امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۲۶
کد خبر : 115128
چاپ خبر :
 امام جمعه گلپایگان:

نباید در راستای شاد نگاه داشتن جامعه اخلاق جامعه را تخریب و ولنگاری را رواج داد

امام جمعه گلپایگان بیان کرد : ما در عین حال که باید جامعه را شاد نگه داریم حق نداریم اخلاق جامعه را تخریب کنیم و ولنگاری را در جامعه رواج دهیم.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ آیت الله سید علی طهماسبی خطیب جمعه گلپایگان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلپایگان که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت : این جلسه با عنوان بررسی و ارائه راهکارها و پیشنهادات در خصوص ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان در جهت افزایش شادی و نشاط جامعه می باشد.

 

آیت الله طهماسبی با بیان اینکه شادی و نشاط در بین مردم یک ضرورت است اذعان داشت :  شاد بودن مردم برای این که بتوانند تحرک داشته باشند و مسیرهای سخت و دشوار را طی کنند و آمادگی جسمی و روحی و روانی برای انجام کارهای بزرگ را پیدا کنند لازم و ضروری می باشد.

 

 

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با بیان اینکه متاسفانه برخی فکر می‌کنند ما با شادی و نشاط مشکل داریم ابراز داشت : متاسفانه برخی شادی و نشاط جامعه را با  ولنگاری و ادا و اطوار های مقطعی اشتباه می گیرند

 

امام جمعه گلپایگان بیان کرد : ما در عین حال که باید جامعه را شاد نگه داریم حق نداریم اخلاق جامعه را تخریب کنیم و ولنگاری را در جامعه رواج دهیم.

 

وی افزود: ما حق نداریم به بهانه شادی و نشاط مردم را از ارزشهای اخلاقی و دینی جدا کنیم.

 

 

آیت الله طهماسبی با بیان اینکه اگر خداوند متعال چیزی را برای ما حلال کرده حتما مصلحت در کار بوده  عنوان کرد : اگر مصلحت ملزمه باشد خداوند آن کار را بر ما واجب کرده است چون اگر مصلحت فوت شود به شخصیت انسان لطمه می زند

 

وی ادامه داد : گاهی مصلحت غیر ملزمه است و مستحبات و سننی که وجود دارد تبیین کننده همین مسائل غیر ملزم می باشند.

 

 

امام جمعه گلپایگان بیان کرد : خداوند اگر چیزی به مصلحت ما نباشد را حرام می داند و اگر چیزی انجام شود که خیلی لطمه و ضرر به انسان وارد نشود را مکروه کرده است.

 

خطیب جمعه گلپایگان اذعان داشت : احکام الهی تابع مصالح و مفاسد است و باید حتما مصالح و مفاسد را در نظر داشته باشیم و در همین راستا هم سعادتمند زندگی کنیم

 

 

 

آیت الله طهماسبی با بیان اینکه خداوند دوست دارد بندگانش شاد زندگی کنند ابراز داشت : افسردگی و غم و اندوه اصلا مطلوب دین نیست اما باید مسیر را درست انتخاب کنیم و به مسیر غلط نرویم.

 

وی افزود: اگر مسیر غلط برویم نه تنها آنچه را که دنبالش هستیم به دست نمی آید و نتیجه غلط در پی خواهد داشت .

 

 

امام جمعه گلپایگان گفت : با ایجاد شادی مقطعی افسردگی دراز مدت برای افراد ایجاد می کنیم و مشکلات روحی و روانی عدیده ای ایجاد می کنیم.

 

 

وی تصریح کرد :  برخی آمار هایی که ارائه می شود برای این که کشور ما را بد جلوه دهند  و کشور هایی که ولنگاری دارد را خوب جلوه دهند غالبا دروغ می گویند.

 

آیت الله طهماسبی اضافه کرد :  این دروغ را بعضی از نفوذی ها و ملعبه دست غربی ها درست می کنند تا بگویند روشی که طی می کنیم روش خوبی است و روش شما اشتباه است.

 

 

وی خاطرنشان کرد : بعضی ها در غرب با قرص شادی آور زندگی خود را سپری می کنند در حالی که در کشور ما هر جا جوامع سنتی تر بوده و متاثر از فرهنگ بیگانه و غربی نیستند، سالمتر و با نشاط تر هستند اما جایی که تاثیر پذیری از غرب و فرهنگ بیگانه بیشتر است می بینیم که مسائل و مشکلات فراوانی قابل مشاهده است

 

 

امام جمعه گلپایگان یادآور شد: خداوند و صفات الهی و پیامبران الهی تجسمی از هنر هستند.

 

وی افزود:  کتاب های آسمانی مثل قرآن نهایت هنر نمایی حضرت حق بوده است و این که قرآن در تمام دوره ها جذابیت دارد هنر نمایی است.

 

خطیب جمعه گلپایگان در خاتمه اذعان داشت : مقوله هنر اگر به آن خوب پرداخته شود ، مقوله مهمی است و امیدواریم در کارهای هنری اصیل بتوانیم نشاط مستمر در جامعه ایجاد کنیم و در عین حال از آفت هایی که ممکن است متوجه انسان شود دوری کنیم.

 

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

 

 

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات