امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۳۱
کد خبر : 115369
چاپ خبر :

شرط فراکسیون امید برای ارائه لیست مشترک در انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس، جزئیاتی از شرط این فراکسیون برای ارائه لیست مشترک با فراکسیون‌های دیگر در انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ محمدرضا تابش عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان در سال سوم مجلس دهم، گفت: قرار است ائتلافی بین فراکسیون‌های «امید»، «مستقلان ولایی» و «نمایندگان ولایی» برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان شکل بگیرد، اما هنوز این ائتلاف قطعی نیست.

  • بیشتر بخوانید:

رایزنی فراکسیون‌ها برای ارائه لیست واحد در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس

نشست‌ فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان

نشست فراکسیون امید درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس+ جزئیات

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات چگونگی ائتلاف فراکسیون‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس مشخص نیست، اظهار داشت: اگر ما در فراکسیون امید در این ائتلاف برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس به تفاهم رسیدیم، لیست مشترک می‌دهیم، در غیر این صورت در فراکسیون امید و هر فراکسیون دیگر، کاندیداهای مدنظر خود را برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان معرفی می‌کنیم.

**هر فراکسیونی برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان لیست کامل دارد

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس با تأکید بر اینکه اگر در این ائتلاف به توافق نرسیدیم، به‌ طور قطع از سوی فراکسیون امید، لیست مستقل برای انتخابات هیئت‌رئیسه ارائه می‌دهیم، گفت: طبعا هر فراکسیونی برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان، لیست کامل دارد.

تابش، همچنین به برنامه‌های «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان اشاره و تأکید کرد: هنوز در فراکسیون امید، برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، وارد مصادیق نشدیم. بعد از اینکه تکلیف ائتلاف مشخص شود، درباره مصادیق در فراکسیون بحث و تبادل نظر می‌شود و به آن ورود می‌کنیم؛ راجع‌به مصادیق در فراکسیون هنوز صحبتی نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون امید با دیگر فراکسیون‌‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس ائتلاف می‌کند یا خیر؟، افزود: اینکه برای انتخابات هیئت‌رئیسه با دیگر فراکسیون‌ها ائتلاف می‌کنیم یا خیر را نتیجه ائتلاف مشخص می‌کند.هنوز چیزی مشخص نیست.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) مجلس احتمال ائتلاف فراکسیون امید با فراکسیون‌های دیگر برای انتخابات هیئت‌رئیسه را مشروط دانست و خاطر نشان کرد: اگر مبنای ائتلاف بین فراکسیون‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، منطق و عقلانیت باشد و سهم‌خواهی نباشد، براساس وزن فراکسیون‌ها، می‌توانیم ائتلاف انجام دهیم.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات