چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

با وجود بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی و بیمارستان امام حسین(ع) مجوز ایجاد مرکز قلب اخذ و گلپایگان به مرکز توریست درمانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ علی بختیارصبح امروز در  آیین تکمیل پروژه های بهداشتی و  افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی  شهرستان گلپایگان اظهار داشت : این طرح‌ها در یک بازه زمانی کوتاه و اکثرا بدون دریافت منابع دولتی و با کمک خیرین و با تلاش و همت مدیریت شبکه بهداشت و درمان تکمیل شده است

بختیار با بیان اینکه نگاه مجلس به حوزه سلامت نگاه ویژه ای می باشد عنوان کرد :  مجلس برای ارتقای حوزه سلامت با اختصاص  یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در  صدد ارتقاء وضعیت حوزه بهداشتی و درمانی در کشور است.

وی با بیان اینکه  پس از اجرای طرح تحول سلامت به دلیل اینکه در بیمارستان اگر مریضی اورژانسی بود و یا به عمل جراحی نیاز داشت به دلیل نداشتن منابع مالی مریض را بستری نمی‌کردند با معضل بزرگ مواجه بودیم ابراز داشت : با منابع پایداری که مجلس در بودجه پیش‌بینی کرد حداقل شاهد بستری نشدن بیمار در بیمارستان نیستیم و با پرداخت 10 درصد هزینه‌، درمان بیمار انجام می‌شود.

بختیار با بیان این که به واسطه تعاملی که وزیر بهداشت با مجلس دارد و مجلس نیز نگاه تعاملی با وزیر بهداشت و درمان دارد تصریح کرد : شهرستان گلپایگان به دلیل  زیرساخت‌های مناسب که تکمیل شده است می‌تواند به عنوان طرح پایلوت کشوری در حوزه سلامت تعریف شود.

وی با تاکید براینکه مدیریت شبکه بهداشت و درمان می‌تواند طرح پایلوت کشوری را به نتیجه برساند اظهار داشت : می توانیم طرح پایلوت کشوری در سطح استاندارهای جهانی را برای گلپایگان تعریف کنیم و پازل‌ها را برای رسیدن به استاندار جهانی در گلپایگان تکمیل نماییم.

بختیار خاطر نشان کرد : در جلساتی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با ایجاد مرکز توریست درمانی در گلپایگان موافقت شده است.

وی در خصوص مرکز جراحی قلب در شهرستان گلپایگان اذعان داشت : در شهرستان گلپایگان زیر ساخت های مناسبی در این خصوص وجود دارد .

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : با وجود بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی و بیمارستان امام حسین(ع)  در گلپایگان مرکز ترومای و مرکز جراحی قلب در گلپایگان می‌تواند ایجاد شود،

وی در خاتمه گفت : با قول مدیرت گروه قلب دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان گلپایگان مجوز ایجاد مرکز قلب اخذ خواهد شد و می توانیم  موضوع توریست درمانی را در شهرستان گلپایگان اجرایی و عملیاتی کنیم.

خبرنگار مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 115099 و در روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت ۱۴:۳۹:۳۷
2024 copyright.