چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

در صورت تکمیل تجهیزات پزشکی بخش ان آی سی یو می توانیم غرب استان را تحت پوشش قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ناصر رستمی صبح امروز در آیین تکمیل پروژه های بهداشتی شهرستان گلپایگان و  افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی با بیان اینکه مرکزآموزش بهورزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان در شهرستان در حال فعالیت می باشد اظهار کرد:این اولین پروژه بهورزی غرب استان می باشد که به مدت دو سال و به صورت شبانه روزی آموزش می بینند.

دکتر رستمی گفت: از نیمه دوم سال 93  تا سال 97 تعداد  25 پروژه در مدت 50 ماه اجرا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ابراز داشت : مساحت کل پروژه‌های بهداشت و درمان 10 هزار متر مربع است که 6 هزار و 300 متر مربع در بخش بهداشت و 3 هزار و 600 متر مربع در بخش درمان بوده است.

وی با اشاره به این‌که امروز 6 پروژه بهداشت و درمان در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مرکز آموزش بهورزی و ضمن خدمت کارکنان شبکه بهداشت و درمان غرب استان با زیربنای 705 متر مربع و با صرف اعتبار 800 میلیون تومان انجام شد و از سوی اعتبار دولت  382 میلیون تومان صرف شده است.

دکتر رستمی با اشاره به اینکه پایگاه سلامت «ابن سینا»در  کوچه 6 خیابان آیت‌الله گلپایگانی واقع شده ابراز داشت : زمین این پروژه را  به مبلغ 495 میلیون تومان خریداری گردید .
وی ضمن تشکر از خیرینی که همواره در این زمینه پیشگام بوده اند اظهار داشت : یکی از خیرین به نام مصطفی عبدلی اولین کسی بود که مبلغ 160 میلیون تومان برای خرید این زمین پرداخت نمود .
وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به متراژ  505 متر مربع در سه طبقه با اعتبار دولتی 370 میلیون تومان  و هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان احداث شد.

رستمی اذعان داشت : پروژه سوم سالن آموزش اندیشه شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برای مقاصد آموزشی ؛ با استاندارد های جدید آموزشی با مساحت 340 متر مربع زیربنا و باهزینه 650 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که از محل اعتبارات دولتی تاکنون 212 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان  بابیان اینکه پست برق بیمارستان امام حسین (ع) شریان حیاتی بود ضمن تشکر از همراهی مهندس حدادپور رییس اداره برق شهرستان گلپایگان ابراز داشت : مبلغ 180 میلیون تومان توسط خانم صدیق برای این پروژه پرداخت گردید .
وی افزود: این پروژه با صرف اعتبار 200 میلیون تومان احداث شده است.

دکتر رستمی بیان کرد : پایگاه سلامت محله «فیلاخص»  با کمک فراست فرماندار اسبق شهرستان و مردم بدون هیچ اعتبار دولتی با مساحت 144 متر مربع احداث شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه خانه بهداشت نیوان نار بدون اعتبار دولتی در زمینی به مساحت 144 متر مربع به بهره برداری رسید اظهار کرد: این پروژه مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داشت .

وی با عنوان اینکه بخش ان‌آی‌سی‌یو (بخش مراقبت‌های ویژه کودکان) در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان  در دست اقدام بوده و تکمیل شده است و اگر تجهیزات پزشکی انجام شود آماده ارائه خدمت بوده و می توانیم غرب استان را تحت پوشش قرار دهیم  خاطر نشان کرد : این پروژه در متراژ 373 متر مربع با کمک‌های خیر مرحوم علی اکبری در حال احداث است.

رستمی گفت: احداث بخش جراحی زنان در بیمارستان امام حسین (ع)، در متراژ 700 متر مربع صورت گرفته است

وی با بیان اینکه شاخص بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان عدم مرگ و میر مادران باردار و نوزادان آنها می باشد  اضافه کرد: مرگ مادران باردار ، مرگ نوزادان شهرستان گلپایگان ، مرگ کودکان زیر5 سال و یکماهه تا 59 روند نزولی داشته و از متوسط استان کمتر شده است

وی گفت: با تکمیل هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان که شامل سی‌سی‌یو و آزمایشگاه است کل بیمارستان تکمیل و بازسازی می‌شود، اکنون نیاز به پزشک متخصص جراحی، رادیولوژی، اطفال، قلب و پزشک متخصص برای بخش اورژانس داریم و پایگاه دوم اورژانس نیاز اساسی شهر گلپایگان است.

دکتر رستمی در خاتمه ضمن تشکر از خیرین از حمایت های نماینده شهرستان ، شهردار  ، اعضای شورای شهر گلپایگان و گلشهر ؛ رئیس اداره برق شهرستان ، رئیس اداره گاز ، و سایرادارات ؛اعضای هیئت مدیره بخش بهداشت و درمان و دکتر سلطانی مدیریت بیمارستان امام حسین تشکر و قدردانی نمود

شایان ذکر است ؛ در پایان این مراسم از خیرین بخش سلامت بهداشت و درمان تجلیل به عمل آمد.

تصاویر مرتبط:

   

خبرنگار مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 114940 و در روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت ۱۵:۱۴:۳۱
2024 copyright.