مثال امروز بیش از 2.6 میلیون مسکن خالی در کشور داریم که متاسفانه ماده قانونی مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی به اجرا در نمی‌آید. اگر این قانون اجرا شود دیگر خبری از معضل خانه‌های خالی نخواهد بود و به این ترتیب انگیزه سفته بازی و دلالی در بازار مسکن از بین خواهد رفت.

رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد، متاسفانه باید گفت عده‌ای در خصوص عدم اجرای این قانون ذینفع هستند، باید کاری کرد افرادی که در این حوزه مقاومت و سنگ اندازی می‌کنند، رسوا بشوند. در واقع باید هزینه مقابله با منافع عمومی برای آنها افزایش دهیم.

وی افزود، بنده چون خودم در مجلس شاهد بودم این نکته را می‌گویم، در مجلس عده ای در خصوص اجرای این قانون ذینفع بودند و مانع اجرای ‌آن می‌شدند. مطمئن باشید اگر بازهم با وجود آن افراد اصرار بر اجرای قانون مذکور باشد به گونه ای مسیر اجرای قانون  را تنظیم می‌کنند که اتفاقی ویژه‌ای در مالیات ستانی از خانه‌های خالی نیافتد.

به گفته مصباحی مقدم، متاسفانه بر اساس آمارهای سازمان مالیاتی، به همان اندازه‌ای که مالیات دریافت می‌شود فرار مالیاتی هم وجود دارد. این که ما با فرار مالیاتی مقابله کنیم یک اقدام عملیاتی است و باید پیاده شود و نیازی به تئوری اقتصادی خاصی ندارد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات