امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۳/۰۳
کد خبر : 115493
چاپ خبر :

وزیر صهیونیست: آمریکا احتمالا حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم از دولت واشنگتن خواسته است که حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد و احتمالا طی ماه‌های آینده با این موضوع موافقت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ «اسرائیل کاتز» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را ترغیب می‌کند که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

این وزیر صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، تصریح کرد که این موضوع «در راس» دستور کار رایزنی‌های دیپلماتیک دوجانبه با واشنگتن قرار دارد.

کاتز که عضو کابینه امنیتی اسرائیل است، مدعی شد طرح به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان توسط آمریکا به عنوان بخشی از رویکرد دولت ترامپ برای مقابله با به اصطلاح «توسعه‌طلبی ایران در سوریه» است.

وی گفت: «اکنون زمان مناسبی برای چنین اقدامی است. دردناک‌ترین پاسخی که می‌توان به ایران داد این است که رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت بشناسد و آن را به قانون تبدیل کند.»

اسرائیل کاتز افزود «احتمال زیاد وجود دارد» که این تصمیم طی چند ماه آتی اتخاذ شود.

رویترز با اشاره به این‌که دولت آمریکا تاکنون به تصریحات کاتز واکنشی نشان نداده است، نوشت چنین اقدامی از سوی آمریکا به مثابه ادامه اقدامات دونالد ترامپ در منطقه خاورمیانه مانند خروج از توافق هسته‌ای با ایران( برجام) و به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، ارزیابی خواهد شد.

طبق این گزارش، در جنگ شش روزه کشورهای عربی و اسرائیل در سال 1967، این رژیم بخش عمده‌ای از بلندی‌های جولان را به اشغال خود در آورد. اسرائیل در سال 1981 بلندی‌های جولان را ضمیمه قلمرو تحت اشغال خود کرد اما از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات