امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۲۴
کد خبر : 114940
چاپ خبر :

در صورت تکمیل تجهیزات پزشکی بخش ان آی سی یو می توانیم غرب استان را تحت پوشش قرار دهیم

رستمی اذعان داشت : بخش ان‌آی‌سی‌یو (بخش مراقبت‌های ویژه کودکان) در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان تکمیل شده و اگر تجهیزات پزشکی انجام شود آماده ارائه خدمت بوده و می توانیم غرب استان را تحت پوشش قرار دهیم .

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ناصر رستمی صبح امروز در آیین تکمیل پروژه های بهداشتی شهرستان گلپایگان و  افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی با بیان اینکه مرکزآموزش بهورزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان در شهرستان در حال فعالیت می باشد اظهار کرد:این اولین پروژه بهورزی غرب استان می باشد که به مدت دو سال و به صورت شبانه روزی آموزش می بینند.

دکتر رستمی گفت: از نیمه دوم سال 93  تا سال 97 تعداد  25 پروژه در مدت 50 ماه اجرا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ابراز داشت : مساحت کل پروژه‌های بهداشت و درمان 10 هزار متر مربع است که 6 هزار و 300 متر مربع در بخش بهداشت و 3 هزار و 600 متر مربع در بخش درمان بوده است.

وی با اشاره به این‌که امروز 6 پروژه بهداشت و درمان در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مرکز آموزش بهورزی و ضمن خدمت کارکنان شبکه بهداشت و درمان غرب استان با زیربنای 705 متر مربع و با صرف اعتبار 800 میلیون تومان انجام شد و از سوی اعتبار دولت  382 میلیون تومان صرف شده است.

دکتر رستمی با اشاره به اینکه پایگاه سلامت «ابن سینا»در  کوچه 6 خیابان آیت‌الله گلپایگانی واقع شده ابراز داشت : زمین این پروژه را  به مبلغ 495 میلیون تومان خریداری گردید .
وی ضمن تشکر از خیرینی که همواره در این زمینه پیشگام بوده اند اظهار داشت : یکی از خیرین به نام مصطفی عبدلی اولین کسی بود که مبلغ 160 میلیون تومان برای خرید این زمین پرداخت نمود .
وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به متراژ  505 متر مربع در سه طبقه با اعتبار دولتی 370 میلیون تومان  و هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان احداث شد.

رستمی اذعان داشت : پروژه سوم سالن آموزش اندیشه شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برای مقاصد آموزشی ؛ با استاندارد های جدید آموزشی با مساحت 340 متر مربع زیربنا و باهزینه 650 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که از محل اعتبارات دولتی تاکنون 212 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان  بابیان اینکه پست برق بیمارستان امام حسین (ع) شریان حیاتی بود ضمن تشکر از همراهی مهندس حدادپور رییس اداره برق شهرستان گلپایگان ابراز داشت : مبلغ 180 میلیون تومان توسط خانم صدیق برای این پروژه پرداخت گردید .
وی افزود: این پروژه با صرف اعتبار 200 میلیون تومان احداث شده است.

دکتر رستمی بیان کرد : پایگاه سلامت محله «فیلاخص»  با کمک فراست فرماندار اسبق شهرستان و مردم بدون هیچ اعتبار دولتی با مساحت 144 متر مربع احداث شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه خانه بهداشت نیوان نار بدون اعتبار دولتی در زمینی به مساحت 144 متر مربع به بهره برداری رسید اظهار کرد: این پروژه مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داشت .

وی با عنوان اینکه بخش ان‌آی‌سی‌یو (بخش مراقبت‌های ویژه کودکان) در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان  در دست اقدام بوده و تکمیل شده است و اگر تجهیزات پزشکی انجام شود آماده ارائه خدمت بوده و می توانیم غرب استان را تحت پوشش قرار دهیم  خاطر نشان کرد : این پروژه در متراژ 373 متر مربع با کمک‌های خیر مرحوم علی اکبری در حال احداث است.

رستمی گفت: احداث بخش جراحی زنان در بیمارستان امام حسین (ع)، در متراژ 700 متر مربع صورت گرفته است

وی با بیان اینکه شاخص بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان عدم مرگ و میر مادران باردار و نوزادان آنها می باشد  اضافه کرد: مرگ مادران باردار ، مرگ نوزادان شهرستان گلپایگان ، مرگ کودکان زیر5 سال و یکماهه تا 59 روند نزولی داشته و از متوسط استان کمتر شده است

وی گفت: با تکمیل هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان که شامل سی‌سی‌یو و آزمایشگاه است کل بیمارستان تکمیل و بازسازی می‌شود، اکنون نیاز به پزشک متخصص جراحی، رادیولوژی، اطفال، قلب و پزشک متخصص برای بخش اورژانس داریم و پایگاه دوم اورژانس نیاز اساسی شهر گلپایگان است.

دکتر رستمی در خاتمه ضمن تشکر از خیرین از حمایت های نماینده شهرستان ، شهردار  ، اعضای شورای شهر گلپایگان و گلشهر ؛ رئیس اداره برق شهرستان ، رئیس اداره گاز ، و سایرادارات ؛اعضای هیئت مدیره بخش بهداشت و درمان و دکتر سلطانی مدیریت بیمارستان امام حسین تشکر و قدردانی نمود

شایان ذکر است ؛ در پایان این مراسم از خیرین بخش سلامت بهداشت و درمان تجلیل به عمل آمد.

تصاویر مرتبط:

   

خبرنگار مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات