امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۲۲
کد خبر : 114921
چاپ خبر :

کشته شدن ۴ نظامی آمریکایی در شمال افغانستان

پس از افزایش حملات طالبان در شمال افغانستان سخنگوی این گروه از کشته شدن ۴ نظامی آمریکایی بر اثر انفجار مین کنارجاده‌ای در ولایت پروان خبر داده است.

 به گزارش خبرگزاری بیان؛ «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که کاروان خودروهای زرهی نیروهای آمریکایی در ولایت پروان هدف انفجار مین کنارجاده قرار گرفت.

این گروه در بیانیه‌ای تصریح کرد که کاروان خودروهای زرهی نیروهای آمریکایی هنگام اجرای عملیات نظامی در منطقه «قلعه‌نصرو» در شهرستان «بگرام» با مین کنارجاده برخورد کرده است.

سخنگوی طالبان مدعی شد که در نتیجه این انفجار 4 نظامی آمریکایی کشته و یک خودروی زرهی این نیروها نیز منهدم شده است.

تاکنون فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان کشته شدن نظامیان آمریکایی در پروان را تائید نکرده‌اند اما برخی از کارشناسانریال آمریکا و ناتو را به پنهان کاری آمار تلفات نظامیان خارجی در افغانستان متهم می‌کنند.

این در حالی است که «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نیز در گزارش اخیرش از افزایش تلفات نیروهای آمریکایی در این کشور ابراز نگرانی کرده بود.

اخیرا تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان به صورت کم سابقه‌ای افزایش یافته و در کمتر از سه ماه گذشته دو نظامی آمریکایی کشته و 22 تن دیگر نیز زخمی شدند.

 تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی افزایش یافته که هدف قرار دادن نیروهای خارجی در صدر اولویت‌ عملیات جدید بهاری گروه طالبان قرار دارد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات